8 entry daha
  • normalde insanlar parcalayip bolduklerinde o parcalari teker teker cozerler. sonra o parcalarin efektlerini birlestirirler. bir parcayi cozerken diger parcanin o parca ustundeki efektini es gecersin bir yerde. basit sistemlerde gecerlidir. ama cok karmasik sistemlerde hemen her parcanin diger bir parcanin ustunde tesiri vardir. o yuzden her parcayi bagimsiz olarak ele alip cozdugunde ortaya hatalar cikar. bir suru parca oldugundan bu hatalar birikir, senin buldugun
    sey ile gercek sistemin sonucu arasinda alaka kalmaz.
    parcalar arasindaki alaka biraz da zamanla alakali oldugundan ne kadar ileriyi tahmin etmeye calisiyorsan o kadar hata yaparsin. ya da su anda ki parcada yaptigin hata, tum parcalara etki edeceginden sistem bir anda cigirindan cikabilir (kaos olayi)
    hemen bir sonraki seyi tahmin etmeye calistiginda ise bir parcanin diger parcalarin uzerindeki etkisi az oldugundan biraz daha basarili olursun.
130 entry daha
hesabın var mı? giriş yap