• 84-el-inşikak

    infitâr sûresinden sonra mekke'de inmiştir, 25 (yirmibeş) âyettir. göğün yarılmasından söz ettiği için bu adı almıştır.

    rahmân ve rahîm (olan) allah'ın adıyla.

    1. gök yarıldığı,

    2. rabbine kulak verip boyun eğecek hale getirildiği zaman,

    3. yer dümdüz edildiği,

    4. içinde bulunanları atıp boşaldığı ,

    5. ve rabb'ini dinleyip o'na hakkıyla itaata mecbur kılındığı vakit (insanoğlu yaptıkları ile karşılaşır).

    6. ey insan! şüphe yok ki sen rabbine karşı çaba üstüne çaba göstermektesin; sonunda o'na varacaksın.

    7. kimin kitabı sağından verilirse,

    8. kolay bir hesapla hesaba çekilecek;

    9. ve sevinçli olarak ailesine dönecektir.

    10. kimin de kitabı arkasından verilirse,

    11. derhal yok olmayı isteyecek,

    12. ve alevli ateşe girecektir.

    13. zira o, (dünyada) ailesi içinde (mal-mülk sebebiyle) şımarmıştı.

    14. o hiçbir zaman rabbine dönmeyeceğini sandı.

    15. oysa gerçekten rabbi onu görüyordu.

    16. hayır! şafağa, yemin ederim ki ,

    17. geceye ve onda basan karanlığa,

    18. dolunay olmuş aya ,

    19. ki,siz elbette halden hale geçeceksiniz.

    20. böyleyken onlar acaba neden iman etmezler?

    21. onlar kendilerine kur'an okununca secde de etmezler.

    22. aksine, kâfirler yalanlıyorlar.

    23. halbuki allah onların gizlediği şeyleri çok iyi bilir.

    24. (resûlüm!) onlara acı azabı müjdele!

    25. iman edip sâlih amel işleyenler başkadır; onlar için arkası kesilmeyen bir mükâfat vardır.
  • surenin 21. ayeti secde ayetlerindendir. okunduğunda ve duyulduğunda hanefi mezhebine göre secde etmek vacip, diğer mezheplere göre sünnettir.
  • 19. ayeti ile string (m-) theory arasında çok yakın bir bağ olduğunu düşündüğüm sure-i celile
  • kuranda bazı sureleri bazı insanlardan dinleyince etkisi iki katına çıkıyor, benim için.

    nasser al qatami yorumu da öyle muazzam.
  • dörtyüzotuzaltı harf, yüzsekiz kelime ve yirmibeş ayet olarak bildirilen kuran azimüşşanın seksendördüncü suresi.

    [rabbülâlemin] şafağa, geceye ve bedire yemin etmiş ve insanın karanlık/aydınlık öğretisinde sürekli bir değişimle hâlden hâle geçtiği/geçeceği gerçeğine vurgu yapmıştır. rabbim yolunu aydınlık edenlerden eylesin hepimizi.
hesabın var mı? giriş yap