• orta registerdaki kadin sesi
    daha cok yardimci rollerde olmalarina ragmen, basrol icin yazilmis mezzo soprano karakterleri de vardir, carmen, l’italiana in algeri’de isabella ve la cenerentola’da angiolina bunlardan en onemlileridir..
  • "mèzzo-soprano" olarak yazılması ve "metso soprano" şeklinde telâffuz edilmesi gereken, italyanca müzik terimi.

    "mèzzo"nun kelime anlamının yarım olduğunu ve sopranolardansa mèzzo-sopranoları daha keyifle dinlediğimi de not düşmüş olayım.
  • bir nevi hint kumasi.. limited edition insanlar.
  • italyanca anlamıyla da birleştirerek türkçesini "yarım yamalak soprano" olarak belirleyebileceğimiz kadın sesi. ne bir alto kadar peslerde gezinir, ne de bir soprano kadar şaha kalkar bu sesin sahipleri.
  • rengi çok önemli lezzetlere imza atabilen bir ses türüdür.
    zira maria callas aslında mezzo'dur.
    o açıdan bir ses türü olarak mezzo soprano sınırları içinde gavurun range dediği hadisenin genişliğinden çok, yani mezzo sopranonun ne olduğundan çok, kimin mezzo soprano olduğuyla bağlantılıdır hadisenin yegane neşesi.
  • ne istediğin kadar pese inebildiğin ne de dilediğince tize çıkabildiğin ses türü, arada kalmışlığın bir başka tezahürü.

    nota tutabiliyorsan ama ses rengin sıradansa en fazla autotunelu popçu olursun demişlerdi bana, nitekim onu bile olamadık ah be.
  • mezzo soprano sesler genelde dramatiktir. operada pek fazla rolü olmadığı düşünülse de, mezzo partileri kulaklarımız için tam bir ziyafettir. ek olarak, bu ses türü için çok sayıda fransızca eser bulunmaktadır.
  • hem kalınlara inebilen hem de incelere çıkabilen kadın sesi. bir soprano kadar operacı edasıyla tizlere çıkamaz, bir alto kadar aşırı kalın seslere inip bir nevi tenor olamaz. ama aslında herkesin aradığıdır, hoşumuza gidendir.
hesabın var mı? giriş yap