• sevenlerinde radiohead** misali bir baska hic bir seyi begenmeme haline yol actigi icin hafiften tirsilan, aslinda eve libertineiyle falan hos ama ortamlarin hastasi bisiye donusebilen grup.
    (bkz: crass records)
  • adam gibi punk grubu.pek severim.
    'so what if jesus died on the cross
    so what about the fucker i don't give a toss
    what if the master walked on water
    i don't see him trying to stop the slaughter'
  • oldschool punkın the clash veya sex pistolstan ibaret zevzek bir müzik olmadığının en büyük kanıtlarındandır crass. kaldı ki, içelim sıçalım ooh hayat da ne güzel sikerim ben bu şehri deyip otobüs durağına işeyerek inanılmaz aktif ve protest takılan arkadaşlar -ki bu nüfusun türk gençliğindeki artışı da azımsanamaz- abik gubik müzik endüstrisinin de açlıklarını doyurmasıyla punkı tabiri caizse sikip atmışlardır (bkz: piyasa). ayrıca bir insanın dışardan pasif ama içinde öle pek aktif durması da kimseyi ilgilendirmez, zira bu onun varoluşuyla, yaşam tarzıyla ilgilidir, kaldı ki dışardan aktif durup ona buna sataşıp sikerim otoriteyi deyip de polis minibüsü görünce ortamlardan fıyan zibidilere de bin kere tercih edilesidir bu insanlar (bkz: kanımca).
    şu da unutulmamalıdır ki, çıktığı yıllarda punk'ın eleştirel, antagonist ve anti-otoriteyi destekleyen tavrının yanı sıra özeleştiriyi de getiren en önemli 3 gruptan biridir crass - diğerleri için (bkz: minor threat) (bkz: dead kennedys). punk'ın moda olmasına, milletin 2 rider 1 mohawk denklemiyle içinin boşaltılmasına şahit olup, bundan şarkılarında (bkz: punk is dead) bahseden, punk'ın eleştirel tavrını kendine de döndürmesine yardım eden nadir gruplardan da olduğunu unutmamak ve eleştirirken crass'ın bir yavşak nofx veya satanic surfers olmadığını da hatırlamak gerektiğini düşünüyorum...

    ve tabii
    fight war not wars!
  • bugun live kayıtlarınında bulundugu lp yi edindigim uk li grup
  • cbs promote the clash aint for revolution, its just for cash diyerek gençlerin kalbini çalan, duruşu ve tavırlarıyla olduğu kadar müziğiylede döneminde de şimdi de farklılık yaratan grup.
  • 1- deri montumda patch*i olan grup
    2- lp ve cdleriyle tüm albümlerine sahip olduğum grup
    3- streetsoccer ve rashit tolga sayesinde tanıştığım inanılmaz grup
    4- zamanında iskoçyada bir dağ evinde komün şeklinde yaşayan grup
    5- dış mihrak fanzin'de bol bol adından söz edilen, şarkı sözleri yazılan grup
    6- şu aralar aynı isim ama farklı bir müzik projesi üzerinde çalışan grup
    7- şu anda kaynağını tahmin bile edemiceğimiz davranış&sloganları çıkartan, grafiti kültürünü yayan grup
    8- kendi müzik şirketlerini kurarak d.i.y.'e ilk teşkil edicek grup
  • kesik kesik, cok gaz, vurucu, oldschool punk'ın kralı.
  • şöyle bir adım geri çekilip, olan biteni temâşâ edip, punk is dead diyebilmeleri ne güzeldir. hayır değildir, kendilerini ne sanıyorlar da pistols'la clash'i aşağılıyorlar? aşağılarlar elbet, isyankârlığın ortalamaya hizmet eder hâle gelmesinden sorumlu değil mi bu punk takılan popüler gruplar? peki ama ortaya çıkan her alternatifi kendine dahil ederek ehlileştirmekte ustalaşmış kültür endüstrisini johnny rotten mı yarattı anasını satiim? yaratmadı belki, ama crass'ın pistols'ı ya da clash'i eleştirmesi için illâ ki içine düştükleri bu quasi-muhalif eğlencelik kültürün bütün sorumluluğunu onlara yüklemesi gerekmez ki...

    iyi ama crass punk değil mi? "her müziği kategorize etmeye kasan zihniyet" diye bkz. vererek kurtulabilir miyiz bu sorudan? pistols olmasa crass olabilir miydi gibi dibi gelmez geyiklere savrulmaktan kaçışımız yok gibi.

    yine de, öyle 80'lerde filan değil, '78 senesinde punk is dead diye bağırmışlar. küflü bir helal olsun kopuyor gönülden, uzaktan:

    movements are systems and systems kill.
    movements are expressions of the public will.
    punk became a movement cos we all felt lost,
    but the leaders sold out and now we all pay the cost.
    ...
    i see the velvet zippies in their bondage gear,
    the social elite with safety-pins in their ear,
    i watch and understand that it don't mean a thing,
    the scorpions might attack, but the systems stole the sting.

    punk is dead. punk is dead. punk is dead.

    (sözlerin tamamı için #3949177)

    başka ne demişler? "mickey mouse fuck off"* demişler (seneler sonra rammstein, vor paris steht mickey maus derken, bilmeden de olsa -ya da belki bilerek- crass'ı yankılıyor sanki). "i'll neither live nor die for your dreams, i'll make no subscription to your paradise"* demişler. iyi demişler, hoş demişler.

    ama, en azından bugün için, ilgiye layık olmalarını sağlayan su götürmez muhalefetleriyle sisteme ettikleri küfürler değil, sisteme küfretmeyi de sorgulayan, şu en başta söylediğim bir adım geriye çekilip etrafa bakan tavırları herhâlde. bir de, ağır mı ağır ingiliz aksanlı vokallerle dolu, 3-5 akorlu, kendileri ne derse desin dinleyene "a-ha hardcore punk bu işte" dedirten müzikleri elbette.

    onlara inat ve onlar sayesinde yazıyoruz, çengelli iğneyle de olabilir, punx not dead.
  • kimden sonra geldiği , kimlere öncülük ettiği ya da kime ayar verdiği kimbilir belki de kimlerden ayar alddıgı düsünülmeden yazdıkları çizdikleri ve de yırtındıklarını dinleyerek bi yere gelinebilecek ve ey genc adam sana kültür mirası bırakabilecek bir grup.

    kaliteli müziğin adı.

    gerekli olabilitesi olan linkler

    (bkz: oldschool)
    (bkz: sex pistols)
    (bkz: buzzcocks)
    (bkz: spermbirds)
    (bkz: anti flag)
    (bkz: wire)
hesabın var mı? giriş yap