• baska bir mythe gore, isanin maria magdalenayi siklikla dudagindan opmesinden alinan havariler isa’ya neden mariayi onlardan daha fazla sevdigini sormuslardir. isa’nin yaniti;
    "neden onu sizden daha fazla seviyorum? karanlikta, kor bir adamla, gorebilen bir adam birbirinden farkli degildir. isik geldigi zamansa, gorebilen adam isigi fark eder, kor olansa karanlikta kalir."
    isanin ne demek istedigi tarafimca anlasilamamakla beraber, gorme ozurlulere karsi bir hakaret icermedigi aciktir.
  • kilise tarafından fahişe olarak tanımlanmış havari. bir iddiaya göre isa'nın eşi ve çocuklarının annesi.. bununla beraber komplike bir kişilik olduğu kesindir...
  • çocukluk dönemi sanrıları zamanlarında sürekli mariya mandalina olarak duyduğum şarkı. beni yıllar öncesine götürdü. bi mandalina alayıp geleyim.
  • hristiyan mitolojisinde isa nın dirildikten sonra ilk göründüğü kişidir. birde tövbe ederken isanın ayaklarına sarılıp ağlamış, sonra ayaklarını saçlarıyla kurulamış ve parfümle yıkamıştır ki oha dediren bir ayrıntıdır.
  • sandra'nın süper hit şarkısı. "promise me delight" derken daha da güzelleşir sesi.

    you take my love, you want my soul
    i would be crazy to share your life,
    why can't you see what i want
    sharpen your senses and drawn the knife
    hold me and you'll understand

    i'll never be maria magdalena
    (you're a creature of the night)
    maria magdalena
    (you're a victim of the fight, you need love)
    promise me delight
    (you need love)

    why must i lie, find any price
    when will you wake up and realize i can't surrender to you
    play for affection and win the price
    i know these party games too
  • "isa ölmedi" diyerek hristiyanlığı devam ettirmiş kişi
  • yaşadığı dönemde fahişe denilerek aşağılanan fakat ölümünden sonra kilise tarafından apostelic dönemin en önemli karakterlerinden biri ilan edilen kadın.

    androsentrik bir toplumda tarihsel olarak değersiz gorulen, kiymeti ise öldükten sonra anlaşılan bir insan.
    çarmıha gerilip ölürken isa'nin yanında olan üç kişiden biri.

    her ne kadar bize söylenen kendisinin sadece isa'nin müridi ve yardımcısı olduğu ise de (ki ıncil'de de isa'ya para ve yiyecek yardımı yaptığı yazar) aslında işin aslı farklı. en azından bazi din bilimciler ve tarihçiler farklı olduğuna inanıyor.

    kilise hariç çoğu proto-hristiyan teologun kabul ettiği teori, magdala'li maria'nin, isa'nin karısı olması.
    zaten bunda da çok tuhaf bir durum yok 2000 sene önce ne kadar çabuk evlenirsen o kadar çok çocuk yapar ve yaptığın çocuklar aile bütçesine o derece katkıda bulunur.
    kaldi ki cennet kavramı olmayan yahudilik te cennet dunya'dadır.
    yahudilik cenneti, çok uzun ve sağlıklı bir yaşam, bol kazanç ve bol çocuk demek.

    yahudilik enteresan bir din. yahudi din adamı olmak ise başlı başına değişik bir kafa yapısı ve kurallar bütünü.
    ısa'da sadece bir yahudi değil aynı zamanda da bir din görevlisi yani bir haham hem de yaşadığı dönemde epey meşhur bir haham.

    tanakh isimli kutsal kitaplar uclemesi bir hahamin hayatının nasıl olması gerektiği yönünde detaylı bilgiler vermekte. ve bu neredeyse 3000 yıllık kurallar hala aynen geçerliliğini korumakta.

    bu kurallardan en önemlisi, bir hahama karısından başka hiç bir kadın sebep ne olursa olsun dokunamaz.
    fakat ıncil'de yürümekten ayakları yara olan isa'nin ayaklarına maria isimli bu kadın tarafından elleri ile yağ sürüldüğü yazar.

    bir başka katı kural ise bir hahamin bekar olmasının pek imkan dahilinde olmaması.

