bireysel
-
avara kasnak bireysel yaşam ritmimi yeniden betimlemek için bir formül buldum: "bir içe bir dışa atım gibi çalışan bir kalp".
şeytan iknada (ve tuzakta) gizlidir. tanrının zorlaması daha beklendik. şeytan bireysel çalışır, hiçbir dileği geri çevirmez. en yaratıcı ve umutlu yanımızla pazarlığa oturur. toplu yapılan, toplumsal olan yolculuk ve histeri.
batı tipi (postmodern) kahve fincanı kullanım yorumu: bildiğimiz küçük fincan tabağı kucak biçiminde değil, kesik konik platform biçiminde tutulmuş, yani daha içilirken tabağı ters kapatılmış. bu tip nesne yerleştirme, ilişkisel (kucaklamalı) değil, bireyci ve rekabetçi toplum düzenini çağrıştırıyor.
fincanın içindeki de kahve değil çay olunca; hepten eklektik.
dünyada tek din (ve tek tanrı) bile kalsa anlam çeşitliliği ve yaklaşım/yol farklılaşmasının önüne geçilemez. o bakımdan belki şimdiki geçimsiz dinsel ve mezhepsel partiler az bile. yani aslında yanlış yorumun*, ve acının önüne geçilemez, umut şansa ve aydınlanmaya kalır. bireysel, toplumsal, anlık, dönemlik olarak.
kürt kültürü veya sosyolojisiyle (antropoloji mi diyelim?) ilgili dikkatimi çeken bir taraf; genetik ve dilsel soyları bireyselliğin zirvesi olan avrupa ile akraba olduğu halde kürt davranış kodu daha çok türklerin sürü davranışına benzer. tabii, aynı başlık farklılaşma bakımından da incelenmeli: kürtlerin toplu davranış özellikleri türklerin toplu davranış özelliklerinden nasıl farklıdır?
"çünkü sevgi, her genel kıstas ve kuralın geçerliliğini kaybetmesi anlamına gelir, aynı dinsel inançlardaki gibi, tarih içerisinde sürekli olarak sistemleştirilse de özü itibarıyla hiçbir geleneksel kurala boyun eğmeyen bireysel bir deneyimdir." carl gustav jung - aspects of the feminine
beethoven'in toplumdan gelen biçimler içinde çalışan ve özel duyguların ifadesinde çilekeşçe tutumlu davranan müziği, toplumsal çatışmanın yönlendirilmiş yankılarıyla çınlar ve bireyselliğin bütün zenginlik ve gücünü de bu çileci tutumluluktan alır. richard strauss'un müziği ise tümüyle bireysel iddiaların hizmetindedir ve kendine-yeterli bireyin yüceltilmesine adanmıştır ama işte bu yüzden de bireyi pazarın bir alıcı organına indirgemekte, keyfi biçimde seçilmiş fikir ve üslupların taklitçisi durumuna düşürmektedir." theodor w. adorno- minima moralia
"insan sosyal bir bireysel varlıktır. "birliktelik içinde bireysellik" ve "bireyselliğinde birliktelik" kaygısı ve donanımındadır." bilgin saydam (kişilik ve psikoterapi yazıları'nda)
(ilk giri tarihi: 13.6.2018)
(bkz: birey/@ibisile), bireysellik
(bkz: kucaklamak/@ibisile)
(bkz: imanın şartları/@ibisile)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap