• en orjinal cinayetlerin yer aldığı bir cüneyt arkın filmi...

    filmin en önemli sahnelerinden biri arap celal ve tiradı'dır...

    arap çok içince işte böyle konuşur !

    cüneyt abi, namus belasına içeri düşmüş kemal adında eski bir polistir... azılı suçluların can düşmanıdır...

    kemal'i mapusta ve sonrasında eski düşmanları sürekli taciz eder dururlar...

    dışarı çıktıktan sonra ailesinin yanına gitmeye yüzü tutmaz kemalin ve ayak işlerini yapacağı bir nakliye işine girer... burada ömer - yavuz selekman ile arkadaş olan kemal'i bekleyen büyük bir tehlike vardır...

    eski düşmanları...

    dikkat ! bundan sonrası gerçek kesite bağlayacaktır...

    --- spoiler ---

    *kudret karadağ - abbas : şiki baba minibüsünün önüne çarmığa gerilmek suretiyle duvara çarpılıp, duvar ve araç arasında kalarak can verdi...

    *kadir kök ve bir arkadaşı: asfalt makinası gibi,taş kırma makinası gibi dev bir aracın içinde parçalanarak can vediler...

    *hakkı kıvanç- hakkı: taş öğütme,kırma-ufaltma makinaları bandına konulup,taş yerine kendisi öğütülmek suretiyle can verdi...

    * atilla ergün -atilla: tuğla -taş fabrikasında, tuğlalar yerine kendisi fırınlanarak can verdi...

    * cem erman- cemil: arkadaşları ile saklandığı delikte basılıp kafası camlara,aynalara vurularak can verdi...

    *turgut özatay - naci: asansörün altına bağandı ve zemine kadar inilerek , asansör ve zemin arasında kalarak can verdi...

    * tamer balcı -hasan: eli kolu bağlanarak bir kayığa konuldu...üzerine dinamit konuldu ve denize salındı... uzak mesafeden kayıktaki dinamite ateş edilip, patlatılmak suretiyle can verdi...

    --- spoiler ---

    edit: cem abinin fotosu & arap abinin konuşması
  • cüneyt arkın filmidir; überdir, süperdir. beğenmeyenler gitsin çimen suyu içip brokoli yesinler. kara eldiven filmlerinin önde gelenidir. filmin başındaki tüm safhalar cüneyt abimizin vur kır ama yaşatma felsefesinin altyapılarıdır. bu filmler bende hep ah ulen öle değil şöle cekecektin düşüncesini uyandırır. nedeni ise cüneyt abimizin adam gebertme sahnelerinin softluğudur. film gorunda ötesinde öle bir gerçekçilikle çekilse tadından yinmez olması kaçınılmazdır. yönetmen bu noktada filmin içerdiği vahşetten dolayı yasaklanmasını, yahut yaş sınırı ile gösterilmesini göze alıp yetkinleştirseydi dünya cült listelerinde zorlanmadan yer bulabilirdi. malesef eldekiyle yetinicez. arkın'ın gerek tip gerek soğuk kişilik canlandırması ve cuk die oturduğu rolu ile ben diim 30 siz deyin 40 seri çekilebilir. müthiş bir potansiyeli olmasına rağmen yeşilçam dimağının bu kadar sığ olması şaşılacak kadar anlaşılmazdır. sadece "ben kemal, geliyorum" repliği bile filmi benzerlerinden sıyırmıştır. bu nedenle harcanmış bu projelere yazık olmuş gözüyle bakar genede seyir keyfini kimseyle paylaşmam.
  • ata sporumuz, edebiyatçımızın günlük besini. yıpranarak güçlenir, bölünerek çoğalır ve sonunda hayatiyetin yerine geçerek canlıyı devralır.
  • yaralı bilinç ve vicdanları paradoksal bir biçimde hem besleyen hem de zehirleyen duygudur. zulme uğrayanları yavaş yavaş kendilerine zulmedenlere benzetir. birçok 'kurban'ın zamanla zalime dönüşmesi, hınç duygusunun zihni ve yüreği bütünüyle esir almasının kaçınılmaz bir sonucu değil midir?

    nietzsche hıncın yıkıcı etkisini görmüş, bu tehlikeye karşı tetikte olmak gerektiğini vurgulamış, fakat kendisi de (hem düşüncesinde hem de yaşamında) zaman zaman içinde giderek büyüyen hınca yenilmekten kurtulamamıştır.

    adaletsizliğe karşı adalet çığlığını dillendiren yüreklerde de, aşağılanarak dışlananan kişilerde de çok kolay filizlenip büyüyebilir. antik yunan tragedyalarında ve dostoyevski'nin romanlarında bunun muhtelif örnekleriyle karşılaşırız.

    ruh zehirlenmesine sebep olan hıncın bir panzehiri var mı? hayat dediğimiz şey, bu panzehiri arayışımızın hikayesi değilse nedir?
  • cüneyt arkın filmi olan hınç'ta, araba kovalama sahnelerinin çoğunda yolu tekerlekten göstermişlerdir. tekerleksiz bölümlerde de o şekilde çekmek için kullanılan uzatma demirleri arabanın yanlarında görülebilir. güzel filmdir. ben kemal, geliyorum.
  • emrah'ın sefiller filminde spor loto milyarderi olduktan sonra kurduğu şirket. hangi sektörde faaliyet gösterdiği ya da ne yaptığı bugün bile bilinmemektedir.
  • natuk baytan'ın yönettiği, 1976 model, intikam temalı, kendine özgü tarzı olan, ilginç ve fantastik öldürme yöntemleriyle türünün diğer örneklerinden ayrılan, toplumcu- halkçı-ahlakçı mesajlarla bezeli, cüneyt arkın filmi.
    kumu kollarıyla kazarak plaja iki cesedi gömmesi benzeri abuklukları da içeriğinde barındıran film;
    'ben kemal, geliyorum'
    'öp ayağımı' gibi replikleriyle hatırlanıyor.
  • cüneyt arkın abimizin filmin ikinci yarısında sadece 2 repliği vardır.

    "ben kemal. geliyorum."
    "ayağımı öp uleyn!!!"

    daha fazlasına ihtiyaç yoktur.
hesabın var mı? giriş yap