• souad massi nin ismael lo ile düet yapmış olduğu çok güzel bir şarkı
  • fransızca da siyah ve beyaz anlamına gelen cümle.
  • 84 tarihli bir claire devers filmi. görüntü yönetmenliğini christopher doyle yapmıştır.
  • bir tane brigitte bardot sarkısı. klibi de tahmin edilebilecegi üzere siyah beyaz.
  • exils'te josé pérez silva ve şimdi adını bulamadığım harikulade hanım vokalin seslendirdiği dehşet flamenko. birazcık boydan kısa.
  • tony gatlif hazretlerinin vaktiyle, kuvvetle muhtemel memeleri yeni filizlenmiş, kiraz dudaklı, şeftali yanaklı, büklüm kirpikli yeni ergen bir çingen kızanıyla jose perez silva derler bir efendiye, exils bahanesiyle yaptırdığı enfes bir düettir aynı zamanda ki sözleri sadece "na na na na na na naaa"dan ibarettir, enfestir.
  • şuradan dinlenebilecek şarkı: http://www.youtube.com/watch?v=_saumgskkwy
  • bernard lavilliers'in 1990 tarihli klibine şu link, ismael lo & souad massi düetinin canlı performansına ise şu link üzerinden ulaşılabilecek şarkı. ikinci versiyonun çok daha iyi olduğunu düşünmekteyim.

    ayrıca;

    (bkz: noir sur blanc)

    sözleri ise şöyledir:

    c'est une ville que je connais
    une chanson que je chantais.
    y a du sang sur le trottoir
    c'est sa voix, poussière brûlée
    c'est ses ongles sur le blindé.
    ıls l'ont battu à mort, il a froid, il a peur.
    de n'importe quel pays, de n'importe quelle couleur.
    po na ba mboka nionso pe na pikolo nionso
    ıl vivait avec des mots
    qu'on passait sous le manteau
    qui brillaient comme des couteaux.
    ıl jouait d'la dérision
    comme d'une arme de précision.
    ıl est sur le ciment, mais ses chansons maudites
    on les connaît par c?ur,
    la musique a parfois des accords majeurs
    qui font rire les enfants mais pas les dictateurs.
    de n'importe quel pays, de n'importe quelle couleur.
    la musique est un cri qui vient de l'intérieur.
    ça dépend des latitudes
    ça dépend d'ton attitude
    c'est cent ans de solitude.
    y a du sang sur mon piano
    y a des bottes sur mon tempo.
    au-dessous du volcan, je l'entends, je l'entends
    j'entends battre son c?ur.
    la musique parfois a des accords mineurs
    qui font grincer les dents du grand libérateur.
    de n'importe quel pays, de n'importe quelle couleur.
    la musique est un cri qui vient de l'intérieur.

    c'est une ville que je connais
    une chanson que je chantais
    une chanson qui nous ressemble.

    c'est la voix de mendela
    le tempo docteur fela
    ecoute chanter la foule
    avec les mots qui roulent et font battre son c?ur.
    de n'importe quel pays, de n'importe quelle couleur.
    la musique est un cri qui vient de l'intérieur
    po na ba mboka nionso... pe na pikolo nionso
  • first we take manhattan ile art arda dinlenmesi gereken eser. sosyal içerikli olması ya da insan hakları nosyonu taşımasından bahsetmiyorum. tüm politik ve aksiyolojik kaygıların altında kendinden başkasına karşı duyarlı olmaya dair bir niyetin gizli olmasından bahsediyorum. yani “insanı önceleyen” desek yarın hayvan haklarından bahsettiğimizde bu tür bir vicdani temellendirme yetersiz kalacaktır.
hesabın var mı? giriş yap