70 entry daha
  • türkiye cumhuriyet tarihinin en önemli mihenk taşlarından biridir. düşünün ki, ülke iktisadı, askeri anlamda yokluktan var olma çabasındaydı. devletçilik, ülkenin toparlanması için önemli bir sistemdi. dezavantajları da fazla korumacı olması ve "icat çıkarma" refleksinde olmasıydı. dolayısıyla, kültürel hegemonyasını bütün dünyaya kabul ettirmiş abd'den, abd'nin en önemli yıldızlarını ülkeye getirmek "icat çıkarmak" olarak sayılıyordu.

    yüzlerce tırın lojistiği, sahne sanatlarının tasarımı, kurulumu gibi standartı konusunda know-howı sınırlı olan bir ülkeye eyvallahı olmayan grupları, şarkıcıları getirmek büyük bir operasyondu. dönemin valilieri, bürokratları, müdürleri yukarıdaki refleksten dolayı yardımcı olmak isteseler de (kötü niyetli değillerse) altından kalkamayacaklarını düşündüğünden engel olabiliyordu. ahmet san bu noktada önünde bir rehber olmadan, deneme-yanılma, ilişkileri yürütme, ikna vb. bir ton değişken ile uğramış neticede "türkiye neresi lan?" "orada savaş var gelmem oraya" diye algıya kapılmış bütün devleri türkiye'ye getirebilmiştir. ondan sonrası hikaye artık. pkk yüzünden uçağa binip geri dönmeye çalışan metallica, 3-4 kere daha geldi ülkeye. geldikçe sahne sanatları, eğlence sektörünün çapı büyüdü. organizasyon şirketleri oluşmaya başladı ve sadece ahmet san değil yeni figürler de ortaya çıkıp, kurumsallaşmaya başladı.

    eminim maddi manevi bunun karşılığını almıştır ahmet san. ancak 100. yılımızda türkiye'ye hizmet etmiş en önemli insanlardan biri olduğunu vurgulamak gerekir.

    debe edit: mj ülkeye gelecektir ama inönü stadyumu çöker diye taş koyan bir bürokrata sahibizdir. ahmet san anlatsın: https://youtu.be/yuzz5tnfitg?si=rkgvv-iynytie3zz
4 entry daha
hesabın var mı? giriş yap