• yenilerden dokuzuncu kuşak yazar. hoşgeldi.
  • sozlugu takip etmek icin ortaya cikan yeni nedenlerden birisi. akp ideolojisi konusundaki yorumlarinin oncelikle okunmasi gerekmekte, belki daha sonra elestirisi yapilabilir. bu tur entryleri gordukten sonra kac kisi sonuna kadar geliyor, o da ayri bir konu elbette. akp ideolojisi entrysini okuyup sonuna geldigimde, basligin sol frameden cikmis olmasi ise baska bir nokta. birileri entry girmeyi birakip okuyor olsa idi, herhalde bir sure sol framede hareketlilik olmazdi. herkesin bir entryi okumak zorunda olmasi gibi bir gereklilik asla savunulamaz; katilmak ya da katilmamak bir yana, emek verilerek ve ugrasilarak yazilmis "fikir" yazilarinin cok okunmuyor olmasi hissi ve tahmini ise hayli dusundurucu.

    kisacasi, yazilarinin devam etmesini diliyorum; aklina, emegine ve bilgisine saglik.

    edit: isim altina yakismayacak duzeyde ve kurguda bir yazi olmus benimkisi, kusuruma kalmasin.
  • kimse ebedi olur'a "kıskananlar çatlasın" demesin zira ilk çatlayan ben olurum. öylesine kıskandığım bir yazardır. hafızasında kayıtlı darma dağınık malzemeyi bir güzel toparlayıp yazması ve üslubunu da hafiften metinlerine sızdırması sebebiyle de gayet öğreticidir. didaktizm yapmadan, samimiyetle yazıyor, iyi ki yazıyor.
  • ebedi olur'a yakın bulduğum tek bir köşe yazarı/yazar var; dikkat edilecek olursa, tek bir yazar var, işte sadece ona ebedi olur'u yakın buluyorum, demiyorum. haftanın tek günü, üstü kapalı sözünü ettiğim ve öyle de etmek istediğim yazarın yazdığı gazeteyi alıp okuduğum gibi, haftanın tek bir günü buraya gelip, sol frame'de "yazarı" karşılığına ismini yazıp arattığım ve okuduğum tek yazar kendisi.
    ikisinin de sorgulamaları, akıl yürütme tarzları ve çıkışları çok noktada kesişiyor. ebedi olur'unki biraz daha acımasız; sanki sorgulamasına, itirazına konu teşkil eden taraflardan birinde önceden bulunmuş gibi. taraf gazetesi hakkında kendisinin de buyurduğu üzere objektiflik yalanına sığınmadan, hatta bunu konu etmeye bile gerek görmeden, önce tarafını belledikten sonra düşünmeye meyletmiyor; o düşünüp, akıl yürütüp yazdıkça taraflar ortaya çıkıyor (sözkonusu tarafları tekleştiren öyle çok unsura ışık tutmasını sağlayacak bilgiye de haiz) yazdıkça durumu ortaya koyuyor. ve okur, onu okudukça düşünce birliğinin kalabalığına dahil olmanın ihtiyacından feragat edip, taraf olmanın toptancılık anlayışından uzaklaşıyor.
  • yazdiklari tadindan yenmiyor, bu net. durust olayim zaman zaman yoruluyorum bile okurken, mideye agir gelebiliyor, yine de her seferinde iyi ki yazmis, iyi ki okumusum diyorsunuz. ellerine saglik.

    tek kusuru: hellimle problemleri var, ihracini durdurmami istiyor. vasilitsa apo tin pafo ve amisos duku olarak bunu da cozduk, no poroblem, brick olayi da cozulurse sahane olacak. kimin duvardaki hangi brick oldugunu anlamak lazim.
  • kötü huyu: arabesk tespitler yapma kolaycılığına kaçmak.
    iyi huyu: yazdıklarıyla samimi/faydalı ve isyan sever nesildaş.
  • fena halde $uphedeyim, buralarda olmadigi vakitlerde sava$iyor sanirsam. cepheden cepheye ko$arken de, gelip bize haber veriyor vaziyetleri. ba$indaki migfere, elindeki mizraga baktim da, bugun menbiç kalesindeymi$, belek gazi'yi nerden bulacakti yoksa? hiiimmm, mikro tarihci, mikroplari ara$tiriyor ya da...
  • pir-i historiyografi. maarif vekili olduğum ilk gün, rica edip, bütün tarih kitaplarını kendisine yazdıracağım. okuyacaklarsa tarihi böyle okusunlar. karaşın tarihçimizdir. ecemizin yort savul'unun şu üç sorusu onun'çün gelsindir; ki o cevapları çoktan vermiştir.

    1. atlasları getirin! tarih atlaslarını!
    en geniş zamanlı bir şiir yazacağız

    2. harbi karşılık verecek ama herkes
    göğünde kuş uçurtmayan şu üç soruya:

    3. bir, yeryüzünde nasıl dağılmıştır
    tarihi düzünden okumaya ayaklanan çocuklar?

    4. iki, daha yavuz bir belge var mıdır ha
    gerçeği ararken parçalanmayı göze almış yüzlerden?

    5. üç, boğaziçi bir istanbul ırmağıdır
    nice akar huruc alessultanlarda bayraksız davulsuz?
  • kendisinden ısmarlama entiri istemeye başladığım mühim yazar. yani bir konuya açıklık getirilmesi gerektiğinde gidip soruyorum ''bu ne iştir anlat üstat'' diye. git kendin araştır diyebilir tabii yakında.
  • şu entryleriyle islam dünyasının küllen olmasa da mühim bir cüzünün retoriklere boğulan, kimi zaman hasıraltı, kimi zaman rasyonalize edilen şiddete yatkınlığını, iktidar algısını, semavi tatavalı seküler "arzu"sunu anlatmış sözlüğün parrhesiasteslerinden biri.

    (bkz: #17228474)
    (bkz: #17272607)
    (bkz: #17406028)
    (bkz: #17344556)
    (bkz: #17205285)
hesabın var mı? giriş yap