• (bkz: umutsuz vaka)
  • bütün umutsuzlar tarhini kucaklayarak heraklitos "umutlanmazsan ulaşamazsın umutsuzluğa ki uluşılmaz ve geçit vermezdir umutsuzluk"

    yunancası da ezeli valla:

    ean me elpises ouk anestau o en anelpistis
  • umutsuzca hemen söyleyeyim, ki bu benim yaptığım da yalan bir harekettir, umutsuzluk iç alemin kuruntusu ve dış alemin ancak köpeği olacak kadar yaşam alanına bulaşabilir. çünkü limitin sınırsızlık seyyalinde dolaştığı şu atomal evren gidiminde, bir gıdım umutsuzluk biberi güneşin her sabah farklı bir kimlikle doğmasıyla nihayetlenecektir. yalnızca ölüm umutsuzluğun ya da umudun nihayeti olabilirken, farklı bakış açılarına anormal vaziyetlerde ihtiyacı olan şu turist grubu, bana ölümün de bir umut olabileceğini fısıldıyor.

    umutsuzluk başka mecraların varlığının farkına varamamakta saklı, farkına varıldığında iki ucu belli bir ip kadar süren kısa mesafe koşucusu.
  • bugüne odaklanıp bugünün umutsuzluğunu üzerine kıyafet yapanların kuşandığı geçici deliliktir. yarın insanı hayalleri ile gülümsetir; dün ise fethedilmiş kaleleri önünüze dizerek özgüveninizi okşar.
  • cihat aşkın'ın kalan müzikten çıkan üçüncü solo çalışması. the desperate adıyla da bilinir. 2004 yılına ait albümün kendisiyle aynı adı taşıyan ilk şarkısı insanı bitirmek üzerine bestelenmiştir. her dinleyişte tüylerimi diken diken edebilmiş ve 1-2 saniyelik ani üşümelerin gelgitleriyle eserin bittiğini anlayabilmek arasındaki zamanın akışından bihaber kılmıştır şahsımı. tüm eserler ayrı bir ehemmiyetle çalınmış, gönlümde cihat aşkın'ın magnum opus 'u olmuştur. albümdeki kitapçıktan aktaralım sonrasını;

    ''umutsuzluklar içinde yaşayan binlerce insanın dile getirmek isteyip de getiremediği eşsiz duygular yumağında onlara bir umut olması için yapılan bu çalışma adını yalçın tura’ nın aynı adlı film şarkısından aldı. yılmaz güney’in başrolünü oynadığı umutsuzlar isimli filmin müziğinin bestecisi olan yalçın tura, aynı zamanda cihat aşkın ile besteci-solist ilişkisi kapsamında uzun yıllar çalışmış bir bestecidir. tura, keman konçertosunu ithaf ettiği cihat aşkın’ ın konservatuar yıllarındaki hocalarından biridir aynı zamanda ve aşkın yıllar boyu hocasının eserlerini uluslar arası platforma taşımıştır.

    haçadur avedisyan oldukça verimli bir ermeni bestecisidir ve güney kafkasya’ daki zengin mozayiğin ürünlerini en iyi biçimde yansıtmaktadır. arp sanatçısı çağatay akyol ile uzun süreli dostluklarının ürünü olan ortak konserlerinde seslendirmek için aşkın tarafından düzenlenen eserin hemen arkasından gelen tchaikovsky ve rachmaninov, iki rus bestecinin umutsuz eserleri, romance ve vocalise bu albümün batı kökenli eserleridir. aşkın tarafından yaylı çalgılar orkestrası eşlikli solo keman için düzenlenen eserleri seslendiren istanbul oda orkestrası, aşkın ve şef hakan şensoy tarafından 2001 yılında tekrar hayata geçirilmiştir.

    luciano berio’nun ermeni asıllı soprano ve eşi cathy berberian için derlediği 10 halk şarkısı’ndan biri olan ermeni halk şarkısı ve hemen arkasından gelen seyid rüstemov’ un yazdığı oku tar isimli parça yine yaşadığımız coğrafyanın zengin ürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. oku tar kaydından hemen önce çok sevdiği dostu ömer umar’ ın dramatik şekildeki ölümünü haber alan cihat aşkın için bu eser değişik bir anlam ifade etmektedir.

