• berkun oya'nin çekecegi bir filmi olup ingiltere - turkiye git gel yapilacaktir çekimler için. merakla ve ilgiyle bekliyoruz.. her ne kadar zuhal olcay oynuyor olsa da berkun oya aşkına izleyecegim nasilsa.
  • ülkü duru, ali atay, zuhal olcay, denis lavant varmış bu filmde.
  • 13.04.2007 00.00 tarihli festival gösterimi teknik aksaklıklar nedeniyle , yönetmenin insiyatifiyle iptal olmuş filmdir. yönetmen zahmet edip kendisi sinema kapısına kadar gelip bileti olan izleyicilere tek tek durumu izah etmeye çalışmıştır. teşekkür etmek düşer..lakin yarın öbürgün sinema kapısından döndürülen biletli izleyicilerle ilgili bir kısa filmde kendimi görürsem flash tv'de canlı yayında olay çıkarırım..
  • dün akşam 44. altın portakal film festivali kapsamında izleyici karşına çıkmış bir ilk film. ayrıca bir üçlemenin parçası olacakmış:

    (bkz: iyi seneler londra)
    (bkz: iyi seneler bolvadin)
    (bkz: iyi seneler istanbul)
  • festivaller (altın portakal ve istanbul film festivali) kapsamında izlenen ve vizyon tarihi merakla beklenen film. ali atay'ın performansi gercekten gorulmeye deger.
  • berkun oya'nın ilk yönetmenlik deneyimi, üçlemenin ilk filmi. 44. altın portakal film festivali'nde yapılan galasından sonra aldığı tepkileri bilmesem de benim açımdan olmuş bir filmdir.

    --- spoiler ---

    film tesadüfler üstüne kurulu gibi görünüyor başta. hatta açılış sahnesi çok garip geliyor ancak, film ilerlemeye devam ettikçe açılış sahnesini tekrar göreceğinizi anlıyorsunuz. firuz karakteri çok yerli yerinde olmuş bana kalırsa. gerard rolündeki denis lavant'ın orada ne işi olduğu, yaşar nur'la ne gibi bir alakası olduğunu henüz vermiyor film, üçleme olduğunu bilinmese, çok da gereksiz bir karakter diyesim var.

    herkesin bir çıkış noktası aradığı filmde, o çıkışın arabanın camındaki bir daireyle ifade edilmesi de senaryoda bir eksiklik hissi veriyor insana. başka bir metaforla anlatılsaymış keşke diyorum hep.

    bir yılbaşı akşamı otelde geçen film, bir odada tamamlanıyor. tesadüf sonda da kendini gösteriyor vs.

    sonuç olarak berkun oya'yı ne kadar sevsem de daha iyi olabilirmiş diyorum senaryo için. üçlemenin diğer filmlerini de görmeden ne kadar sağlıklı bir yorum olur o da bilinmez.

    --- spoiler ---
  • 25.12.2007 noel gecesi - tesadüf ya da değil- galası gerçekleşmiş filmdir. iyi seneler istanbul ve iyi seneler bolvadin'i izlemeden yorum yapmak belki zorlama olur ancak berkun oya'dan şahsi beklentim o ki devamında gelen 2 filmin senaryosu öyle olsun ki bu filmde izlediklerimizin hepsi tepetaklak olsun. şöyle kafamız karışsın , zorlasın biraz..

    siz şimdi gala nasıldı diye soracaksınız tabi: efenim nerdeyse tüm istanbul entelijansiyası oradaydı, hışımla girdim ortama hiçbirinin yüzüne bakmadan. pekçoğu 'şu suratsız ve yüzümüze bakmayan herifi bir yerden tanıyoruz ama hangi film hangi dizi hangi ortam '' der gibi gözlerimin içine bakıyordu. benimse kafamda tek bir şey vardı : vişne-votka . onu kaptıktan sonra biraz gevşeyip rahatladım. kimler yoktu ki : zuhal olcay, ülkü duru , lale mansur ve birçok aktör falan. en garibi de film bittikten sonra kafa hafif karışık halde karanlıktan aydınlığa çıkmamla bir baktım ki karşımda kim var : taha kıvanç. film bitmedi hala devam ediyor ya da yeni şafak ekibi en sonunda izimizi buldu sandım, yoksa şu 1.5 saatte şeriat mı geldi lan diye söylendim kendi kendime.. sonra sonra hazretin yanında ali bayramoğlu'nu görünce sakinleştim.

    mükemmel bir film.
  • özellikle ali atay ve ülkü duru'nun çok güzel oynadıkları, bir odanın içerisinde; oyunculuğun, yönetmenliğin ve senaryonun gücüyle ~mühendisçe bir yaklaşımla~ mükemmel bir verimle izleyiciye ulaşan mis gibi bir film.

    beyoğlu sinemasında bomboş koltuklara oynuyor, kaçırmayın.
  • --- spoiler ---
    sinirlere oynamış filmdir. dünyada neyin ne olduğunu kavramış, medeniyetten nasibini yeterince almış, iyi niyetli ve kendi sorunlarıyla uğraşan insanların hayatının bir kaç saat içinde nasıl tepe takla olduğunu anlatmakta film. (bu kısımlar zuhal olcay ve ükü duru (yaşar nur) karakterlerine ait)

    firuz karakteri çok iyi, ne gittiği ne geldiği yerin insanı olabilmiş, eksik özgüvenini etrafını tehdit ederek tamamlayan, aslında ana kuzusu, vasıfsız. temsili de çok iyi.

    benim aldığım mesaj, yukarıda bahsettiğim hayatta bir şeyler olabilmiş kişilerin, olamamış kişilere kıyasla nasıl orantısız büyüklükte yara alabildikleri, ortada hiç bir şey yokken hayatlarında onulmaz yaralar açılabildiği. tabi devam filmlerini izleyip daha geniş açıdan bakma olanağı bulunca bu mesaj başka yerlere de gidebilir..
    --- spoiler ---
  • çok acayiptir çok!..

    "çıktığımda ellerim titriyordu .mına koyiyim!" (en derin eleştirilerin insanı)*
hesabın var mı? giriş yap