• gelinin esteban vihaio'yu ziyaret ettiği sahne gerçek bir genelevde çekilmiş. fonda görülen kadınlar ise figüran değil gerçek hayat kadınlarıymış.

    tarantino, filmde elle driver'ı canlandıran daryl hannah'a başta thriller en grym film olmak üzere çeşitli isveç yetişkin filmlerini izletmiş. daryl hannah yalnızca bu filmlerle yetinmemiş; japon animelerini, kung fu filmlerini, per un pugno di dollari ve il buono il brutto il cattivo gibi spaghetti western filmlerini de izlemiş.

    gelinin filmde giydiği sarı kıyafet, bruce lee'nin ölümünden sonra tamamlanan filmi game of death'den esinlenilerek filme aktarılmıştır.

    gelinin, hattori hanzo kılıçlarından biriyle beyzbol topu ortadan ikiye kestiği sahne gerçekmiş. herhangi bir hile ya da görsel efekt kullanılmamış. ancak bu kesme eylemini gerçekleştiren şahıs uma thurman'ın dublörü zoe bell'miş.

    gelinin, o ren ishii'nin çetesi crazy 88 üyelerini doğradığı sahnelerin bir noktadan sonra siyah beyaz olarak devam etmesinin iki nedeni varmış. tarantino, yoğun şiddet ve kan içeren sahnelerin amerikan sinema filmleri derneği'nin reyting derecelendirmesinden geçebilmesi için sahneleri kesmek yerine siyah beyaz olarak filme aktarmayı uygun bulmuş. böylelikle siyah beyaz klasik dövüş sanatları filmlerine bir saygı duruşunda bulunmuş. filmin japon versiyonunda bu sahneler siyah beyaz değil, renkliymiş.

    gelinini giydiği ayakkabı onitsuka tiger. ayakkabının altında fuck u yazıyor. bknz

    filmde 450 galon sahte kan kullanılmış.

    tarantino, hattori hanzo karakterini, bir daha kılıç yapmamaya yemin ettikten sonra okinawa adası'nda suşi restoranı açan bir kılıç ustası olarak yazmış. karakter, eski hayatını terkedip onu aramaya çalışanlar tarafından kendisine ulaşılamaması için bilerek bu şekilde yazılmış çünkü; okinawa japonlar arasında iyi bir suşi yemek için japonya'nın en kötü yeri olarak kabul edilirmiş.

    film bütçesinin altmış bin doları kılıç ve kılıç aksesuarlarına harcanmış.

    tarantino, filmin görüntü yönetmeni robert richardson'ı ikna etmek için 2002 yılındaki sevgililer gününde kendisine bir buket gülle beraber kill bill'in senasyosunu yollamış.

    uma thurman'ın hamileliği çekimlerin başlamasını bir süre geciktirmiş.

    provaları ve çekimleri oldukça uzun süren dövüş sahneleri, steadicam operatörü larry mcconkey'in tükenmişlik sendromuna yakalanmasına yol açmış.

    quentin tarantino, filme hazırlık için uma thurman'dan, john woo'nun 1989 tarihli filmi dip huet seung hung'ını, 1973 yapımı coffy'i ve sergio leone'nin 1964 tarihli per un pugno di dollari'sini izlemesini istemiş.

    kill bill'i yaratma fikri quentin tarantino'nun aklına pulp fiction'ın çekimleri sırasında düşmüş. senaryonun tamamını yazmak 6 yılını almış.

    quentin tarantino filmdeki animasyon sahnesini, aalavandhan isimli bir hint filminden esinlenerek filme aktarmış.

    quentin tarantino, koroşiya 1'de jun kunimura'yı gördükten sonra, ona filmdeki boss tanaka rolünü vermekte karar kılmış.

    tarantino, gogo’nun gelinle dövüştüğü sahnenin çekimleri sırasında kamerada dururken, sahnede kullanılan zincirin kendisine çarpması sonucunda yaralanmış.

