• artaud'un mutlak ideali "organsız bedenler"dir. seyirciler vahşet tiyatrosunun yıkıcı seyrine katılabildiklerinde, vücutlarınndaki organların ayrışmasıyla bu ideale ulaşabilirler. bu anlamda bu tiyatroda, seyirciler etkin katılımcı durumundadır. vahşet tiyatrosu özdeşleşmeyi ve başkalaşma olanağı sağladıkça etkili olabilir.
    "vahşet tiyatrosunda sahne, görsel şamatanın, renk ve ışık oyunlarının, duyuları zorlayan ve seyirciyi yerinden çıkaracak güçte "sonik titreşimlerin, magnetik yoğunlaşmaların", çıkış yeri belirsiz yankıların, çığlıkların, iniltilerin alanı olur. vahşet tiyatrosunda "organlar yoluyla duyular üzerinde doğrudan ve derinliğine etkin olma zorunluluğu, ses bakımından, hiç alışılmamış ses nitelikleri ve titreşimleri araştırmaya çağırmaktadır." (antonin artaud/suç ortakları ve işkenceler/nisan yayınları)
6 entry daha
hesabın var mı? giriş yap