başrol
-
ışın karaca uyanış albümünün 9 numaralı parçası. albümde bir de dans parçası olsun istemişler.
yola düştü tüm renklerim, içimdeki şeytan seçti
alışmışım direnmedim, gidişin süresiz bendeki
yorulmuşum fark etmedim, silinmişiz renkler bitti
sarılmışım hissetmedim, gidişin süresiz bendeki
bu aşkla kendimi üzemem
bu işi ben böyle çözemem
seninle önümü göremem
bu gece yine ben başrolde
sen; hazır mısın, gelir misin
sen; yanar mısın, söner misin
sen; bütün müsün böler misin
sen; hadi dön hadi dön hadi dön yoldan
sen; kalır mısın, gider misin
sen; yazar mısın, çizer misin
sen; çıkar mısın, iner misin
sen; sağa dön, sola dön hadi dön yoldan -
kendimize ait olarak benimsediğimiz müzik, herhangi bir sevilen faaliyet (hobi), üzerimize giydiğimiz kıyafetler, dünya görüşü... hep bizden bir şeyler yansıtır. herkes, birtakım hususlarda özel olma arzusundadır. birey, herkesin tercihinden farklı bir seçim geliştirir belirlediği bir konuda. sonra kendisi gibi düşünen insanlar varsa (aynı konuda) onlarla yakınlaşmak ister. doğru seçimi yaptığına emindir, bu seçimini destekleyen onun gibi düşünenlerin kendisine katılımını bekler, böylece seçiminin isabetliliği tescillenmiş olacaktır.
küçük bir kümeye ait olmak ister, hatta o kümenin de ayrıcalıklı elemanı olmalıdır ya da lideri. başrol, insanın kendisine atfettiği pozisyondur, kendi hayatı için.
insanoğlu biraz başrolde olmak, biraz da dünyanın (hiç değilse bazı konularda) kendi etrafında döndüğünü sanmak ister.. önemli olmanın verdiği keyif çekicidir. bilinçaltı bunun olmadığını söylese de duymamazlıktan gelinir.
gel zaman git zaman, aynı tercihi yapan insanların kümesi genişleyip de, ayrıcalıklı olunan konumdan uzaklaşılınca, yeni bir konu seçilir. döngü devam eder. yeni bir başrol sahası belirlenir. ana yöntem uygulamasını devam ettirir, sadece konu başlıkları değişir.
her hayat kendi içinde, biraz truman şov` :the truman show`gibi endam etmekte. dünya o kişinin etrafında dönmekte. rutine kaçtığında, ara sıra küçük mutluluklar-hüzünlerde, daha büyük değişimlerde, ani gelişmelerde.. kural aksamıyor hiç. yine başrol aynı kişide kalıyor. çünkü kendi gözleriyle bakıyor, bir makine değil. kararlar her zaman subjektif olmak zorunda. aslında bu gerçeği de idrak ediyor insan. ama tıpkı aynı filmin sonunda olduğu gibi, polislerden birinin truman kanalının yayını kesilince diğerine dönerek sorduğu gibi, soruyor insan. "sırada ne var ?". sistemin çarkları dönüyor.
kaldığı yerden devam ediyor, o güzelim rüya. uyku tatlı tabii.. bölmemek lazım. -
vallahi dinlemekten utanılan şarkılar listemde hızla bir numaraya çıkmış şarkıdır. bir de klip çekmişler böyle anlamsız ama beni içine hapsetti baştan sona kadar izledim işyerimde. helal olsun ziynet sali
--- spoiler ---
ahhh heder oldum yaban ellerde
--- spoiler --- -
bir ziynet sali şarkısı. orjinali giorgos tsalikis - tha gyrsiei o troxos? imiş.
sözlerini sıla gençoğlu yazmış.
sözleri;
bi buket çiçekle gelmiyosun
gönlümü almıyosun
herkese sitayişle bahsettim
beni mahcup ediyorsun
ah ki ne ah
heder oldum yaban ellerde
nihayetinde ilacı buldum
varmış içimde
hayde her şerde hayır var
vesilemsin
ne akibetim ne tecellim
başrol benim
bi yerde bekliyor elbet
nasibim kısmet
geçer yok kıymet bilmeyene
sevmeyene
zaman hızlı akıyor
duramam ben matem günde
beni sen hiç arama
eski defterlerinde
zaman hızlı yazıyor
duramam ben matem günde
beni sen karıştırma
aman ha eskilerinle
neler gördün aşmadın mı ziynet
devran hele dönsün
yürü ya kulum de bekliyoruz ya rab
ağlayan da gülsün. -
gerek aranjesi gerek söz/müziği ile çok kötü bir ziynet sali şarkısı.
-
içinde ''sitayiş'' geçen ziynet sali şarkısı.
-
çılgınlar gibi dinlediğim greek temalı ziynet sali şarkısı.
-
hansel ile gretel acaba ne üstüne bir masaldı/masaldır? benim aklıma şöyle bir yorum yan yolu geldi: iki kişi kardeşleşerek, sarılarak, işbirliğine girerek kaybettikleri benliklerini bulmak için arayışa girerler. masaldaki üvey anne ve yetersiz baba iç kişilik unsurları olabilir. bu arayışta ekmek ufağı ile çakıl taşı, zeki önlemler ile cadılı şekerden ev* atılan doğru ve yanlış, basiretli ve basiretsiz adımları gösteriyor. masalın sonuna erilmesi için bu yanlış davranışların da denenmesi, risk almak, her yapılanın kârlı ve doğrudan ibaret olmaması gerekecektir. hayat böyledir. başrolde çifte ana kahraman oluşuyla, bu akışın bireysel varış hedefi olsa da bir çift oluşumu, ortaklık gerektiren macera olduğunu çıkarıyorum. o zaman bu ilişkisel bir macera, o yüzden temel yordamı sarılmak, ilişkide olmak.
-
nick altını korumak için hali hazırda dolu bir başlığı nick olarak almış akça pakça bir yazar.
imamoğlu'na sallamış:
(bkz: #115876145)
...en çok benim sevmem:
(bkz: #74338981)
(bkz: #74855611)
engelle
başlıklarını engelle -
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap