• degil mi ki 8-10 sene evvel barselona da moroccan serserilerin gazına gelip imajı çizdirse de kenan kalav ı kenan kalav yapan her daim yıldırım ekipler amiri kemal tiplemesidir işte kenan kalav ın ekipler amiri kemal rolüyle ilk defa yeşilçam arenasına çıktığı o muazzam film de cüneyt arkın ile başroleri paylaştıkları orhan elmas harikası bu "katiller de ağlar" filminden başkası değildir; bu arada filmin müziklerinin orijinal "the godfather" filminden aynen tornistan olduğunu da unutmadan söylemeliyim

    filmin başında küçük kenan kalav ve küçük cüneyt arkın ı yer sofrasında anaları aliye rona ile birlikte ağlayarak sogan ekmek ve hatta süpürge tohumu yerken görürüz, bu üçlü easen fakirlikten şikayet etmese de mafya babası kadir savun un yanında süpürgecilik yapan yusuf bir gün kadir in zevk olsun diye vurdugu bir adamın cinayetini üzerine alır ve örgütte kısa sütrede yükselerek beş yıl kaar sonra mafya toplantılarının yapıldığı uzun masada en uçta oturma ve gönlünce eşkiyalık etme hakkı kazanır; öyle ki filmin ilkon dakikasında kardeşni yıldırım ekipler amiri yapmak için üzerine cinayet alan yusuf a "suç işlemek bir alışkanlıktır evlar... ne yazık ki cezanı çekeceksin.... ama suç işlemekten vazgeçemeyeceksin... suç dosyan da seninle birlikte büyüyecek namlı bir gangster olacaksın" diye öğüt veren gencecik fotografçı polis i beş dakika sonra; cüneyt arkın (yusuf) enseye tokat pozlarda ve: - yusuf şahin bu çektiğim son fotografın, artık emekli oluyorum bırak bu işleri çoluğa çocuğa karış diye öğüt veren ihtiyar pozlarında izleriz

    derken aşka düşen yusuf mafya ortamlarının kralı olduğu bir anda çoluk çocuğu ile uğraşmak için mafyadan ayrılmaya karar verir ve demir topuzlu bastonuyla geldiği mafya toplantısında hüseyin peyda nın elebaşı olduğu ve uyuşturucu işine yıllarını vermiş kravatlı ceketi beyaz saçlı amcaların masanın çevresinde oturduğu mafia - steering comity toplantısında bu kararını uluorta açıklar; hüseyin peyda ve kelli felli mefya üyelerinin buna verdiği tepki:

    - karı lafıyla mafyadan ayrılan eşeoğlu eşektir
    - bize lölö yapma
    - hastir lan dallama
    şeklinde olur; yusuf her ne kadar "doğru konuşun, anamı karıştırmayın " vb diyerek efendilik yapmaya çalışsa da kalıbının adamı olmayan kravatlı mafya ekibi pisliği ele almıştır; yusuf hüseyin peyda ve bir iki mafya büyüğünü tabancayla furarak odadan ayrılır; artık mafya ile yusuf arasında savaş başlamıştır; yusuf happse girerken parsız kalan karısı zürafa sokakta kadrolu orospu oğlu ise maalesef tarlabaşında torbacı olur, işte bu noktada mafya yan sanayine tedarikçi godoş olarak hizmet vermekte olan nuri alço ve karanlık mafya aleminde zeytinyağında marine dilmiş 50 kilo kemiksiz pirzola olarak kucaktan kuucağa koşarak görevini ifa eden banu alkan devreye girerler; olaylar hızla gelişir

    bu filmi heyecamla izlerken nuri alço, banu alkan, hüseyin peyda ve kenan kalav gibi isimlerin yanında elbette ki tecavüzcü coşkun u da görmek ister deli gönül ama kendisi 1984 yılının aynı aylarında 80 lir türk sinemasının bir diğer şaheseri olan ve sinemamıza "eşcinsel torbacı corci" tiplemesini kazandıran "beyaz ölüm" adlı başyapıtın çekimlerinde bulunmaktadır ahu tuba, şemsi inkaya (corci) ve nilgün saraylı gibi diğer remarkable yıldızlarla birlikte uludağ taraflarında , çok istemesine rağmen olmamış olamamıştır bu filmde ve koyamamıştır elini taşın altına bu muazzam prodüksiyonda maalesef

    (bkz: bu mis gibi portakalların içinde kalite mal var)
  • banu alkan'ın bardaki dans performansı süperdir. o nasil bir oynayış arkadaş öyle.
  • diğer filmlerinde onca domdom kurşununu yiyip bana mısın dememiş, üstelik o haliyle hasımlarının pestilini çıkarmış cüneyt abimizin 6.35'lik silahtan çıkan iki mermiyle ayakta kalmasına şaşıran saftirikleri gösteren film.
  • cüneyt arkın filmlerinden biridir.

    efsane bir sahnesi vardır. banu alkan babasının intikamını almak için cüneyt arkın’a iki kurşun sıkar. fakat cüneyt abimiz iki kurşunla sarsılacak adam değildir. banu alkan’a ayaküstü hayat dersi verdikten sonra elini kolunu sallayarak ortamdan ayrılır. bu efsane sahne arkada çalan efsane bir müzikle birleşince insanı alıp çok uzaklara götürür.

    ‘’hıncını aldın mı güzel kız? yıkılan hayallerin kurtuldu mu? haydi devam et. baban bu işi çok iyi bilirdi. baban nasıl adam öldürülür anlatmadı sana? örgütün başı olduğunu söylemedi mi? yaşadığınız o güzel hayatın, pahalı okulların parası nerden geliyor sordun mu hiç? artık sorma güzel kız, çünkü çok geç.’’
  • acaip bi filmmiş bu ya. gerçekten süper bir şey.

    cüneyt arkın hüseyin peyda'ya headshot atıyor ama adama hiçbir şey olmuyor, bunun kızı banu alkan intikam almak için cücü'yü göğsünden 2 kez vuruyor ama sonra pişman olup onu ufak bir pansuman ile onu eski sağlığına kavuşturuyor.
    neyse yarı yaşındaki banu pişman olup cücü'ye gelin gidiyor(banu da nuri alço tarafından çatır çutur, bu arada banu uyuşturucu bağımlısı ve bunun torbacısı da cücü'nün oğlu, banu çok hızlı bi bilsen)
    cücü'nün oğlu ise apayrı ele alınacak bir şaheser. babasından, o küçük yaştayken içeri girdiği için nefret ediyor, annesi iş tutmaya başlamış hatta annesinin çalıştığı geneleve gidip pis pis sırıtacak kadar kaotik bir hayat yaşıyor, yazık kadın y..'ların arasında kalmış ve bunun umrunda bile değil. tam bir o.çocuğu sıfatının hakkını veriyor diyebiliriz.
    neyse bi de ekipler amiri kenan kalav ile çakma capone nuri alço var onlara hiç girmiyorum.
  • yusuf'un oğlu sinanla karşılaşmasında istemsizce gözleri dolduran film.
    film müziği duygu doludur.
  • polis memuru kenan kalav'ın mafya elemanlarını işkillendirmeden büyük reisin telefon numarasını kurnazlıkla öğrenmeye çalıştığı mekan ilyas salman'ın uyanıklar dünyası filminde yine mafya elemanlarının reisi ortadan kaldırma planları yaptığı sahnede kullanılmıştır. belli ki mafyatik abilerimiz o dönem mekanı pek bir sevmektedirler.
  • doğuş fmde radyo programı olan katiller de ağlar yalnız geçen öss'ye* hazırlık gecelerinin değişmez arka planı idi. utku dj genelde grunge ağırlıklı çalar, zaman zaman gaza gelir heavy metale abanırdı. programın ismi de şarkı aralarında giren orjinal turk filmi repliklerinden geliyor idi. en çok kullanılan jingle da cüneyt arkının ağlamaklı ses tonuyla söylediği mevzu bahis filmde geçen "katiller de ağlar" repliği idi.

    hayatımda ilk ve son defa bu programı arayarak yarışma kazanmış, canlı yayında bişeyler saçmalayıp (bkz: karga/#63819)dan trainspotting posteri kazanmıştım. sonra bu poster yerine rengarenk bi sex pistols posteri almıştım. doldurduğum bir sürü kaset de cabası..

    (bkz: hey gidi hey)
  • sevişme sahnelerindeki yaratıcılığı ile akıllara adeta zamklanmış filmlerden bir tanesidir.

    --- spoiler ---
    özellikle nuri alço'nun banu alkan'a vücudunda dolaştırdığı kırmızı gül ile enteresan orgazm bakışları attırdığı anlar yakın çağ'ın sonu, banu alkan çağı'nın başlangıcı niteliğindedir her yağız türk filmi izleyicisi adına...
    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap