• durumun kısa bir özetini süleyman nazif vermiştir:
    "ekmekçi nasıl ekmek, sütçü de süt değilse, türkçü de türk değildir"
  • nedendir bilmem (???) ama bana hep şu deyişi hatırlatan kişidir.
    "20nci yüzyılda yahudiler iki devlet kurmuştur. ikincisi israildir." \ yalçın küçük
  • bu ara yeniden popüler oldu tekin alp. sağolasın ishak alaton. marx-engels selected works'ü orjinalinden okur gibi yaptığı çağdaş avrupalı sosyal demokrat işadamı profiliyle süslediği fotoğraflarının eşlik ettiği bu tür röportajlar da vermese tekin alp bile unutulup gidecek..

    moiz, yahudi, işadamı, solcu, dünya, komünistler, yönetiyor, para, ishak, kohen, kemalizm kelimelerinden oluşmuş fazla zeka gerektirmeyen rastgele denklemleri çok seven memleket sağcıları ve bulanık suda balık avlamayı seven sığ suların trolleri de kendisine ayrıca minnet borçludur sanırım. tekin alp nam moiz kohen'in ya da bir başka adiyla munis tekinalp'in kimi şaşkınların "dünyayı masonlar yönetiyor"dan başlayıp "perde arkasındaki yahudiler"e, oradan da "amerikan fed'in gerçek sahibi de yahudilerdir"e kadar uzayıp giden bitmeyen şarkılarının bir aktörü olarak düşünülmesi bu patalojinin ne kadar derinlere uzandığı hakkında ayrıca bir fikir verebilir. bu şarkıların sözlerinin büyük çoğunluğunun hristiyan antisemitikliğinden devşirdiğini bile bilmeyen, nihal atsız, necip fazıl ya da mehmet şevki'den bugünün fethullaçılarına, milli görüş hareketine ya da mhp çizgisine kadar uzatabileceğiniz bu pataloji önemlidir, ama tekin alp sözkonusu olduğunda biraz durup düşünmek yararlıdır.

    nitekim tekin alp'e sahip olmadığı nitelikleri yüklemek doğru değildir. kendisi ne kemalizmin ideologu, ne de cumhuriyet döneminde "türk milleti" potasinda eritilemeyen gayri müslümlere karşı izlenen politikaların sorumlusu ve teorisyenidir. osmanlı döneminde olduğu gibi, ittihatçıların ve cumhuriyet kadrolarının bugüne kadar gelişen süreç boyunca işledikleri günahların, çeşitli kıyım ve katliamların sorumluluğu da, bizzat bu katliam ve baskıların mağduru olanlara yüklenemez. ermeni kıyımının vebalini "ama onlar da.." diyerek ermenilere yükleyen resmi tarih algısının, yahudilere karşı girişilen çeşitli baskı ve türkleştirme politikalarının sorumluluğunu da tekin alp gibi isimlere yüklemesi resmi tarihle türk milliyetçi mukaddesatçı tarihçiliğinin paylaştığı aynı sahtekarliğin iki yüzü gibidir. hele "dünyayı yöneten yahudi komplosu"na kapı aralayan "kemalizmin yahudi ideologları"ndan dem vurmak da bu sahtekarlığa tüy dikmenin bir başka biçimidir.

    islamcı, ulusalcı ya da milliyetçi türk tarihçiliğinin şimdilerde israil karşıtlığından oluk oluk beslenen bu kadim ve popüler antisemitik damarını bir kenara koyarsak tekin alp'in de tıpkı ismail hakkı baltacıoğlu, peyami safa, ahmed hamdi başar ya da daha sonradan mümtaz turhan ya da şimdilerde mütazer türköne vb. isimlerden de takip edebileceğiniz türk muhafazakar düşünce dünyasının genel çizgisi içinde özgün bir yeri yoktur. o da kirgin bir ideolog, değişen şartlara uyum sağlamaya çalışan ve her dönem iktidarla yakın ilişki ve uzlaşma arayan bir figürdür.

    ancak mahmut esat bozkurt'un, recep peker'in, kadrocuların vs. elinden kemalizmin ideologluğu bayrağını alıp, daha sonra varlık vergisiyle bütün varını yoğunu yitirmiş, aşkale yolundan son anda rejimin "vefakarlığı" sonucunda kurtulmuş ama nice konsolosluğu talebi de reddedilmiş, kemalizm konulu kitabını 1936 gibi kemalizm tartışmalarının neredeyse bittiği çok geç bir tarihte yayınlayabilen bir yahudinin eline vermek en hafif deyimle yanlıştır.

    kemalizmi bile bir yahudi komplosu olarak göstermeye meyleden bu tür saçmalıklar dışında tekin alp'in asıl önemi, avram galanti'yle birlikte yahudiler üzerinde uygulanan türkleştirme siyasetinin ve osmanlı döneminden cumhuriyet dönemine uzanan yahudi kimliğini bastırarak türkleştirme politikasının yahudiler içindeki sözcüsü olmasıdır. dikkat çeken ancak pek farkedilmeyen bir başka nokta ise ishak alaton'un da aslinda eleştirdiği tekin alp'le aynı çizgiyi paylaşması, yahudi kimliğini gözardi eden ve kasıtlı olarak bastıran bir düşünce dünyası içinde yaşamasıdır. bu düşünce iklimi ve sosyal taassub ise kemalistlerden, ırkçı türk milliyetçilerine, abdülhamit'den islamcılara kadar uzanan geniş bir yelpazenin işbirliğinin ürünüdür.

    kulaktan dolma yahudi düşmanlığı yapmaktan sıkılırsanız, landau'nun ve rıfat bali'nin başarılı tekinalp monografileri dışında, şuralarda tekinalp ve yahudi toplumu hakkında derli toplu bir şeyler var. gözatmak isterseniz..

    http://bilgilidunya.net/…pi-yaratan-sureci-anlamak/
    http://www.rifatbali.com/…lar/birikim_ekim_1997.pdf
    http://www.rifatbali.com/…r/folklora_dogru_1998.pdf
    http://www.rifatbali.com/…kiyede_siyasi_dusunce.pdf
  • yahudi kokenli olmasina ragmen, osmanli imparatorlugunun son doneminde turk milliyetciligi akiminin onde gelen savunucularindan olmus, moiz kohen olan adini tekin alp yapip turklesmis, soydaslarina da aynisini yapmalarini onermis sahsiyet. ziya gokalp, kurt, bu adam, yahudi.. turk milliyetciliginin tarihini yazan adamlar arasinda turkler azinlikta sanki..
    hakkinda tekin alp bir turk yurtseveri isimli bir kitap yayinlanmisti iletisim yayinlari tarafindan.. yazari jacob m landau imis..
  • musevi bir ailede bir hahamın oğlu olarak doğan ve kendisi de hahamlık eğitimi alan moinz kohen, 1883 yılında o dönemin önemli yahudi nüfus merkezlerinden biri olan selanik’te doğmuştu. önce osmanlıcılık, sonra türkçülük ve ardından kemalizm ideolojilerine önemli katkılar yapan kohen, ismini “munis tekinalp” olarak değiştirmişti.

    gençlik döneminde asır gazetesinde yazılar yazmaya başlayan kohen; döneminin önemli ve aktif bir siyasi figürü olmuştu. 1909’da düzenlenen dünya yahudi kongresi’ne osmanlı delegesi olarak katılmış ve filistin’de kurulacak ayrı bir yahudi devleti fikrine karşı çıkarak yahudilerin osmanlı topraklarına dağıtılması gerektiğini savunmuştu. kohen, yahudi toplumunun kurtuluşunun osmanlı devletinin kurtuluşunda ve türklerle “iyi ilişkilerde” buluyordu.

    1908 devrimini destekleyen kohen, birinci dünya savaşı öncesinde “türkler bu muharebede ne kazanabilir?” isimli bir kitap yazarak savaşa almanların yanında girmeyi savunmuş ve islamcılık politikalarının terk edilerek yerine irredantist bir türkçülük politikasını önermiştir. aynı dönemde “iktisat mecmuası” isimli bir dergi çıkararak milli iktisat teorisini önermiş ve müslüman türklerin ticaret ile uğraşarak yeni bir burjuva yaratması gerektiğini, ticaretin artık gayrimüslimlerin elinden alınması gerektiğini savunmuştur. bu görüşünü varlık vergisi döneminde varından yoğundan olduğu zaman bile savunmayı sürdürmüş ve dönemin chp’sini açık ya da kapalı biçimde eleştirmemiştir.

    yahudi cemaati içerisinde bir şaşkınlıkla izlenen moinz kohen, kendi cemaatine yönelik “on emir” isimli bir broşürde ise şunları yazdı: “1.isimlerini türkleştir; 2.türkçe konuş; 3.havralarda duaların hiç olmazsa bir kısmını türkçe oku; 4.mekteplerini türkleştir; 5.çocuklarını memleket mekteplerine gönder; 6.memleket işlerine karış; 7.türklerle ilişki içinde ol; 8.cemaat ruhunu kökünden sök; 9.milli iktisat sahasında vazifeni yap; 10.haklarını bil “

    munis tekinalp ya da moinz kohen, 1954 ve 1957’de chp’den milletvekili adayı olur ancak kazanamaz. belediye’de çeşitli görevler üstlenerek şehre troleybüs getirilmesi için çalışır. bu esnada cumhuriyet, vatan, akşam, hürriyet ve son posta gibi gazetelerde yazılar yazmaya devam eder ve 1961 yılında fransa’nın nice kentinde hayatını kaybeder.
  • yalçın küçük'ün anlattığı kadarıyla, dünya yahudi kongresinde osmanlı delegesi olarak türkiye'de bir ibrani devleti ya da "ibraniyeti yoğun" bir devlet kurmaktan bahsetmiş şahıs.

    "1906'yla 1926 arasındaki en önemli kavga siyonistlerle benim rezervist dediğim, bu kitapta alliancist denilenlerdir. moiz kohen'in 9'uncu siyonistler kongresi'nde osmanlı delegesi olarak konuşmasını yayımladım. 'burası vaat edilmiş toprak' diyor. bunlar osmanlı ya da kurulacak devleti, adı olmasa da güçlü bir ibraniyeti olan devlet olarak söylüyor. siyonistler ise ayrı bir devlet istiyor. bu kendi içlerinde bir kavgadır."
  • 1928 yılında nissim masliyah ve dr. samuel abrevaya ile birlikte "milli hars birliği"'nin, 1934'de ise hanri soriano ve marcel franco ile birlikte "türk kültür cemiyeti"'nin kurucuları arasında yer almıştır.*

    * çetin yetkin, tekinalp üzerine, iç. tekinalp, kemalizm, toplumsal dönüşüm yay., 2. baskı, 2004 istanbul
  • ülkü ocaklarında geleceğin okul reislerine eğitim veren eğitimci abiler için şunları da eklemek gerekir, kafaları karışmazsa, turancılığın kurucu babalarından biri, serezli bir yahudi dönmesi olan moris kohen nami diğer tekin alp turan'ı ikiye ayırır. işte tarih 19 yüzyilin sonları, devleti ve milleti nasıl kurtaracağız vaziyetlerine giderken, ikinci perde kapanır üçüncü perdenin açılmasına az bir vakit kala, türkçülüğün imarı şantiyesine denk gelirken yapar bunu... alp'in asgari turan programı edirne'den baykal gölüne kadar uzanıyor. bu en olabilecek, yapılması elzem turan. azami turan ise daha neşeli, japonya'dan iskandinavya'ya kadar uzanıyor. tekin alp, asya'nın tamamını ve avrupa'nın yarısını türk yurdu olarak atın üstünde ters dönmüş ok atan türkün oku ve yayı altıda birleştirirken enver paşa neden ortaasya'ya kadar gitti diye soranlar için mühim bilgiler bunlar. hüseyinzade ali, akçura vs. kazan tatarları dahil 19. yüzyilda türk milliyetçiliğini kuran, osmanlı'ya ve türk'e en yakın adam da bu serez kökenli, selanikli yahudi tekin alp'tir o da bilinsin elbette.

    yahudilik hakkinda ileri geri konuşmayın, belki turancıdır diye söylüyorum. israil'i kirmizi kitaba, milli güvenlik savunma belgelerine ortadoğu'daki en büyük tehdit diye almışsınız diye dedim...
  • liz behmoaras'in bir kimlik arayisinin hikayesi adli yeni kitabinda hayatini anlattigi ilginc yahudi insan... remzi kitabevi basti kitabi...
  • "artık 1935’teyiz. on iki senelik bir müddet zarfında, yeni türk, kendine yeni bir ruh, yeni bir ahlak, yeni bir tarih, hatta,
    allah’ı artık tanrı diye andığı için, diyebilirim ki yeni bir allah yaratmıştır. türk’ün şimdi kafası başka, serpuşu başka,
    alfabesi başkadır. onun şimdi, başka bir devleti, başka bir ekonomisi ve nihayet,başka bir dili vardır."
hesabın var mı? giriş yap