• böyük bir eser, süper kahraman.
  • mission impossible 2 ile arasında birden fazla benzerlik bulunan ve yapım yılları dikkate alındığında daha bir orijinal kalan fantastik tarih filmi. osmanlı'nın hayal gücünün cumhuriyet dönemi türk sinemasındaki tezahürü.
    hikâye şu noktalarda mission impossible 2ye ilham kaynağı olmuştur.
    1- cüneyt arkın kesinilikle tom cruise'a dövüş sanesi yeteneği kazanması için yol açıcı olmuştur. (bu arada bire birde fahrettin cüreklibatur abim tom'u havada karada yer)

    2- yönetmen john woo aksiyonu dövüş sahneleri ve takip üzerine yığmıştır ki bunu yönetmenimiz halit refiğ 30 sene önce zaten yapmiştir.

    3- mission impossible 2de vücuda yerleştirilen çip sayesinde istenilen kişi uydu yardımıyla ve laptop ekraından izlenmektedir. adsız cengaverde osmanlı bu işi yüzük taşı şeklinde dizayn edilmiş dijital ekranla halletmiştir, üstelik öyle uydu, çip filan yoktur ortada.
    bir de tabii mi2'de thandie newton zibidisi varken adsız cengaver'de nebahat çehre vardır.
  • meraklısına hitap eden başarılı bir mistik türk filmi diyebilirim. içinde yok yok. iyiler- kötüler, aşk, intikam, vurdu kırdı, cinler, kayaya saplanan kılıçlar ve bir sürü hikayeye gönderme yapan motiflerle dolu bir filmdir.

    adsız * , bebekken annesi tarafından sepetle nehre bırakılır mesela.
    sahilde bulduğu bir şişenin içinden bir cin çıkar. belli yaşa gelince kayaya saplanan bir kılıcı çıkarır vs.

    ayrıca filmde iranlı sinema oyuncusu puri benajı da gülnaz rolüyle görürüz.

    (bkz: cüneyt arkın/#6882977)
  • annesi babası olmadığı için en başta "adsız" olan kahramanımız filmin sonunda kendini insanlığa kanıtladığında herkes aynı anda adil han diye tempo tutarak bağırmaya başlar ve film biter.**
    sanırım filmin gelişme kısmında halk önceden sözleşmiştir:
    - bizi kurtarırsa ona hep beraber adil han diyeceğiz tamam mı?
    - ayıp ettin.

    bunu reva gören bunu da reva gördü (bkz: kapıya dayanan eli meşaleli köylüler)
  • 1970 türk/iran ortak yapımı olup sinemamızda sinemaskopla çekilmiş ilk filmdir. sadece çekim tekniği açısından değil birçok açıdan da türün en iyi örneklerindendir. belli bir kaliteyi tutturma kaygısının ve çabasının her anına yansıdığı ender fantastik filmlerdendir. misal türün diğer örneklerinde sıkça rastlanan bir seferde çekilen özensiz dövüş sahneleri yerine nispeten daha fazla üzerinde çalışılmış kurguyla renklendirilmiş sahneler mevcut. oyunculuklar kötü değil, senaryo türün kaldırabileceği saçmalıktan fazlasını barındırmıyor.

    --- muhtemel spoiler ---

    tarihi fantastik filmlerde kahramanın kankası her daim erkek olur ancak bu filmde kadın: altınay. filmdeki cin sahnesi ile amazonvari kraliçeyle çiçek şeklindeki şeyle göl üstünde sevişme sahnesi alabildiğine saykedelik. göndermeler zengin. hatta bir sahnede kötü adam aynanın karşısına geçip "ayna ayna kim benim bileğimi bükebilir?" diye soruyor ve ters cevap alınca aynayı parçalıyor.

    --- muhtemel spoiler ---
  • içinde cgi barındıran bir yeşilçam filmi.
  • açık ara seyrettiğim en kötü cüneyt arkın filmi.

    her şeyden biraz biraz var, ve sürekli oradan oraya atlayan bir senaryo.

    ilk on dakikasını özetleyeyim:

    --- spoiler ---

    vezir cabbar, kralı öldürüp kızına tecavüz edip karısı yapar. erkek çocuk olur, anne çocuğu nehre bırakır, nubar terziyan çocuğu bulur, karısına götürür çok sevinirler (kızları da var 5-10 yaş büyük). çocuk 5 yaşında tek başına nehirde oynarken, şişe bulur içinden dev çıkar, dev ona bir kılıç verir, ailene karşı kullanırsan taş olur der, kayaya saplar; çıkarmak için 10 yıl allah'a dua et der. 5 yaşındaki adısz eve gelirken, cabbarın adamları evini basar, anasını babasını öldürür, ablasını kaçırırlar, 5 yaşındaki adsız allah'â dua eder, sonraki sahnede büymüştür cüneyt olmuştur ve gider kayadan kılıcı söker.
    --- spoiler ---

    on dakikada 5 filmlik senaryo barındırır.
  • halit refiğ'in senaryosunu yazıp, yönettiği film. 1970 yapımı filmde yer yer fon müziği olarak, 1982 yapımı first blood'un soundtracklerinden bazıları duyulur. kuvvetle muhtemel sonradan filmin arka fonunda müzik olmadığı için üzerine giydirilmiştir. finalde barbekü kukla sahnesi, keşke kötü adamı başka bir şekilde öldürselermiş dedirtecek cinstendir.
  • 1970 yapımı halit refiğ'in yazıp yönettiği mistik macera filmi. yılına göre filmin oldukça büyük bir bütçe ile çekildiği aşikar. çarşı sahnesinde figüranlar pazar yeri baya baya eski zamanlardan bir çarşı kurulup figüranlar özenle giydirilmiş ve çekilmiş. lambadan çıkan cin in görsel efekti , büyük görünmesi yapılan görsel efekt yerinde. konu itibariyle mantıksal hatalar yok. yamulmuyorsan münir özkul filmde figüran , pek kimsenin farketmeyeceği bi kaç yerde gözüküyor. eşkiya'nın adamlarından biri. cüneyt arkın ve nebahat çehre tarafından kılıçtan geçirilerek son buluyor rolü yaşar usta'nın .

    münir özkul sahnesi : https://www.youtube.com/…atch?v=pexgqe-nkqe&t=2287s

    sahne : https://eksiup.com/p/ma47726gdrwt
  • prince of persia tadı olan cüneyt arkın filmi. izlemesi keyiflidir ama hd versiyonu yok sanırım.

    "takken düştü kel göründü. sonun geldi cabbar."
hesabın var mı? giriş yap