79 entry daha
  • estetik konusunda haksız yere eleştirilen kadın.

    öncelikle 1960'ların başında, burun estetiği olmadan önce çekilen şu fotoya bakalım ;

    https://eksiup.com/p/3e804979k5q2

    şimdi de 1965'deki şaka ile karışık filminden aldığım şu fotoya bakalım ;

    https://eksiup.com/p/qv80503m2keb

    ilker inanoğlu'nu doğurduktan sonra oynadığı 1967 yapımı şu filme bakalım ;

    https://eksiup.com/p/og805416m7uh

    herkesin "işte estetikli hali!" dediğini duyar gibiyim fakat aynı filmin başka sahnesinde de şöyle gözüküyor ;

    https://eksiup.com/p/zn80555vc7bp

    bu da son resim ;

    https://eksiup.com/p/tw8056549eig

    şimdi gelelim bu güzelliğin sırrına. son resmi açıp iyi inceleyenler görecektir ki en soldaki foto ile en sağdaki foto arasında uçurum var fakat daha dikkatli bakrsanız, boyun kısmında da ciddi oranda bir incelme olmuş. elde var 1... ilk olarak gözlerine bakmalıyız. aslında iri gözlere sahip biri fakat makyajla ince ve uzun yapılıyor. doğumdan sonra sürekli kilo veriyor ve kilo verdikce güzelleşiyor. belli oranda kilo verdikten sonra bu sefer yüzü de inceliyor, özellikle yanaklarında belli bir incelme görülüyor. bu zayıflamayı en kolay boyunları kıyaslayarak anlayabilirsiniz. saçlarını düzenli olarak sarıya boyatıyordu ve ses tonu kötüydü bunlar bir gerçek.

    uzun lafın kısası, bazı kadınlar çok kilo verdikleri zaman çirkinleşir bazıları da güzelleşir, filiz akın güzelleşenlerden. doğru makyaj, zayıflamayla oturan yüz güzelliği ve sarı saçlar kendisini kusursuz güzelliğe taşımıştır. burun ameliyatı olmasaydı da güzel olacaktı ve burnu çok sırıtacaktı. eski yeşilçam filmlerini seven biriyim. filiz akın'la ilgili şöyle bir detay dikkatimi çekti. ilk filmlerinde rolünü adeta yaşayarak oynuyor ve gerek mimikleri olsun gerek jestleri olsun, kaşından dudağına kadar adeta biçilen rolü yaşadığını bize gösteriyor fakat bu durumlarda makyaj hileleri de ortaya çıkıyor. örneğin makyajla iri olan gözlerini inceltiyorlar fakat şaşırınca gözlerin irileştiriyor ve güzelliği perdeleniyor. ya da sinirliyken yanaklarını şişirerek konuşuyor. güzelliğinin dillere destan olduğu, örneğin bir "tatlı dillim" de ise o mimiklerinden eser yok. sürekli aynı bakış, aynı şaşırma ve gülerken bile tebessüm edip gülme. o ilk yıllarındaki performanslarından eser yok. bence bu konuda bir uyarı alıyor ve "yüz hatların sürekli sabit kalsın ki güzelliğin perdelenmesin" deniyor. mesela gülşen bubikoğlu öyle değil, jestleri çok güzel. bu nedenle filiz akın'ın hep güzelliğiyle bir yerlere gelmiş, oyunculuk olarak diğer dört yapraklı yonca'nın (girik, şoray, akın, koçyiğit) en zayıf halkası olarak görürdüm fakat siyah beyaz filmleri yanılttı beni.
39 entry daha
hesabın var mı? giriş yap