• martin scorsesein siyah beyaz çektiği film.boksor jack la mottanın kendi ağzından anlattığı şampiyonlukdan bar komedyenliğine uzanan yaşam hikayesi.robert de niro bu filmdeki rolu için boks dersleri aldı çekimler sırasındada kendini rolüne fazla kaptırarak joe pescinin kaburgalarından birini kırmıştır ve robert de niro rolü içinde doktor kontrolünde 20 kilo almıştır.oscarıda fazlasıyla haketmişti zaten...
  • inanılmaz bir hayat kesiti, böyle bir anlatım böyle oyunculuklar çok az filmde görüldü sanırım.. martin scorsesenin, robert de nironun ve joe pescinin yeteneklerinin zirveye çıktığı film.
  • martin scorsese'in, mutlu sahnelerini "mutluluk gecicidir" dercesine siyah beyaz filme oranla cok daha kisa omurlu olan renkli film ile cektigi basyapit.
  • joe pesci nin barda karde$inin karisina asilan adami öldüresiye dovdugu ve hizini alamayip di$aridada arabanin kapisini adama carpa carpa kemiklerini kirdigi sahne..

    robert de niro nun kendini cezalandirmak icin ring de bile bile agzini burnunu dagittirdigi sahne..unutulmazlar arasindadir..sinemada $iddet in kilometre ta$larindandir.
  • robert de nironun elde etmek istediği kızla olan diyalogları açısından taxi driver la çok benzeştiğini düşündüğüm harika film.
  • filmdeki tek renkli sahne eski aile anılarının kaydedildiği mutlu gün sahneleridir.scorcese renkli filmlerin dayanıksızlığını protesto etmek amacıyla film i siyah beyaz çekmiştir..
  • jake la motta senaryo a$amasinda filme katkida bulunur ancak sonucta filmin finalinden hic memnun kalmadigini aciklar. ayrica en iyi kurgu oscarini da almi$tir
  • scorsese'nin cekerken tum gucunu harcadigini soyledigi, calisma temposundan bahsederken "boyle calismaya 'ya hep ya hic' diyorum ben; son gucunuzu ve bildiginiz her seyi kullanir, is bittikten sonra siz de bitersiniz ve sonra yeniden dogmak ve bastan baslamak zorunda kalirsiniz" dedigi filmdir. new york new york isimli muzikalini cektigi donemin ardindan cok yorgun argin olan scorsese'ye bir hastanedeyken robert de niro gelip senaryoyu sunmus, yapalim edelim diye tutturmustur.

    (simdi gidip kutuphaneden "scorsese on scorsese"yi almis ve hatta bir gun icinde tuketmisim, icinden bu filmle ilgili eglenceli bir trivia gorup sozluge aktarayim demisim, ama bak sen su ise, daha evvel imdb'de varmis zaten bu. ama imdb'deki versiyonu yanlis oldugundan ben yine de aktarayim asagiya)

    filmde robert de niro'nun "didcu fak mayvayf?" diye joe pesci'yi sorguladigi sahnede (ki bilenler bilir, robert deniro antolojisinde en azindan "yu tolkin tu mi?" kadar onemli bir sahnedir), scorsese bir turlu joe pesci'nin tepkisinden memnun olmaz. "olmuyor, olmuyor, olmuyor! lanet olsun!" der (herhalde). deniro'ya durumu sikayet edince deniro "sen baslat kamerayi oynat gerisine karisma arkadasim" der, martin eyvallah ceker, icinden "hadi bakalim görelim ne yapacaksin pabucumun artisti" diye düsünür (galiba). kamera pesci'yi cekerken deniro sorar,
    "did you fuck your mother?"
    bu sebepten filmde joe pesci'nin o sahnedeki performansina ve mimiklerine dikkat edilmelidir.
    (imdb'de "did you fuck your mother?" fikrinin scorsese'den ciktigi soyleniyor ama yanlis, cok yanlis...)
  • kaskafalı** ama bir o kadar da hırslı bir boksörün* hayatını anlatan ünlü amerikalı yönetmen martin scorsese’nin imzasını taşıyan film.
    olay 1940'larda geçiyor, yapım yılı 1980. 1980'li yılların en iyi filmlerinden biri olduğu konusunda hemen herkes hemfikir. tüm oyuncu kadrosunun**** yetkin performansları, olağanüstü senaryosu ve benzersiz rejisiyle gerçek bir klasik.

    geç kalınmış bir anlam... tutkularımız nereye kadar... sınırlar...
  • bu film icin kaydedilen ses efektleri (boks esnasinda cikan darbe sesleri, vs) sonradan baska filmlerde kullanilmasin diye, film tamamlandiktan sonra yok edilmis.
hesabın var mı? giriş yap