modern times
-
charlie chaplinin sanayileşmeye en ağır eleştiriyi getirdiği filmi desek? özellikle koca çarklar arasında, bir makineyi tamir edişi ve otomatik yemek yeme makinesinin elinde maymuna döndüğü sahne unutulmaz
-
özetle sinemada potemkin zirhlisi, yurttas kane, v.b. filmler gibi görkemi karşısında insanın küçük dilini yutturacak şaheser...
-
bir baska değişle asri zamanlar.
post-modernismi anlamak için öncelikle anlamak gereken olgu, ağlam, süreç. enis baturun hala içinde bulunduğumuzu iddia ettiği zamanlar.
(bkz: modernizmin seruveni) -
chaplin in dorukta oldugu, sarlo tiplemesinin vedasi niteliginde bir film. bu filmle chaplin o donem amerikanin 4. buyuk endustrisi kabul edilen sinema ile modern caglara ve kapitalizme kendi uslubuyla mukemmel bir elestiri getirmistir.
bu filmin hatirasi chaplinin ilerde "the great dictator" ile sergileyecegi "zamansiz" fasizm aleyhtarligi ve savas sirasinda sovyet cephesinin acilmasina destek verici beyanatlariyla birlestirilip komunist olarak yaftalanmasina sebebiyet verecek, kendisini evlat edinmis amerikadan kovulmasina sebebiyet verecektir.
seneler sonra, 1972 yilinda minnet rica amerikaya davet edildiginde butun filmleri art houslarda tekrar tekrar yayinlanacak, limelighttaki filminin muzigine ise seneler sonra oscar verilecektir.
ama bunlarin filmle ne alakasi var. -
filmde ayrica sarlo, ya da tramp tiplemesi ilk kez konusacak(daha dogrusu sarki soyleyecektir).
soyledigi sarki tamamen sacma sapan, anlamsiz kelimeler butunudur. ama sarlo o kadar iyi bir pandomimci ve ses ustasidir ki, sarkida anlatilmak isteneni tamamen anlatabilmis, takdirlerimizi kazanmistir.
takdirlerimizi kazanmistir diyorum ama, amerikan genc seyircisinin gaza gelip 1 dakika boyunca alkislamasina aslinda costurmustur demek gerekir.
saygim sonsuz. -
vardiyalı çalı$ma ve makinele$me üzerine çarpıcı bir hiciv.bu chaplin'in ilk sesli filmidir.çarkların içine sıkışarak sömürge haline getirilmiş iş gücüne eleştiridir.charlie chaplin'in yemek salonunda sergilediği dans figürleri de muhte$emdir,komiktir.
-
gunumuz sinema sektorunun (butun teknolojiye ve efektlere ragmen) ibret almasi, ornek almasi gereken bir bas yapit.
-
baş rollerini charlie chaplin ve paulette goddard'ın paylaştığı yazan ve yöneten'in charlie chaplin olduğu 1936-amerikan yapımı siyah beyaz 87 dakikalık mükemmel ötesi sessiz film.
ayrıca filmin sonlarına doğru charlie chaplin'in smile isimli muhteşem parçasının kullanıldığı film.
chaplin'in izlediğim ilk filmi olma özelliğini taşır.* -
bir j-five sarkısı nakaratında charlie chaplin filmde soyledigi sarkıyla eslik ediyor kendilerine.
and it's a
talent most people should learn
how to
make you laugh without saying a word
people have to yell nowadays to get heard
but charlie was a man and that man could turn
serious, into delirious, he had
a myriad of ways to paint a smile, and
every woman in the house went, oh
if they wanted to act, they better act on cue so
he hicked the game go figure
had no time for gold diggers
the mack daddy of the 1930's, i'm
kicking back on the couch watching modern times
one more time
nakarat
rise 'em up
hold that thought i got a vision, it's intense
i want a globe i can bounce off of people's heads
and when the earth starts shaking, people will commence
in a laughter, without one word being said
does anybody here want to hear my voice
or is silence the golden choice
nakarat
ladies and gentlemen
can you hold the applause, the show is about to begin
and it's a
talent most people should learn
how to
make you laugh without saying a word
people have to yell nowadays to get heard
but charlie was a man and that man could turn
serious, into delirious, he had
a myriad of ways to paint a smile, and
every woman in the house went, oh
if they wanted to act, they better act on cue so
nakarat -
(bkz: modern sabahlar)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap