7 entry daha
  • malum pasajın latince versiyonu (omnia tempus habent, diye başlar) tarih boyunca çeşitli bestecilerce müzikleştirilmiştir.

    lassus'un* motetiyle zimmermann'ın* kantatını, aralarında kalan dört yüz kadar yıl için ilginç bir çerçeve kabul edebilir miyiz?

    orff*, metni iki kez ele almış; birinde almanca çevirisiyle iç içe geçirerek kullanmış üstelik. sunt lacrimae rerum'un ikinci bölümü olarak tayin ettiği çalışma, word painting'teki başarısıyla öne çıkıyor.

    müzik gibi, zaman üzerine epey (ve nitelikli) düşündürücü etkisi olan bir olgunun zamanla ilgili bir metinle buluşması güzel. üstelik metindeki bilgeliğin farklı estetik anlayışlarında bulduğu karşılıklar metni de zenginleştiriyor.
24 entry daha
hesabın var mı? giriş yap