• yazdığı bir oyunu devlet tiyatrosu tarafından oynandığında 19 yaşındaydı.

    daha çok sinema yıllarıyla hatırlanır.

    tanıdığımda (1974 olmalı) yeni fransa'dan gelmiş ve darülbedayi'ye katılmıştı. o günlerde kendisini oraya çağıran ve kabul eden muhsin bey'e karşı "yerinden yönetim" diye bir şey icat ederek öncülük yaptı.

    böylece her tiyatro binası (fatih, üsküdar vb) harbiye'den muhsin ertuğrul tarafından yönetilmeyecek, oralara bağımsız kadrolar atanacak, bir de yöneticisi olacaktı.

    (bu tartışmaların yapıldığı sıralarda oyuncu sevil candan'la tanıştı (ya da o zamanki adıyla candan teksoy) ve evlendi. (bkz: candan sabuncu))

    (bendeniz o zamanlar onun izniyle fatih'teki fuayenin minicik bölümünde duvara yasladığım uyduruk raflarda kitap satıyordum)

    bahar noktası'nı, yanmış tepebaşı tiyatrosu'nun marangozhanesi'ndeki deneme sahnesinde, seyirciler çepeçevre, oyun ortada, çevirmen can yücel'e yakışır bir ortaoyunu üslubuyla yönetişini nasıl unutacağım?

    sonra kaldırım serçesi yılları geldi. (gece oyundan sonra gittiğimiz engin ayça'nın evindeki makarna partilerini unutmadım.

    ve hasta oldu. çok uzun süre ayakta tedavi gördü.

    iki üç yıl kadar önce şehir tiyatrolarının galatasaray meydanındaki protesto gösterilerinden birinde hamit (akınlı) abinin yanında gördüm, "nasılsın" dedim.

    "ben iyiyim, asıl cüneyt kötü" dedi.

    ne uğursuz bir günmüş ki üçünü de son görüşüm oldu.

    1950'li yıllarının komünistlerinden hamit akınlı, "bay ses" cüneyt türel ve en sonunda da ondan bir yaş küçük başar sabuncu.

    sanırım öbür tarafta eğlenceli bir tiyatro trupu oluşuyor.

    kendisine rahmet okuyor, üçünü de artlarından hayırla yâd ediyorum.
  • ayrica namuslu filminin senaryosunu da yazmi$tir
  • bu tür şeylerin yarıştırılması, kıyaslanması falan mümkün değildir belki, belki cidden hıyarlık yapıyorum şu anda ama; sevdiği, aşık olduğu, evlendiği erkekler arasında sevgi soysal'a en derinden vurulan ve bu aşktan da en çok yara alan adamlardan biridir belki. ankara'ya bir daha yolunu düşürmemek için olanca gücüyle mücadele etmesi bile bundan kaynaklanır.

    ve tabii, büyük sanatçı.
  • değeri bilinmeyen kıymetli bir isimdi. allah rahmet eylesin.

    http://www.radikal.com.tr/…abuncu_veda_etti-1380904
  • sevgi soysal'ın ilk baskı bazı romanlarında sevgi sabuncu ismi yazmasının müsebbibi sinemacı. ruhu şad olsun.
  • (bkz: çıplak vatandaş) ve (bkz: namuslu)gibi muhteşem filmlerin ardındaki isim. hâlâ anlamlı, hâlâ geçerli...
  • https://www.youtube.com/…atch?v=bijmcusfft4&t=3077s

    "müjde hadi yahu" diyen sakallı oyuncu filmin yönetmeni rahmetli başar sabuncu'dur. müjde ar'ın " bu da kendisini yönetmen sanıyor" cümlesi aslında yönetmenlikte ilk filmi olan başar sabuncu'nun kendi kendisine yaptığı göndermedir.
  • zengin mutfağı ve çıplak adam gibi zamansız filmlere imza atmış senarist&yönetmen.

    zamansız derken yapıldığı dönemden onlarca yıl sonra da anlamını korumasından dolayı. aman yanlış olmasın.
  • bu dünyaya veda etmiş büyük usta, tiyatronun güzel insanı, her daim heyecanlı delikanlisi. kartal tibet, sevgi soysal, selçuk uluerguven ve diğerleriyle 60'ların ankarasi'ni guzellestiren tiyatro delisi. kalbinin güzelliğinin sadece küçük bir kısmı yüzüne vurmuştu ama bu da yetmisti "güzel bi adam" olmasına. yazık ki o da gitti.
  • 18. istanbul tiyatro festivali'nde onur ödülü verilen büyük tiyatro ve sinema yönetmeni.
hesabın var mı? giriş yap