• aslında sünniler de şiiler de hazreti muhammet’e inandıkları halde, 632 yılında hazreti muhammet’in bir halef göstermeden ölmesiyle, kimin yolundan gidecekleri konusunda ayrılığa düştüler. müslümanların çoğu, doğru olanın muhammet’in kayınpederi ebu bekir ’in yolunu seçmek olduğuna inanıyordu. fakat tutkulu bir azınlık da peygamber’in yeğeni ali ile onun soyundan gelenlere inanmayı seçmişti. diğerleri sünni müslüman adını alırken, sünnilere muhalefet edenlere şia ı ali (*ali’nin yolundan giden, ali’ci) ya da kısaca şii denildi. 7. yüzyılda sünniler ali’nin oğlu hüseyin’i pusuya düşürerek öldürdüler. o andan itibaren şiiler otoriteye karşı isyankar kesildi ve 350 yıl sonra tüm iran’da hakim olacak bir kavrama, “en yüksek şehitlik mertebesi”ni yüceliğine inandılar. böylece başladı mezhep ayrılığı, kavgası, gürültüsü, aynı dine inanan insanların birbirleriyle savaşı.

    şiiler bütün müslümanların yaklaşık yüzde 10'u kadardır. islam dünyası toplamı ise yaklaşık 800 milyondur.
  • ırak %60
    iran %90
    azerbaycan %93
    yemen %80
    bahreyn %55

    olmak üzere en çok sii nüfus barındıran ülkelerdir. ortadoğu daki diğer ülkelerde de az miktarda şii nüfus vardır.
  • bir dini ya da mezhebi değil bir dine ya da mezhebe inananları belirten kavram. mezhebin adı şiadır. şia mezhebinden olanlara şii denir.
  • (bkz: si)
  • orta dogunun son kalelerini koruyan onurlu muhafizlar.
  • afgan istilası yaşanırken ülkemizdeki şii vatandaşlarımızın can güvenliklerinin olmadığını düşünüyorum. suriyeliler ile ortak noktaları sünni cihatçı kafada olmalarıdır.

    geçen gün yapılan cemevi saldırısı da bununla ilintili olabilir. zira hükümet koyu sünni mezhepçilik yapmakta.

    azeri vatandaşlarımızın ufak bir kısmı terekeme ve karapapak olmasına rağmen, ığdır ve kars azerilerinin çoğunluğu şia / caferi mezhebindendir.

    vahhabi ve selefi köpeklerin öncelikli hedefi şiilerin kafasını kesmek olacaktır.

    ığdır ve kars'ta problem yaşanacağını düşünmüyorum. daha korunaklı ve güçlüler kendi bölgelerinde.

    fakat istanbul'da yaşayan şiiler hiç de güvende değiller. mümkünse işgalcilerin akın ettiği ilçelerden taşınsınlar. dikkat etsinler. özellikle halkalı - aşura anmasında çok önlem alsınlar. aynı şeyler cemevleri içinde geçerli.
  • rüya:

    bir kızı seviyormuşum ve onunla evlenmek istiyormuşum; ama aramızda mezhep ayrılığı olduğu için kızın endişeleri varmış. ailesi ve çevresi beni yadırgayabilirmiş; çünkü ben "şii" mezhebinden imişim; kız ise sünni imiş.

    yorum:

    allah'a ulaştıran iki tarz yol vardır: birine seyr-i enfüsi diğerine ise seyr-i âfâki denilir. seyr-i enfüsi kişinin "ben"i üzerinde derinleşmesi ve oradan hakka ulaşması usulüdür. seyr-i âfakî ise ufuklarda yolculuk demektir ve kişinin öncelikle evren üzerinde tefekkür etmesi ve oradan hakka vâsıl olması anlamlarına gelir. birini başarana yolun sonunda diğeri de verilir.

    sahabe içinde seyr-i enfüsi'nin temsilcisi hz. ebu bekir'dir. seyr-i âfakî'nin temsilcisi ise hz. ali'dir. hz. ebu bekir'in yolunda sevgi hasıl olur. o kimsenin allah'a ve peygamberine sonsuz bir bağlılığı ve muhabbeti(sevgisi olur). hz. ali'nin yolunda ise ilim hasıl olur. bu yolda evrenin tüm sırları o kişiye açılır. o yüzden peygamber efendimiz "ben ilmin şehriyim, ali de kapısıdır" buyurmuştur.

    rüyada benim "şii" olmam hz. ali yolunda gitmeye çabaladığımı gösterir. tabi siz bu noktada hemen soracaksınız, "başta iran olmak üzere dış dünyada da şii'ler var, onları nasıl değerlendirmeliyiz?" diye.

    onlar zaman içinde şiiliği tamamen siyasi mücadele aracına dönüştürüp içeriğini boşaltmışlardır. geriye son derece zararlı boş bir kabuk bırakmışlardır. bugün iran'da şiilik sadece pers milliyetçiğinin meşruiyet aracıdır. o yüzden onlar şii falan değil ancak istismarcılardır.
  • kuranın her zaman olduğu gibi yeterince aydınlatıcı olmamasından kaynaklanan bölünmenin bir yüzüdür şiiler. binlerce yıldır mezhep yüzünden birbirilerini acımasızca katlederlerr...
  • batman’ın beşiri ilçesine bağlı dağyolu köyünün halen kullanılan eski ve asıl adı.
  • inançlarını incil'e de dayandırırlar bazen.

    genesis 17 : 19-22

    19 tanrı, "hayır. ama karın sara sana bir oğul doğuracak, adını ishak koyacaksın" dedi, "onunla ve soyuyla antlaşmamı sonsuza dek sürdüreceğim.

    20 ismail'e gelince, seni işittim. onu kutsayacağım; onu verimli kılacak, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. on iki beyin babası olacak. soyunu büyük bir ulus yapacağım.

    21 ancak antlaşmamı, gelecek yıl bu zaman sara'nın doğuracağı oğlun ishak'la sürdüreceğim."

    buradaki 12 bey-12 imam bağlantısı ve ismail'in torunlarından birinin 11.imam olması ile bunu mantıklı bulan, hatta sırf bu yüzden hristiyanlığı bırakıp şii olan birileriyle bile tanıştım. ilginç.
hesabın var mı? giriş yap