    tarantino ilk başta bill karakteri için warren beatty'i düşünmüş. ancak warren beatty rolü kabul etmemiş ve bu rol için tarantino'ya david carradine'i tavsiye etmiş.

    vol1'deki crazy 88'lerin lideri johnny mo'yu ve vol2'deki pai mei'i aynı oyuncu canlandırmıştır. (bkz: chia hui liu)

    quentin tarantino'nun senaryosunu yazdığı true romance'da christian slater'ın canlandırdığı clarence worley karakteri filmdeki bir sahnede, kill bill'de hattori hanzo'yu canlandıran sonny chiba'nın oynadığı bir film olan gekitotsu satsujin ken'i izlemektedir. bknz

    tokyo'daki trafik tüneline giriş sahnesi los angeles'ta çekilmiş. çevreye japon trafik işaretleri ve yazıları eklenmiş. aynı tünel blade runner ve the terminator gibi filmlerde de kullanılmış.

    quentin tarantino'nun kill bill için ilham aldığı filmlerden biri de raquel welch'in rol aldığı hannie caulder(1971)'mış. film, kocası öldürülen ve tecavüze uğrayan bir kadının, intikam yemini eden bir silahşöre dönüşmesini ve aldığı intikamı anlatıyor.

    filmin bir kısmı hong kong'daki shaw brothers stüdyolarında çekilmiş.

    quentin tarantino, gelin'in kilisede tükürdüğü sahnede avustralya korku filmi patrick (1978)'den esinlenmiş.

    michael parks vol1'de şerif earl mcgraw'ı vol2'de genelev patronu esteban vihaio'yu canlandırmıştır.

    şerif earl mcgraw'ın kiliseye arabasıyla geldiği sahnede arabanın göğsünde duran sıra sıra dizili güneş gözlükleri, gone in 60 seconds (1974) filmine yapılan bir göndermedir. bknz

    ilk senaryoya göre o-ren'in gelinle olan savaşının sonunda o-ren'in kafasının kopması gerekiyormuş. ancak bu durumda o-ren, gelinin kılıcının gerçek bir hattori hanzo kılıcı olduğunu bilemeyeceği için kafasının bir kısmının kesilmesine karar vermişler.

    filmde julie dreyfus'un canlandırdığı sofie fatale karakteri, akıcı bir şekilde japonca, fransızca ve ingilizce konuşmaktadır. julie dreyfus, gerçek hayatta bu üç dili de konuşabiliyormuş.

    tarantino, lucy liu'yu shanghai noon'da gördükten sonra ona, o-ren ishii rolünü vermekte karar kılmış.

    filmdeki gogo yubari karakteri ilk taslakta gogo ve yuki adlı ikiz suikastçılar olarak yazılmış.

    uma thurman'ı filme woo ping yuen hazırlamış. kendisi, wo hu cang long (kaplan ve ejderha), the matrix gibi filmlerde de görev almıştır.

    tarantino, elle driver'ın gelini öldürmek için hastaneye girdiği sahnede çalınan ıslığı, gerilim filmi twisted nerve'den almıştır. bknz

    tarantino, filmde kullanılan kanın gerçekci görünmesi konusunda çok titizmiş. ''korku filmi kanı istemiyorum, samuray filmi kanı istiyorum'' diyerek anlatmış istediği kanı.

    tarantino, kill bill'i iki part halinde değil de tek part halinde yapmış olsalarmış, esteban vihaio sahnesini filmden çıkaracakmış.

    tarantino, kan efektlerinde cgi kullanmamış. kanla doldurulmuş prezervatifler gibi eski usül tekniklerle bu sahneleri çekmiş. filmdeki şiddetin ve gerçekçiliğin daha doğal olması için bu yola başvurmuş.

    daryl hannah, elle driver'ın sağlam olan tek gözünün gelin tarafından çıkarıldığı sahneden sonraki tepkilerinde doğaçlama yapmış.

    uma thurman, film çekimlerinde çok ciddi bir araba kazası yaşamış. yaşanan bu kaza ile ilgili detaylı bir haber için bknz

    edit:
    mouse sanitary pad'in bana mesajla bildirdiği bir başka ilginç ayrıntı:
    tarantino, tokyo'daki gonpachi isimli restaurant'a yemek yemeye gittiğinde mekanın atmosferini çok beğenmiş. kill bill için bir benzerini inşa ettirip gogo ve crazy 88 sahnelerini burada çekmiş.
    https://thecitylane.com/…-aka-kill-bill-restaurant/

    ayrıca

    silinmiş sahne
    https://www.dailymotion.com/video/x2wy431

    uma thurman'ın dublörü zoe bell
    https://www.youtube.com/watch?v=tvnrvrvkhua

    tarantino'nun esinlendiği filmler
    https://www.youtube.com/watch?v=xuqtlrrwjcq

    kaynak
    kaynak
    kaynak
    kaynak
    kaynak
    kaynak
    kaynak
  • hattori hanzo'nun bride'a kılıcı verdiği sahnede
    -eğer yolculuğunda tanrıyla karşılaşırsan bu kılıç onu da keser
    der
    kanal d de bunu kesmiş...
  • tgrt'de bir magazin programında konusunun "artık tek amacı kill bill'i öldürmek olmuştur" diye özetlendiği film.
  • filmin ismi şimdi siktim ananı olsa dahi bi anlaşılır olurmuş.
  • o da bir hatun en nihayetinde renkli kalemleri ile cicili bicili bir ölüm listesi hazırlıyor.
  • ing. olum faturası
  • bütün sinema yarisinda cikti bunun. vol2 epey bi sonra düstü sinemalara.
  • tnt tarafindan son dort gundur araliksiz yayinlanarak zorla tv izleyicisine her ayrintisi ezberletilmi$tir. istediginizi sorun.
  • her şeyden önce bu film herkese kendince doğru mesaj verebilme başarısı açısından çok özel bir film olmuş. daha var mı böylesi hatırlamıyorum. yani isteyen aşk filmi der, isteyen ise aksiyon.

    ancak benim için inanılmaz bir komedi. hiç gülmeyen adamların komedisi. hemen chaplin filmleri geliyor aklıma. asla kıyaslamam mümkün değil. mümkün bile olsa yapmazdım, zira çağdaşı değil bir kere. o da filmin her şeyini kendi yapardı ve bana göre en önemli ortak özellikleri sinemanın eğlence özelliğinine ağırlık vermeleri. kamera arkasında tarantino'yu dinleyin, hiç aşktan bahsetmiyor. nasıl müzik seçtiğini, filmin kadrajlarını, renklerini falan anlatıyor. onun için sinema ilk icat edildiği hali kadar önemli. yani doğru renk ne olmalı, doğru müzik, replikleri, oyuncuları vs vs. hiç filmin konusuna dair felsefi mesajları yok çünkü sinema o kadar ciddi bir şey değil.

    sinema hayatımızda olmayan, ya da az olan daha doğrusu az olduğunu sandığımız şeylerden bolca unsur barındıran (müzik, renk, komedi...) şeylerden ibaret olmalı. bol bol şaşırmalı, gülmeli, hüzünlenmeli. hem de bu duyguları aynı zaman diliminde yapmalıyız. hepside günlük hayatta rutin tempolarımızda pek yer vermediğimiz şeyler. tıpkı chaplin gibi.

    nur içinde yat chaplin, ömrün uzun olsun tarantino.
  • herhangi bir konuşmada adı her geçişinde, tekrar izleme isteği uyandıran ender filmlerdendir..dövüş sahneleri tv de izlemek ne yazık ki kan, vahşet, dehşet, göz çıkarma, kafa kesme gibi nedenlerle kesintiye uğrayacağından, oturup adam gibi dvd'den izlenmesi en makbulüdür..zira arada "oha naaptı nasıl yaptı o kadın ya" demek için geri alıp izlemeniz gereken çok sahne var...
hesabın var mı? giriş yap