• kemal sunal'ın ironik, sosyokomik ve belki de en iyi filmidir.

    kumaların arasındaki farklılıkların anlatılışı, doğuştan gelen ve sosyal toplum ile devam eden kaygıların davranışlara yansıması, insanoğlunun nasıl çamurdan yapıldığının delilleri... gibi temalar çok ciddi derecede irdelenmiştir.
  • küheylan isminin kemal sunal'ın pos bıyıklarından geldiğini düşündüğüm film.
  • ortamda bisiklet çetesi tadında takılan gençlerin birbirlerinin özelliklerinden maykıl ve corc olarak bahsetmesine hasta oldugum film. elemanlardan biri yeni tanıştığı kemal sunal'ın oğlunun tavırlarını beğenip "sen çok maykıl bir gençmişsin" diyişi, hatırlamadığım birinden bahsedilirken "mahallenin en maykıl delikanlısıdır" denmesi gibi. elin gavur corc u maykıl ı bu filmi altyazılı izlese nasıl yorumda bulunur, isimlerinin sıfat olmasına ne derler, acaip merak ederim.
  • biz dogdugumuzda da boyleydik
    sari sari saclarimiz yoktu gunesle selamlasacak
    hep bir keder vardi yuregimizde sevincimizle kardes
    ve caddemizden gecerdi bir boynu bukuk kuheylen
    hafiften bir sis olurdu sabahlar
    ve arkasinda mahallenin cocuklari
    kimseyle istigal etmeden yoluna koyulurdu usulca
    ve kimseye belli etmeden kederini
    otururduk bahcemizde demli cayin dumaniyla
    bir de gunes olurdu arkasinda parlayan
    bakamazdik kederle bukulmus boynuna
    bakamazdik gozlerinin icine
    bir garip yururdu yolda
    bir garipti boynu bukuk kuheylen
    kimse bilmezdi kimi kimsesi var mi
    kimse bilmezdi yolunu
    bilmedik neden burda oldugunu
    biz dogdugumuzda da boyleydik
    boynu bukuk kuheylen misali
    kimse bilmezdi kim oldugumuzu
    aksamlari gunes geri giderken evine
    kuheylan da geri gelirdi mahallemize
    kimsenin bilmedigi yerlerden
    ne yer ne icerdi bilmezdik
    alismisti gozlerimiz onu gormeye
    her sabahinda ve aksaminda gunun
    alismisti gozlerimiz
    boynu bukuk kuheylana
  • dram yükünün ağır basmasından mı bilinmez nedense kemal sunal filmleri arasında en kötüler sınıflandırmasında üst sıralarda yer alacak filmlerden biridir. film ile ilgili en ilginç detaylardan biri de aydemir akbaş ile kemal sunal'ın ilk kez birlikte yer aldıkları filmdir. zira aydemir akbaş otomobil satıcısı olarak kısa bir süre filmde boy gösterir.
  • adın ne?
    küheylan
    senden sütçü beygiri bile olmaz aslanım..

    şeklinde bir diyaloğu barındıran kemal sunal filmi..
  • şu an tnt'de "boynu büyük küheylan" adıyla gösteriliyor.
  • toplumsal temalı kemal sunal filmlerinin en iyilerinden biridir.

    gülbahar evden ayrılırken asiye'ye bıraktığı mektupta sarf ettiği şu cümleler kanımca filmin en vurucu yeridir:

    ''sevgili asiye abla

    (...)

    asuman abladan çok şey öğrenmişim

    insan olduğum öğrenmişim

    kadın olduğumu öğrenmişim

    erkekle eşit olduğumu öğrenmişim

    keşkem bunu vaktinde bilseymişim

    sende bilseymişsin asiye abla''
  • kemal sunal'ın ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu berrak bir şekilde gösterir bu film. o karakterin umursamazlığını, tutarsızlığını, cehaletini o kadar iyi canlandırır ki sunal, küheylan'dan tiksinerek izlersiniz filmi.

    belki mesaj kaygısı biraz vitrinde ama oyunculuklar parmak ısırtacak düzeyde gerçekten.
  • ben bu filmi levent kırca'nın taşı toprağı altın şehir isimli filmine benzetiyorum. ama tabii küheylan'ın dramatik yönü daha ağır basıyor. hatta öyle ki filmin başrol oyuncusu kemal sunal olmasına rağmen son birkaç dakikası hariç film zerre kadar komedi, hatta trajikomedi bile içermez. o derece ciddi bir filmdir ve bu anlamda kemal sunal'ın en ciddi filmi ve rolüdür.

    sunal, elbette bu ciddi rolde oyunculuk resitali de sergilememiştir ancak gayet dengeli oynamış ve ortalamanın gayet üstü bir oyunculuğa imza atmıştır.

    filmde asiye ve kuması arasındaki dayanışma dikkat çekicidir. küheylan'ın karısı ve karısının kuması arasında adeta abla-kardeş ilişkisi vardır. kuma rolünde aydan burhan'ı izleriz. küheylan'ın karısı ise füsun demirel olup, usta oyunculuğunu göstermiştir.

    ben istanbul'a göçün tavan yaptığı zamanlarda bu tip filmlerin çekilmesini yerinde buldum. belki pek etkisi yok ama hem doğru bir noktaya temas etmişler, hem de yarattıkları eser taşrada yaşayanları istanbul hakkında uyandırmak bakımından işlevsel olmuş.
hesabın var mı? giriş yap