*

  • e3 2005'in ağız sulandıran oyunlarından birisi. sanatsal açıdan neredeyse kusursuz grafiklerinin yanında mmorpg dünyasına birçok da yenilik getireceği söyleniyor.

    öncelikle oyunun iki aşamadan meydana geldiğini hatırlatalım. oyunun ilk bölümü bildiğimiz tek kişilik bir oyun ve conan'ın aquilonya kralı olduğu zamanda geçiyor. bütün oyuncular kimmeryalı, akilonyalı ya da stigyalı bir karakter seçerek başlıyorlar, karakterlerin uzun süreli hedeflerinden birisi de conan ile görüşebilmek. oyun başladıktan sonra oyuncular kendilerini conan'ın eski düşmanlarından birisinin komplosunun içerisinde buluyorlar. olayları çözerken karakterler yavaş yavaş güçleniyor ve yavaş yavaş da özellikleri, conan'ın dünyasındaki yerleri ortaya çıkmaya başlamış oluyor. 5. seviyeye gelindiğinde oyundaki 4 sınıftan**** birisi seçiliyor. 20. seviyede ise oyundaki 3 ya da 4 alt sınıftan birisi seçiliyor. 20. seviye aynı zamanda tek kişilik senaryonun sonu. bundan sonra oyuncular isterlerse oyuna mmorpg olarak devam edebiliyorlar. 20. seviyeye gelindiğinde oyun sistemine neredeyse tamamen aşina olunacağından multiplayer'daki newbie tabir edilen oyuncuların varlığının önüne geçilmiş oluyor.

    oyunun mmorpg versiyonunda uzmanlaşmaya devam eden oyuncular 40. seviyeye geldiklerinde 4 uzmanlık dalından birisini seçebiliyorlar. bunlar ise bir şeyler yaratabilen craftsmen, savaş sanatında uzmanlaşmış askerler olan master, savaşta diğerlerine komutlar veren commander ve kuşatmalarda kullanılabilecek yeteneklere sahip general. nihayet 60. seviyeye ulaşıldığında da 2 uzmanlık dalından birisi seçilebiliyor. mesela bir priest birkaç dezavantaja sahip fakat olağanüstü eşsiz yetenekleri olan child of set olabiliyormuş.

    oyunun diğer yenilikleri de özellikle yapay zeka* ve dövüş* konusunda ortaya çıkıyor. özellikle yapa zeka'nın oldukça ayrıntılı olacağı ilk duyumlar arasında. mesela bir kurt sürüsü ile karşı karşıya kaldığınızda kurtlar genelde kurbanı ortaya almak, varsa atından uzağa çekmeye çalışmak falan gibi sürü taktikleri uygulayacaklarmış. yine aynı şekilde mantıksız dövüşlere girmeyip, genelde sayıca üstün olduklarında saldıracaklarmış. aynı şekilde kasabalarda dolaşırken görev verecek kişiler yerlerinde beklemeyecek, mesela birşeye ihtiyacı varsa yanınıza gelecek. üzerinizde düşmana ait bir zırh varsa kasabalarda hor görülecek, o kasabanın zırhı varsa onaylayan tepkiler alacakmışsınız. ayrıca npc'ler normal hayatta nasıl ihtiyaçları varsa öyle davranacakmış. acıkan yemek yemeye gidecek, yaşamının gerekliliği için gereken herşeyi oyunda yaptıkları görülebilecekmiş. oyunda gece ve gündüz kavramının da ayrıntılı bir şekilde yer alması planlanıyor. mesela gündüz çömlek satan bir kadını gece balkonunda çok daha farklı bir ürün satarken görebilecekmişiz.

    multiplayer ile ilgili ilgimi çeken bir konu da şehirler oldu. şehirler, insanlarının faaliyetlerine göre gelişecek, surlarla çevrilebilecekmiş. hatta sırf oyuncuların değil, npc şehirleri bile bu gelişim faktöründen npclerin faaliyetlerine göre nasibini alacakmış.

