• 70'lerde arzu film ile sayısız efsane filme imza atan kemal sunal'ın 1976 yılında natuk baytan'ın yönettiği sahte kabadayı'da oynaması ile başlayan ekoldür. daha önce cüneyt arkın'la tarihi filmler çeken natuk baytan birdenbire kemal sunal ile komedi filmleri işine girmiştir. bu filmler tam olarak şunlardır:

    1976 sahte kabadayı
    1977 sakar şakir
    1978 avanak apti
    1979 korkusuz korkak
    1980 gerzek şaban
    1981 üç kağıtçı
    1982 yedi bela hüsnü
    1983 tokatçı
    1984 atla gel saban
    1986 tarzan rıfkı

    bu filmleri diğer kemal sunal filmlerinden ayıran özelliklerden bazıları:

    - bir kere her filmde ilginç lakaplı bir kötü adam bulunur.
    (bkz: gardrop fuat) (bkz: ayı abbas) (bkz: sansar selim) (bkz: gerzek hamdi) (bkz: malik) (bkz: dikiştutmaz sabri) (bkz: karbonat erol)

    - akıl ve mantık sınırlarını zorlayan absürt sahneler bol bol vardır.
    yedi bela hüsnü'de malik ve adamlarının armutları kaldırarak şerefe demeleri.
    korkusuz korkak'ta yazı tura atarken paranın dik gelmesi.
    sakar şakir'de şapkaya işeme sahnesi ve bakkalda çıkan yangının istanbulun yarısını kül etmesi.
    atla gel şaban'da atın ters ters koşması.

    - bu filmler ayrıca bir çok kült objeyi hayatımıza sokmuştur:
    (bkz: bombalı armut)
    (bkz: şiki şiki baba kasedi)
    (bkz: papağan ziya)

    - bu filmlerin hiçbirinde kemal sunal'ın en iyi rol arkadaşları şener şen ve halit akçatepe yoktur.
  • coştukça coşar, sınır tanımaz.
    kemal sunal sakar şakir filminde gardrop fuat'a yapmadığını bırakmamış, bir de dönmüş dükkanda sızlanıyor, oha artık..:
    - otobüsteki heyvanın yüzünden garnım beyaaağı acıhtı (fuat'a diyor, yuh)
  • anlatmakla bitmez bir ekoldür, mafya babalarına don atlet maraton yaptırılır sonra da birbirlerini tokatlamaları izlenir (gülmekten masanın altında debelenmekten izlenemez film), eşşek, kendisini kesmeye yeltenen kasaba "beyfendi" nidalarıyla zoraki traş ettirilir, avanak apti'nin bi sahnesinde sirkteki bi file adam traş ettirilmiştir (harbi harbi).

    bu mudur? budur.
  • gözler önüne enteresan sahneler sermiş filmlerdir. kemal sunal önceki filmlerinde salakça kavga ederek adam döverken, bu filmlerde ciddi ciddi işi bilerek çıkardığı yumruklarla da rakiplerine üstünlük sağlamaktadır. dudağını hafiften bükerek çeneye indirdiği yumruklar mevcuttur. ancak sonuç itibariyla o yumruğu yiyen adam 500 metre uçup boya variline düşerekten mevzuyu şenlendirmekten geri kalınmamış olur.
  • bu filmlerde her kötü adamin

    - gidiklanmak
    - ayak nasirina basmak
    - polis tarafindan en ufak hareketinde tutuklanacak olmak
    -vb..

    bir zayif yönü bulunur, kemal sunal da adamin bu yönünü bulup kötü adami madara eder.
  • kimsenin dili varmamış anlaşılan, ben söyleyeyim. bunlar kemal sunal'ın kötü filmleridir.
  • kemal sunalın en eğlenceli ve güzel filmlerinin bir kısmının ekolüdür.diğer eğlenceli ve güzel filmler de şunlar gibidir. (bkz: süt kardeşler) (bkz: kibar feyzo) (bkz: davaro) (bkz: 100 numarali adam)
  • çok bomba repliklerin olduğu ikinci sezon kemal sunal filmleridir bunlar.şöyle aklıma gelenler:
    sakar şakir de mesela:
    -fuat sana noldu?!?!
    -duman oldum.
    avanak aptide:
    barut osman:nevin manyadın mı?keşke bu kadar parayı bir anda atmasaydım.
    nevin:ay osman ilahi adamsın.bu parayla bakkaldan bir paket tuz bile alamazsın ayol.
    barut osman:orda 5 milyon var.tuz gölünü bile satın alabilirim!?!?!
    bir şu vardı:
    -aptiee aptiee agzıma sıçtın aptieee!!
    üçkağıtçı:
    -başkanım başkanım.öteki tarafa gidince babama selam söyleyin o da gideceğiniz yerde.
    -ben ananın bulunduğu kısma gidiyorum ona söylerim.
    tokatçı:
    -selaminko
    -aleykümko
    -teyibiko çalıştırdinko?
    -evettiko
    -e haniko düdüko?
    böyle gider bu..
  • natuk baytan bu filmlerinde dikkat edecek olursaniz karakterleri -ozellikle mafya elemanlarini ya da kemal sunal a kotu bir sey yapmaya calisan tipleri- yururken bel hizasindan yukari dogru yakin planda cekmektedir. neden boyle bir metod kullandigini cozemedim; yurunmekte olan noktaya dogru sabit bakislar ve kundura sesleri. zaten aptal olan adamlari daha aptal, komik ve koca kafali gosteriyor olmasindan kaynaklaniyor olabilir. filmde boyle bir yakin plan gorurseniz gonul rahatligiyla "aha simdi buna bir sey olacak ve gulecegim," diyebilirsiniz.
  • bu filmlerde kullanılan müziklerin çoğu zafer dilek imzasını taşımaktadır.
hesabın var mı? giriş yap