• sakar eleman sakir memleketten istanbula gelene kadar ortaligin agzina sicar.otobus soforu,muavin ve yolcular tamamiyle sakirin hiyarliklarindan bitap duserler.en cok da yaninda oturan gradrop fuat bundan rahatsiz olur.isin guzeli istanbulda da sakir fuatin yakasindan tesadufler uzerine dusmeyecek ve onu cildirma noktasina getirecektir.
  • yakın geçmişte olacak o kadar'ın zayıf ve kel elemanı sinan bengier'in de cover'lamış olduğu film.
  • özellikle gardrop fuat ve apartmandaki kiracılardan ihsan yüce'nin oynadığı televizyon icat etmeye çalışan manyak amca tiplemesi gönüllerde taht kurmuştur.
    -sevgili seyirciler çok sevgili seyirciler, feza çağının televizyonunu icat etmiş bulunmaktayım!
    şakir, manyak amca'nın da televizyonunu mahveder tabii.
    (bkz: gardrop fuat)
  • kemal sunal'in belki de en komik filmidir. sakar sakir'in amcasindan kalan mirasi almak icin istanbul'a gitmesini ve yolculuk boyunca sinir ettigi gardrop fuat ile olan, istanbul'da da devam eden oykusunu anlatan muthis komik film. ilk izledigimde gulmekten yerlere yatmistim. hele sakar sakir'in gardrop fuat'a bir pandik atma sahnesi vardir ki... kesinlikle izlenmesi gerekir. sakar sakir'in gardrop fuat'in sapkasina isemesi, imzasini duz bir cizgi olarak atmasi, yogurdu dokmesi, televizyonu icat etmeye calisan adami patlatmasi unutulmayan sahnelerden birazidir. turk sinemasindaki komedi klasiklerinden biridir. hicbir zaman modasi gecmeyecek, her izlendiginde de insanlari guldurecek olan film.
  • çoğu türk filminde olduğu gibi bu filmde de bir bilemedin iki saz, ya da osuruk bir bağlama loop melodisi
    vardır.ve fakat bu filmdeki melodi, filme çok yakışmaktadır, müthiş uyumludur ve ansızın fade in yaparak
    olayların gidişatını, komikliği ikiye üçe katlar..o zamanlar soundtrack hadisesi falan olmadığı için kaset çıkarıp
    bu filmin geneline hakim parçaya "sakar şakir main theme" adı verilip piyasaya sürülememiştir haliyle..
  • "hacı demişler ona, kirayı vermezsen adamın dübüründen kıl bile yolar, ne inektir o, anadınmı" repliği filmde ali şen'in oynadığı karakteri özetlemek için yeterli olur sanırım.
  • kemal sunalin hatta türk sinema tarihinin en komik filmlerinden biridir.her izlendiginde insani kirar gecirir.hele sakar sakirin bakrac yogurdu döktügü sahne ve filmin finali kolay kolay unutulmayacak cinstendir.
    kesinlikle insani biktirmayan,tekrar tekrar izlenesi film.
  • (bkz: semiha sakir)
  • gardrop fuat - şimdide ben seni yırtıcam
    sakar şakir - kesekağıdımıyım lan ben
    repliğine 1576 kere güldüğüm kemal sunal'ın en sevdiğim filmi
  • otobüs yolculugundaki sahneler klasiktir. özellikle hiyar sahnesi -$ahsi fikrim- kemal sunal'in durum komedisinde zirve yaptigi andir.

    ss*: al hiyar! (elindeki salataligi gardrop fuat'in agzina tutarak)
    gf*: çek ulan $u hiyari gözümün önünden.

    bunun üzerine $akir, hiyari çatir çatir yer. otobüsteki herkes bön bön bakar. yalniz $akir'in uzattigi hiyar o kadar kalin ve büyüktür ki, nerde nasil yeti$mi$tir yillardir merak konusudur.
hesabın var mı? giriş yap