    oyunun savaş sistemi de ilginç yenilikler getiriyor. normalde neredeyse bütün mmorpg'ler adnd'nin turn-based, tıkla ve avatarının ne yaptığını izle kavramından yola çıkıyordu. age of conan'da ise her karakter 6 farklı bölüme ayrılmış, dövüşürken karakterimizin, rakibinin neresine vuracağını biz belirliyormuşuz. buna göre çeşitli combolar geliştirmek de mümkünmüş. dolayısıyla dövüş konusunda diğer mmorpg'lere nazaran kullanıcıya daha çok iş düşecekmiş.

    ilginç bir konsept de oyunda bar kavgalarının yer alması. oyundaki ölümcül diğer dövüşlerden farklı olarak bar kavgalarında kılıçlar değil yumruklar konuşacakmış. böylece 20. seviye bir karakterin bile 40. seviye birisini yenme şansı olacakmış (tabii bu olay sadece bar kavgalarında geçerli).

    tabii bunların hepsi kağıt üzerinde geçerli şeyler. şu an oyun hala yapım aşamasında ve bu yeniliklerinin ne kadarının ve ne kadar başarılı bir şekilde işleneceğini kimse bilmiyor. ancak yine de şu an için gerçekten müthiş düşünülmüş özellikleri olduğunu kabul etmek lazım.
  • http://www.ageofconan.com/
    bahsedilen oyun icin mmorpg olacagi soyleniyor
    5. lvl dan sonra online kismi baslayacakmis
    irklar arasinda
    kimmeryali, akilonyali ve stigyali olmak mumkunmus
    2006 nin ilk yari yilinda cikmasi planlaliyormus...
  • arkasında mmorpg piyasasında gayet uzun soluklu bir oyun olan anarchy online ın ekibi funcom un olmasından dolayı gayet güvenilebilecek bir oyundur. başlangıçta pek çok hata içerse bile çok beklemeden çıkacak aklı başında patch lerle oyunun düzene oturacağına inancım tamdır. ayrıca conan ın dünyasını çizgiromandan takip eden insanlar için bulunmaz bir fırsattır...

    edit: ücretlendirme konusunda henüz karar verilmemiş, eğer guild wars gibi tek defa ödeme olacaksa tadından yinmez diyeyim...
  • pvp 'de kimin yeneceğinin sadece itemlere ve build'lere bakmayacağı, oyun becerisinin daha ağır basacağı, ve böylece günde 1-2 saat oynayan oyuncuların günde 10 saati boş olanlara karşı da şansları olacak bir oyun. sadece rpg değil aynı zamanda aksiyon kategorisine de girmektedir yani, ve vereceğiniz zarar misal kılıcınızı (veya balta, veya morningstar..) salladığınız yerin ne kadar ölümcül bir nokta olduğuna, veyahut zırhla korunup korunmadığına, ya da silahınızın türüne göre değişecektir. wow'dan en büyük artısı budur kanımca, daha dövüş başlamadan kimin yeneceğinin aşağı yukarı belli olmamasıdır.

    çarpışmanın* gerçekleşebileceği, yani karakterin içlerinden geçilemeyeceği türden gerçekçi bir motoru mevcuttur. popüler mmorpg'lerin aksine gerçekten hedef aldığınız noktaya okunuzu atarsınız... hatta ve hatta yaptığınız büyü bile bu şekilde gider (yani uzaktan saldırı yapcağınızda bir nevi sniper scope (aslında parrot view diyorlar) açılır, isterseniz elinizde oyunun en iyi yayı olsun, iyi hedef alamazsanız zarar veremezsiniz)) başka güzel bir tarafı, bir engelin arkasındayken bile aimed shot yiyip gebermek gibi saçmalıklar olmayacak olmasıdır....
    nasıl olduğuna bir örnek:
    http://community.ageofconan.com/…ntent/ranged02.jpg

    at sırtında dövüşebilirsiniz, ayrıca atlarınız dahi ölebilir. verilen zarar bir iki basit istatistiğe bakmaz; misal bir atlı bir grup okçunun arasına charge ettiğinde bir ikisinin kafasını uçurabilirken, aralarına daldığı mızraklı birimlerse kendisi de atı da telef olur vb.

