• her seyden once bir gozlemcidir dm.
    detaylara dikkat eder, alternatifleri hep goz onunde bulundurur. oyunculari yonlendirmez, serbest birakir. yeri geldiginde yardimini esigemez zor duruma dusmus oyuncularindan. onlari kurban gozuyle degil, kendi hikayesini guzellestirebilecek kaynaklar olarak gorur. bir dm asla unutmamalidir ki, sadece oyunculari dinleyerek bile daha once gozunden kacmis olan noktalari farkedebilir, bu noktalari oyunculara sezdirmeden duzeltebilir.
    her firsatta zara sarilan oyunculari, nargile esliginde tavla oynamaya davet eder, "roleplay" tabir edilen zimbirtinin kullanimini destekler.
    dm, masanin etrafina toplanmis oyuncularin da onunla ayni amaci hedefledigini unutmaz, oyuncularin oyundan zevk almalari icin elinden geleni ardina koymaz.
    oyunun kontrolunu her an elinde tutmak gibi bir saplantisi yoktur. oyuncularin basina acacaklari her turlu problemi cozebilecegine guvenir.
    odullendirmekten de, cezalandirmaktan da kacinmaz.
    oyuna yeni baslamis, acemi ama hevesli oyuncular hata yaptiklari zaman karsilarina dragon falan cikarip, oyunculardan saving throw atmalarini istemez.
    akillica kullanildigi zaman bir avuc goblinin bile dusuk seviyeli bir grubu darmadagin edebilecegi bilgisine sahiptir. yuksek hit dice yaratiklari oyle car cur etmez.
    dm oyundaki tanrilardan biri degildir, o tanrilari yaratandir.(generic senaryolar icin gecerli olan bir durum.)
    bara girip "ben cay istiyorum baba" diyen barbar karakterine "hadi ordan" demez. hemen gnome garsonu ormana yollar, bulabildigi butun bitkileri kaynamis suya karistirmasini saglar, oyunun sonraki bir kac oturumunda barbar'a stratejik noktalarda "constitution check failure" guzelligini tattirir.
    her zaman el altinda bir fighter/thief dwarf npc hazir bulundurur.
    dm oyuncularinin karakterlerini oldurmez, surundurur. iyi dm oyuncularin bundan zevk almasini saglar.
  • frp'lerde zar atarak, oyunun senaryosunu kontrol eden, karakterlerin özelliklerini belirleyen, yol gösteren, hikayeyi anlatan kişi...
  • emniyet mudurluklerinde insanlarla dice oynayan memurlarin bazilarina verilen isim
  • her şeyden önce derin bir yaratıcılığı bulunması gereken, oyunu hiç bir zaman sıradanlığa sokmadan sürdürebilecek, kesinlikle zarlara bağlı kalmadan senaryosunu oynatabilecek kapasite ve kalitelere sahip insandır.
    senaryoların gerekli dozda puzzlelar, oyuncuların karakterlerinin yeteneklerini kişisel olarak sergileyebileceği ve bu vesileyle bütün ekibi kurtarabileceği challengelar ve de herkesin kollektif deşarj olmasını sağlayacak savaşlar muhteva etmesi gerekir. gerekmez aslında ama en uzun ve keyifli frp oyunları bu vesileyle cereyan eder.
    her zaman etkili bir villain dm'in oyundaki kontrolünü pekiştirir.
    unutmadan, dm'in işini aşırı ciddiye alması kadar sıkıcı bir şey daha yoktur.
    dm dediğin gayet geyik olmalıdır, milleti de böyle saçma sapan bir iş uğruna çok kasmamalıdır.
  • amiga'da cikmis tek disketlik bir oyun. interface olarak eye of the beholder'i animsatsa da inanilmaz komplex bir buyu sistemi vardir.
  • arka bahce yayinciligin**** ustun(!!) cevirileri ile turkcelestirilmis oyunda karsiligi zindancibasi* olan terim kisisi. bi nevi god.

    (bkz: zindanlar ve ejderhalar)
  • deneyimli frp oyuncularinin buyuk fedakarlik ve zevkle yaptiklari, bazen zor olsa da ayri bir zevki olan bir iştir dungueon masterlik. iyı dm oyunculari memnun eder, zor bulunur; kotu dm oyunculari kusturabilir ve belki de "bir daha asla frp yok bana" dedirtebilir.
  • -genelde benim gibi aklı selim olmayan kişilerdir.
    -etrafına 5-6 zavallı toplayıp kendi hayal gücü ve de bi kaç kuralla bir dünyada en başta züper maceralar yazan daa soora oyuncuların abuk zubuk kavgalarından sıkılıp hepsini yavaş yavaş ziten adam.
    -ne kadar ağlarsan ağla asla magical itemi zart diye vermeyen adam
    "yaw kardeşim şu frp aleminde de bi tane ağlamadan oyun oynayan adam görmedim yaw,ağız tadıynan bi dmlik yaptırmadınız"
  • bu isimde 230 kadar oyun çıkarılmıştır.
hesabın var mı? giriş yap