    albümdeki ikinci film melodisi olan baba film müziği yine yılmaz güney’in başrolünü oynadığı filmden alınmıştır. metin bükey’ in müzik yönetmenliğinde yapılan ses kayıtlarından derlenen melodi aşkın’ ın elinde daha çarpıcı bir hal alarak bu albüme yerleşmiştir.

    albümdeki iki mutlu eserden birisi olan fersan’ ın acemkürdi şarkısı, klasik türk müziği severler tarafından çok iyi bilinen bir eserdir. refik fersan, türk müziğinin 20.yüzyılda yaşayan en romantik bestecilerinden biridir ve sanki türk müziğinin chopin’i olarak yazdığı eserlerde büyük bir esin ve akıcılık göze çarpmaktadır.

    hamamizade ismail dede efendi’nin en klasik eserlerinden biri olan sultaniyegah ağır semai, aşkın’ ın kaleminden mistik bir ayine dönüşmüştür ve albümdeki tek geleneksel türk müziği eseri olma özelliğini taşımaktadır. orta kısımda aşkın’ın yorumladığı uşşak makamındaki nağmeler ile bu tarzı ilk defa kullanan sanatçı klasik türk müziği yorumlarında da olgun bir ustalığa ulaşmıştır.

    nazbarı, azerbaycan’dan derlenmiş olan bir halk melodisidir. keman ve arp’ın tınıları ile oldukça hüzün dolu bir şekle ulaşan eseri, adana bölgesinde yaşanmış olaylardan esinlenerek günümüze ulaşan bir ermeni ağıtı takip eder. elmas azeri oyun havası, daha önce aşkın ve engin arslan tarafından değişik mekanlarda konserlerde seslendirilmiştir.''
  • dinlerken adamı uzaklara götüren, cihat aşkın'ın kemanından dinlenilmesi gerek müzik parçası.
  • dershane dönemi, üniversiteye hazırlanıyorum. dershanede geometri dersimize giren umut hoca vardı. çılgın, komik, rahat bir adamdı.

    günlerden bir gün karşı dersliğimizde yaşanan olay; (derstekilerin anlatımı-hatırladığım kadarıyla)

    kıkır kıkır hatun : kkh
    umut hoca : uh

    kkh : kıh kih kuh köh
    uh : istersen dışarıya bir çık gülmen geçsin öyle gel.
    kkh : (duymazdan gelir)
    uh : bak arkadaşlarını da rahatsız ediyorsun, derse konsantre olamıyorum.
    kkh : siz benim paramla buradasınız, istediğim yerde gülerim.
    uh : kusura bakmayın arkadaşlar... (der ve kapıdan çıkar)
    .
    .
    uh : (bir süre sonunda elinde ceketiyle kapıda belirir) o parayı alır, g*tüne sokarım...

    der ve gider. bu kadar sağlam bir çizgide olan bir insandı, ne olacağını düşünmeden çekip gitmişti.

    bu olaydan sonra bir çok kişi siyah tshirt üzerine beyaz "umutsuz kaldık" yazısıyla dolaştı.

    şuanda bir müzik grubunda mızıka çalmaktadır; (bkz: yolda)
  • bir yandan çok umutsuz'um ülkemin haline baktıkça.

    bir yandan da bu kadar içe işleyen bir müziğin yaratıldığı topraklara ait olmak keyif veriyor. büyüksün yalçın tura.

    hayır; kültür köklerimizle tutunduğumuz bu topraklar halen bizim. beşyüz yıldır bitmek bilmeyen ergen fetih düşleriyle savrulan köksüzler sonunda üfürülüp gidecekler.
  • ev de umutsuzluk pek beter be birader,
    aşağı tükürsem sakal yukarı, tükürsem bıyık misali,,imdatttt
hesabın var mı? giriş yap