    büyücü konsepti halihazırdaki oyunlardan çok farklıdır. büyücünün misyonu warrior'ın arkasında durup icebolt spamlemek değildir; zira oyunda yetenek ön plandadır. daha çok (misal) zebaniye dönüşüp yakın dövüşe girme, veyahut deprem yaratma gibi güçleri olacaktır.

    age of conan'ın en beklenilen özelliklerinden birisi ise siege, yani kuşatma savaşlarıdır... butür savaş alanlarında mancılıkla atılan taşlar gerçek anlamda kale duvarlarını parçalayacak, köyleri yıkacak, ve tabi ki, oyuncuları da öldürebilecek... hem kale savunmasında, hem de kuşatan tarafta olmak oldukça değişik olacak olsa gerek.

    benim gibi wowun tek düzeliğinden ve kısırdöngüsünden bıkmış, yarım gününü harcamadan dahi oynanabilecek, ve oynarken çizgi film grafiklerinden çok daha gerçekçi şeyler bekleyenlerin ilacı olacaktır...

    oyun içi capturelardan oluşan trailerlar şu adresten indirilebilir:
    http://media.pc.gamespy.com/…743/743392/vids_1.html
  • http://www.youtube.com/watch?v=jgyvhbv_uqe

    ağız sulandırmak, iştah açmak için birebir...
  • tam pre-orderını vermek üzere iken oyunun windows vista için çıkacağını öğrenip ağız dolusu küfretmeme sebep olmuş oyundur. hayır anlamadığım şey bunu yapan adamlar programcı, alanlarının en iyileri, bilgisayarla yatıp bilgisayarla kalkan insanlar... bre gafiller siz ne zaman gördünüz microsoft'un 2 seneden önce (satışa çıktıktan sonra) yeni bir işletim sistemini kullanılabilir hale getirebildiğini ki yeni oyununuzu bu kabiliyetsizlere endekslediniz. allahım bu bir kabus olmalı ağlamak isiyorum...
  • warhammer online ile birlikte wow'a cok ciddi rakip olan mmo. fps (nisan almak, itemin degilde oyunculugun etkili olmasi vs..) ve rts (ozellike siege olayinda bina yikmak vs..) oyunlarindan birseyler eklemisler fena olmus. yani su dediklerini aksilik olmadan, adam gibi bir support ile yapabilirlerse yarmis bitirmis bi mmorpg olacaktir.
  • artik su kilic sallamayi tek tusla oynamak istemiyorum diye oyun yazmaya kalkiodum az kalsin ki conan in haberi geldi, kendisini zaten cok takdirle okuruz yillardir bir de oyun dunyasindaki bu yaraya tuz basicak olmalaari bi de uzerine mature bi oyun yapip cocuksu grafik yerine etrafta kan govdeyi goturecek demeleri bu oyunu 1 numara yapiyor benim icin,
    ayrica hem singleplayer hem mmo modlari varmis singleplayeri oynayip belirli bi seviyeye gelecek ve oyle mmo a gircekmisiz bence cok iyi bi dusunce zira ortalikta bon bon bakmaktan aptal aptal sunu getir bunu gotur gorevlerini yapmaktansa gercek bir single player oyun havasinda her sey cok daha oturakli olacaktir

    bir de buyuculer icin olan fikrimi uygulasalar super olacak ( soyle her buyu icin runler ciksa ekrana buyucu onlari cizmeye calissa darbe falan yerse mouse pointer kaysa saga sola - boylece gercek bir buyucu gibi konsantrase olmak gerekse karmasik buyulerde cok run olsa daha zor olsa , hizli buyu yapmak kullaniciya kalsa vs vs ) ( black&white adli oyunda kisayol olarak buna benzer bi yontem kullaniliyordu)
hesabın var mı? giriş yap