• final fantasy 8 adli oyunda bulunan bir nevi mini oyun. 3e3 sahada oynanan kart oyunu. asil oyuna direkt olmasa da dolayli olarak katkisi vardir. cunku bir gf abilitysi (unuttum adini) kartlari esyalara cevirebilmekte ve bu da cok onem arz etmektedir.
  • yuzlerce farkli karti icinde bulundurur. bu kartlarin 4 tarafinda 4 rakam yazar, bunlar kartin o yondeki gucunu belirtir. ornegin;
    / 5 \
    3 x a
    \ 8 /

    bu diablos kartidir. a yazan tarafin guc degeri 10dur.

    oyun su sekilde gelisir:
    -once iki taraf kurallara gore ya sansa ya da kendi belirledikleri 5 karti destelerinden secer (yine kurallara gore rakibe gosterilir ya da kapatilir).
    -iki taraftan biri baslar (sansa?) ve ilk kartini 3e3luk tahtanin herhangi bir karesine atar. ornegin karti 2(sol taraf) / 6 (ust) / 6 (sag) / 3 (alt) olan forbidden olsun.
    -rakibi de karti gorur ve kartlarina goz gezdirir. stratejisine uygun bi sekilde ya ofansif olarak forbidden'i cevirmeye calisir, ya da koseye kart atarak savunma yapar.

    *peki cevirme dedigin sey nedir?
    forbidden demistik (2/6/6/3), eger rakip deathclaw (2/4/4/7) kartini forbiddenin ust karesine koyarsa, forbiddeni cevirmis olur. yani, forbidden da onun karti sayilir, rengi degisir*. bu durumda ilk oyuncu yine ya forbiddeni geri kazanmak, ya da deathclawa girismek ihtiyaci hissedecektir.

    -oyun kart cevirmece seklinde devam eder, ta ki tum kareler dolana kadar. oyun bittiginde en cok karti sahada bulunan kazanir.

    *kurallar kurallar dedin durdun, neler acikla bari.
    oyunda bircok degisik kural vardir. bazilari oyunun oynanisini, bazilari da kimin ne kadar kazandigini etkiler. oyunun oynanisiyla ilgili olan kurallar soyledirler:
    -open : iki taraf da kartlarini birbirine gosterir, gizem kalmaz ortamda.
    -random : kartlar desteden rastgele secilir. birsuru karti olanlar icin is zorlasir dogal olarak.
    -sudden death : oyunda beraberlik soz konusu oldugunda oyun tekrar tekrar uzar. ancak bir farkla, her seferinde kisi sahada kendi rengindeki kartlarla oynar. yani rakibinizin en guzide kartini cevirip sonra ikinci oyunda ona karsi kullanabilirsiniz.
    -same : egerki kartinizin iki tarafi rakibinizin iki kartinin karsilik gelen taraflariyla ayni, onlari cevirirsiniz. soyleki:

    ---------------
    ........|...2...|
    ........| 4a1.|
    ........|...5...|
    ---------------
    ...4...|...5...|
    .5b2.|.2d6.|
    ...7...|...7...|
    ---------------

    bu ornekte sirasiyla a,b ve d kartlari atilmistir. (a ve b 1. oyuncunun, d ise 2. oyununcunundur) goruldugu gibi d kartinin sol kismi b kartinin sagi, ust kismi ise a'nin altiyla aynidir. eger same kurali varsa iki kart da 2. oyuncunun olur.

    -same wall : oyun sahasinin etrafinin a (10) degerlikli olmasi esasina dayanir. bu sekilde yukaridaki ornegin daha komplike versiyonlari yapilabilir.

    -plus : same kuraliyla benzerlik tasir. o da soyledir:

    ---------------
    ........|...2...|
    ........|.4a1.|
    ........|...5...|
    ---------------
    ...4...|...5...|
    .5b6.|.4d6.|
    ...7...|...7...|
    ---------------

    bu ornekte sirasiyla a,b ve d kartlari atilmistir. (bu sefer a 1. oyuncunun, b ve d ise 2. oyuncunundur) eger plus kurali varsa a cevrilir. simdi nasi oluyor diyeceksiniz. a kartinin alt kuvveti 5, d'nin ust kuvveti de 5, toplayin eder 10. simdi b kartina bakiyoruz. sag tarafi 6, d'nin solu ise 4. eder 10. iki toplam da birbirine esitse ustteki kart cevrilir. evet garip bir kural bakmayin oyle.

    -combo : islerin daha da karistiginin alametidir. same ve plus yapmayi ogrendiniz, uyguladiniz. eger combo aciksa same/plus ile cevirdiginiz kart sanki daha yeni sahaya atmissiniz ozelligi gosterecek, ve eger guclu geliyorsa bir baska rakip kartini da cevirecektir. oh ne ala.

    -elemental : kartlarin bazilarinin elemental gucleri vardir (ates, su, zehir, yer vs.). bu kural acik olursa sayet, oyun sahasina rastgele element simgeleri yerlesecektir. eger ayni elementleri yerlestirirseniz kartinizin 4 tarafina +1 eklenecektir. (misal, ates elementli bir karti (3/6/4/1 olsun) ates elementinin bulundugu kareye yerlestirirseniz gucu 4/7/5/2 olacaktir.) eger elementler uyusmazsa +1 yerine -1 alir kart, yazik olur.

    bir sekilde oyunu bitirdiniz. peki simdi ne olacak? kimin ne kadar kart kazandigini belirleyen kurallarimiz da var. hiz ile acikliyoruz.
    -one : kazanan tarafin tek bir kart almasini saglar. bu kurali uygulayan kisilerin ayaklarinin yere saglam bastigi (veya yusuf yusuf oldugu?) istatistiklere gecmistir.
    -direct : kimin kazandigi belli olmayan kural. oyun bittiginde sahada kendi renginizde olan kartlari kendinizinmiscesine benimser, alir eve goturursunuz. kazansaniz dahi en iyi kartiniz gittigi icin aglama ihtimaliniz oldugu icin daha bir adrenalinli gecer bu maclar.
    -difference : bu kurali uygulayanlar rakiplerine oyunda attiklari fark kadar kart alirlar. ornegin 2 kart fazla bitirmislerse oyunu 2 kart alirlar, 3 ise 3, 4 ise 4..
    -all : kazananin tum kartlari aldigi kural. bu kurali secenlerin ise ya kendilerine guvenlerinin %200 oldugu, ya da "zaten felek vurmus sillesini, tum kartlarimi alsan ne olur?" seklinde kaderci kisiler oldugu bilinmektedir.
  • bu oyunun sevenleri tarafından ücretsiz windows versiyonu yapılmıştır:

    http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4204
hesabın var mı? giriş yap