9 entry daha
  • bilgisayar terminolojisinde sistemin en yavaş parçasının diğer hızlı parçaları da yavaşlatarak tüm sistemin kabiliyetini sınırlamasına verilen durum. yeni bir ekran kartını eski bir cpu'ya sahip bir sisteme taktığınızda ekran kartından verim alamamanızın sebei cpu'nun bottleneck yapması ve gpu'yu yavaşlatmasıdır. daha nadir görülse de uyumsuz ve eski teknoloji ramler de cpu'yu yavaşlatabilir, bunun arkasından cpu da gpu'yu yavaşlatır. gpu'nun yavaş kaldığı durumlarda cpu bottleneck yaşar ancak bu durum normal bilgisayar uygulamalarında değil oyunlarda ve görsel işlemenin gerektiği uygulamalarda (photoshop gibi) görülebilir. bottleneck yapan parçanın saptanması için direkt bir program yoktur ancak open hardware monitor benzeri programlar ile teknik detaylara hakim bir kişi durumu anlayabilir.

    genel olarak oyunlarda cpu bottleneck yaşadığınızı en çok ortalıkta fiziksel ögeler bulunurken, etrafta çok fazla npc varken bilgisayarın frame atlamaya başlaması gösterir. frame rate'de yaşanan ani düşüşler gpu'dan değil cpu'dan kaynaklı olur. gpu'dan kaynaklı frame rate düşüşleri daha daimidir, yani oyunu sürekli bir slow motion edasında oynarsınız ancak ani takılmaların sorumlusu cpu'dur.
11 entry daha
hesabın var mı? giriş yap