• 1938 doğumlu koca bir çınardır. jönlüğü, özellikle de tarkan performansından dolayı yönetmenliğinin hiç konuşulmadığını ve hatta underrated kaldığını düşünüyorum. filmografisinde yönetmenliğini yaptığı çok sağlam filmler vardır.

    (bkz: tosun paşa)
    (bkz: sultan)
    (bkz: şark bülbülü)
    (bkz: zübük)
    (bkz: davaro)
    (bkz: şabaniye)
    (bkz: milyarder)
    (bkz: deli deli küpeli)

    ayrıca süper baba‘nın da çok sayıda bölümünü yönetmiştir. yeşilçam diyince, ertem eğilmez'ler atıf yılmaz'lar osman fahir seden'ler konuşulur hep ancak kendisi hiç konuşulmaz.
  • vefat etmistir, cocukluk kahramanim. vefat haberini yarim saat once oglu kanat tibet facebook hesabindan duyurdu.

    turk sinemasinin, yani yesilcam'in en onemli jonlerinden ve yonetmenlerinden birisiydi. sinemaseverler kartal tibet'i her daim uc farkli yonuyle hatirlayacaklardir.

    1) yesilcamin salon filmlerinin jon'u
    2) altar'in oglu tarkan
    3) ve yonetmen kartal tibet.

    1938 yilinda ankara'da dogan kartal tibet, ankara devlet konservatuari tiyatro bolumunden mezundur. sinemaya 1965'da uc filmde birden basrol oynayarak baslamistir. (bkz: senede bir gun) (bkz: hickirik) (bkz: karaoglan altay'dan gelen yigit)

    uzun yillar sinemada filiz akin, hulya kocyigit, turkan soray gibi yesilcam'in kadin starlari ile basrollerde oynadi. ancak asil ununu, kariyerinin baslangicinda (bkz: suat yalaz) 'in aksam gazetesinde tefrika olarak yayinladigi (bkz: karaoglan) cizgi romaninin yesilcam versiyonu filminde oynayarak yapmistir.

    yasami boyunca 127 filmde rol almis olan tibet, 1976 yilinda (bkz: tosun pasa) filmi ile yonetmenlige adim atmis, bunun yanisira 60 adet sinema filmi ve televizyon dizilerini yonetmistir.

    yazimin basinda dedigim gibi cocukluk kahramanim idi. bir yandan cocuklugumda annem ve babamla gittigim yesilcam melodramlarinin esas oglani iken ( bzk: sevemez kimse seni) (bkz: sarmasik gulleri), diger yandan shostakovitch'in acilis muzigi ile costugumuz tarkan filmleri ile benim kusagimin krallarindan birisiydi.
    1976 yilinda tosun pasa filmi ile yonetmenlige basladiktan sonra, seksenli yillarda turk sinemasinin en onemli filmlerine yonetmen olarak damga vurmustur. umudumuz saban, sark bulbulu, davaro gibi filmlerle kemal sunal'i sohrete tasiyan filmlerin yonetmenidir.

    doksanli yillardan sonra televizyon icin aralarinda en unlusu (bkz: super baba) olarak bircok dizinin yonetmenligini yapmistir.

    iki cocuk babasi olan kartal tibet'in ogullarindan kanat, filmlerinden birisinde cocuk tarkan'i canlandirmistir.
  • 1965-75 doneminde cekilen yesilcam melodramlarinda bas erkek oyuncu olarak gormeye alistigimiz kartal tibet in, bu filmleri lead etmekte ve olay orgusunun yaratilarak filmde temponun kurulmasinda oynadigi en kritik rol obsesif bir sekilde yanlis anlama adami olmasidir

    denilebilir ki bir yanlis anlama adami olarak kartal tibet usta olmasa idi yesilcam melodramlari denen turden bahsedilemezdi
    kartal tibet usulu yanlis anlama sureci ise ozetle soyle tanimlanabilir:

    1- oncelikle kartal tibet ile sevgili/ es olan kisi - muhtemelen hulya kocyigit ya da filiz akin- filmde bas kotu kisiyi oynamakta olan erkek tarafindan tecavuz ya da tacize ugramakta iken gorulur

    2-hemen akabinde sevgili/ esin yaptigi hic bir izahat aciklama kesinlikle dinlenmeyerek
    -dunyanin en adi, en asagilik, en igrenc mahlugusun senn !!! defol bu evden!!
    ne istedin bu güzel insanlardannn.!! bu guzel yuvayi bir dakika daha kirlettmeeaa!! defoll!! - seklinde carnihas bir sekilde feryat edilir

    3-sevgili/ es evden kovulduktan sonra -varsa- cocuga annesinin öldüğü mutlaka soylenir

    4- 8-10 yil boyunca yapilan tum olayi aciklama ve uzlasma girisimleri kesinlikle kalasca ve hirt bir sekilde reddedilir
    herkesin yilar boyunca iyice uzulmesi aglamasi dert sahibi olmasi saglanir

    5- oncelikle eski sevgili/ es olmak uzere bir kac kisinin saclarinin beyazlamasi gecen yillar boyunca gozetilecek ana amaclardan biridir

    6- arada korkutuk icilerek zilzurna bir sekilde
    -nnölduuu oooo!! nnnölduuu !! o yokk arrtikkk yokkk yokkkk niaaaa !!!
    - seklinde naralar atilir (bismillah)

    7- velhasil 15 20 sene gecip herkesin hayati mahvolduktan uzuntuden bir kac kisi felc gecirdikten ve saclar iyice beyazladiktan sonra bos bir anda yapilan aciklama dinlenir ve -hay allah oyle mi yanlis anlamisim- gibi tuhaf bir sekilde olaylar ve film bitirilir

    *(ki ee iyi ama neden bunca kan bunca gozyasi demek kalir seyirciye)
  • türkan şoray başta olmak üzere, o dönemin kadın oyuncularıyla oynadığı aşk filmlerinin tadı bambaşkadır. zulüm isimli filmde kahramanların tanışma hikayeleri, ayrılık sahnesi ve sonrasında yeniden kavuşmaları defalarca izlenir.

    kadir inanır'la çevirdikleri bitirim kardeşler serisinde komedi oynayabileceğini de kanıtlamıştır. duygu yüklü filmler ve arkasından böyle bir rol herkesin harcı değildir.

    tarkan serisinde ise bambaşka bir kartal tibet çıkar karşımıza. ne komedi ne duygusallık vardır artık, aksiyonla geçer film. o dönem her role giren az sayıda aktör vardır. cüneyt arkın,tarık akan, kadir inanır her role uyum sağlar.

    can dostu kemal sunal'la şabaniye filminde sahilde birbirlerine koşmaları hiç aklımdan çıkmaz. ölümden sonra hayat varsa ve seçim yapma şansı verilirse, ben bu insanların olacağı yere gitmek isterim. tüm yeşilçam emekçilerinin, tüm şairlerin, tüm güzel müzisyenlerin yanına, cennet orasıdır benim için. hepsine selam söyle kartal tibet, onlarsız türkiye bombok bir yer artık.
  • bu adama yönetmen olarak fazla saygı duyulmuyor ama unutulmasın ki milyarder'i de, tosun paşa'yı da, sultan'ı da, zübük'ü de kartal tibet yönetmiştir.
  • pandemi başından beri çinli kahpe nerede repliğini sık sık tekrarladığım yakışıklı oyuncu yapımcı ve yönetmen. mekanı cennet olsun çok sevildi değer gördü kalplerde yer etti. dünyada herkese nasip olacak güzellik değil sevilerek hatırlanacak olmak.

    güle güle altarın oğlu tarkan
  • en uzun minibüs hattının ismi.
  • kediler için çamaşır makinesi neyse, benim için de kartal tibet odur. kendisine rastladığımda kanalı değiştiremiyorum.
  • seni hep deniz kenarında kemal sunal'a sarılmak için koşuşunla hatırlayacağım. (bkz: şabaniye) toprağın bol olsun.
  • begenin begenmeyin lakin turk sinemasina en cok emek veren insanlar siralamasinda listenin baslarindadir. turkiye icin yeri doldurulmasi gercekten zor olan bir degerdir.
hesabın var mı? giriş yap