    çünkü bu da talmut da geçen bir bölümde kural olarak tanrı, yani "yahweh" tarafından "çoğalın, üreyin" emri ile sabit hale getirilmiş durumda.

    e isa'da bir haham, o zaman onunda evli olup çoğalması gerekmekte.

    son kısım ise isa'nin iki çocuğunun olup olmama ihtimali.

    tüm bu yukarıda yazılanlar ve bu çiftin iki çocuğunun olmasi teorisi iki yazılı belge ile popüler olmuş durumda.
    birinci belge 1930 yılında mısır da bulunan ve ms300 yıllarına ait srymiac dilinde yazılmış uzun bir yazı. yazının başlığı ise "gospel of jesus's wife".

    ikinci yazı ise şu anda biritish museum da olan yine aynı tarihlerde fakat aramaic lisaninda yazılmış bir başka belge, bu belge de ise isa'nin magdala li maria ile evli olduğu ve iki tane de çocuklarinin varlığından bahsedilmesi.

    elbette kilise bu iki yazının da geçerliliğini kabul etmiyor. ama modern din bilimciler ve eski çağ sosyologlari "bu yazılar bulunmamış olsaydı bile isa nin medeni durumunun evli ve çocuklu olduğu gerçeği değişmezdi çünkü bir haham evli olmalıdır. ureyip soyunu devam ettirmelidir, bu sadece sosyal bir norm değil aynı zamanda da dini bir kuraldır."

    bu iki yazının popüler olması ise -dan brown-in işine yarıyor ve kendisi çıkış noktası bu iki belge olan "da vinci code" u yazarak paraya para demiyor.

    ıncil'de (matthew), isa magdalena için "tüm günahları bağışlanacak, çünkü o çok sevdi" der. burada neyi sevdigjnden bahsedilmese de belli ki isa kendisinden bahsetmekte.

    neyse,
    kilise tüm bu teorilere karşı çıkıyor. çünkü, isa'nin kanından geldiği bilinen bir insan hristiyanlığın gidişatını değiştirebilir korkusu yaşıyor.

    ilgilenenlere okumasi zevkli, masal tadında bir kitap tavsiyesi.
    barry wilson - the lost gospel- "decoding the ancient text"
  • önceleri gunahkar bir yasam surmus fakat daha sonra kendini isa mesih'in yoluna adamis olan bu kisi, hem isa mesih'in carmiha gerilisinde bulunmus ve hem de isa mesih'in dirilisinin ilk sahidi olmustur. yasadigi/geldigi sehir olan magdala'dan dolayi "magdalene" [magdala'li] seklinde adlandirilmistir. türkçe'de mecdelli meryem olarak da anılır.
    luka incili 'nde isa'yı izleyen ilk müridleri içinde adı, "kötü ruhlardan ve hastalıklardan kurtulmuş olan bazı kadınlar arasında sayılan , içinden yedi cin çıkmış olan "mecdelli" denilen meryem'in, yuhanna 8:1-11'deki zinada yakalanan ve isa'nın taşlanmaktan kurtardığı veya luka (8:36-50)deki ayaklarının dibinde durup ağlayarak, gözyaşlarıyla o'nun ayaklarını ıslatan saçlarıyla ayaklarını silen, öpen ve üzerlerine yağ süren kadın olduğuna ilişkin inanışlar mevcutsa da incil metinlerinin hiçbirinde bunu doğrudan belirten kesin bir ifade yoktur.
    öte yandan bugün bazı tezler juhanna incili'nin çeşitli bölümlerinde (1:35-40) (13:23-26) (18:15-16) (19:25-27) (20:1-11) (21:7) (21:20-24) "isanın en sevdiği" muridi olarak geçen kişinin mecdelli meryem olduğunu ileri sürmektedirler. bu doğru ise yine aynı metnin (21:20-24) bölümlerine göre isa'nın çarmıhtaki vasiyeti gereği ölümünden sonra hz.meryemi evine alanın ve juhanna incili'ni yazanın da mecdelli meryem olması gerekir. bu noktadan hareketle kimi yorumcular daha da ileri giderek isa'dan sonra efes'e giderek onun dinini anadolu'da yaymaya başlayanın da yuhanna (st.john) değil. mecdelli meryem olduğunu ileri sürmektedirler. gerçi yuhanna incili'nde açık olarak bu kişinin bir erkek olduğu geçmekte ise de bunun dini yayanın bir kadın olduğunu itiraf etmenin onun gücünü azaltacağı savıyla yapıldığı ileri sürülmektedir. her ne olursa olsun şu açıktır ki yuhanna bir sebepten isa'nın bu en sevdiği havarisinin adını gizli tutmayı yeğlemiştir. bu kişinin ise hristiyanlığın erken tarihindeki önemi büyüktür ve birçok kaynaklarda yuhanna ile maria magdalena (mecdelli meryem) arasında bir bağ olduğuna ilişkin ipuçları mevcuttur
  • sandra nın ilk hit olmuş şarkısı
  • bu şarkı ile laura branigan'ın self control'u arasında hem müzikal hem de sözel tomarla benzerlik var. creature of the night falan? ne diyon sen? bir sene sonrası olduğuna göre demek ki sandra laura'dan çalma çırpma yapmış.
hesabın var mı? giriş yap