ali kıran baş kesen
-
gündelik dil içinde bugüne kadar gelmiş. temelinde alevi isyanlarını ve onların kanla, kırımla bastırılmasını özetliyor. ilginci, bu terimi muhtemelen sadece aleviler zulmün yaşayanı ve tanığı olarak bulmamıştır; devletçiler, maşalar, seyirci/yandaş toplum da gördüğünün veya hoşlandığının adını koymaya yardım etmiştir. aynı deyiş hem şiddet karşıtı, hem şiddet sever bir yana, öze sahip.
ruhi su zahid bizi tan eyleme türküsünde ali kıran baş kesenlere direnişçi yanıtını yapıştırıyor: sayılmayız parmak ilen tükenmeyiz kırmak ilen.. zahit bizi tan eyleme
***
helk: steril, insandan kopuk yarı aydın veya yalancı aydının dilindeki halk.
eleştirdiğimiz halkla aynı-benzer dinamikteyiz; sinmişlik, ezilmişlik, edilgenlik, gelen geçen herkes ve her şey düzer olasılığı. onlar (halk/helk) koyunluk, sürülük bilincini daha kasmadan taşıyorlar. korkmaktan çekinmiyor, korkularına göre şekilleniyor, gündelik yaşamla yetiniyorlar. halkın bilinçdışı daha derin; kuyucu murat paşaları, celali isyanlarını, ali kıran baş kesenleri, şahkulu isyanını, şeyh bedreddinleri gördüler. çorum'u, maraş'ı, sivas madımak oteli'ni gördüler, tarihi ve tarihin şiddetini sadece alevisi-kızılbaşı değil aslında sünnisi, zaten sinmiş olanları ve isyankarları da gördü. olayları ve tarihleri tek tek bilmeleri gerekmiyor. (bkz: eylem planı/@ibisile)
(ilk giri tarihi: 19.12.2013)
(bkz: alevi/@ibisile)
(bkz: sivas katliamı/@ibisile)
(bkz: hepsini öldürün tanrı kendinden olanı tanıyacaktır)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap