• http://www.videogamesblogger.com/…9-says-midway.htm

    sitesinde bilgiler mevcut olan mortal kombat oyunu.

    şimdi serinin tüm oyunlarını oynamış bir mortal kombat fanatiği olarak kendimce oyununda olması/olmaması gerekenleri sıralayım.

    1-öncelike oyunun adı mortal kombat olduğu için oyunda kan, şiddet öğeleri bolca bulunmalı: oynamasın kardeşim 10 yaşında çocuk mortal kombatı.bilmez zaten serinin önceki oyunlarını. varsın bunu da bilmesin.80lerin 90 ların çocukları oynasın.

    2-senaryo biraz sağlam olsun: ne o kırk tane sub zero, elli scorpion. yok maskeli yok yandan yemiş, yok hortlamış,birer tane koyun yeter.eski karaktererin ne güzel hikayeleri vardı.onu öldür bunu dirilt boka sardı en sonunda.

    3-adam akıllı fatality sistemi.işte en çok sıçılan nokta burası. mesela ilk oyundaki fatalityler gerçekciydi.kalp sökme, kafa koparma. saçmalamayın o neydi öyle jax devleşip adamı eziyodu, yok adamın kafasına mortal kombat makinesi düşüyodu(liu kangındı herhalde) koyun ikişer fatality.brutality güzeldi de yapması zordu be.ben bi cyraxınkini yapabiliyordum. stage fatalityler güzeldi ama onun da boku çıkmıştı. pit 75 olmasın artık. koy efsane piti olsun bitsin. ha bi de fatality yaptığımızda kendi adamımız ölmesin. mortal kombat 3 de cyraxin fatalitysinde kendimizi patlatıyoduk(smoke lardan biri e dünyayı patlatıyodu) şimdi kendimizce bi senaryo kurmuşuz .evet öldürdüm sonyayı koparıyım kafayı diyosun haydaa fatalityi yapınca kendimiz ölüyoruz . animalityler güzeldi de gidip kokarca, gergadan iskeleti(kabal) olmasın adamlar. maymun etmeyin adamları diycektim maymun olan bile yaptıydınız(reptile)

    4-3d istemiyoruz:bakın street fighter a adamlar 2d oynanışında yaptılar yine. 3dyi de görsellik olarak koydular şahane oldu oyun

    5-bolca karakter:önceden dedim ama bolca karakterden kasıt x tane sub zero y tane scorpion değil. öldürmeyin joany cage'i falan.taşak vurma hareketi de olsun

    6-gizli karakterler:ne güzeldi o ilk oyundaki pit ve reptile gizemi.tip eht fo mottob yazardı. anlamzdık sonradan çözmüştük esrarını.flawless is the key, fatality is the key. birleştirip bulmuştuk reptilei .koyun oyle gizemler. aradan yıllar geçti hala hatırlanıyo bunlar

    7-sesler. aynı adamdan olsun. fatality ,nihohahahha, finişh him istiyoruz

    8-tabiki next-gen grafikler

    aklıma gelenler bunlar. şimdi yapımcı firma warner bross. akla loney tunes geliyo. düşünmek bile istemiyorum.bak ed boon ve tobias amca(varsa hala) biz mortal kombatcılar olarak street fighter'la orgazm olmaya başladık.sizi aldatmak istemiyoruz. yapın efsaneyi adam gibi, street figher'in tozunu atarsınız.ama yok çoluk çocuk da oynasın derseniz scorpion'un mızrağı girer bi tarafınıza...

    edit:adamlar hakkaten yapmış abi. tüm aradığım özellikler olmuş oyunda.aferin
  • mortal kombatmk1 den beri sıkı takip eden bir fanı olarak beni kısmen hayal kırıklığına uğratmış oyundur. sıralamak gerekirse;

    1-grafikler: mortal kombat'ı mortal kombat yapan tabiki fatalityleri, vahşeti ve o vahşeti harika yansıtan (mk1,mk2) gerçekçi grafikleriydi. mk9 un kullandığı unreal motoru görünürde tatmin edici fakat gerçekçiliği de bir o kadar zayıf. fatalityler hiçbir şekilde oynayanlara heyecan verip, vahşeti yansıtamıyor. kısaca; genel anlamda iyi ama mk karakterine göre alakasız ve zayıf grafikler

    2-sesler: genel anlamda tatmin edici fakat insan ister istemez mk2'den beri player select kısmındaki karizmatik sesi arıyor.

    3-hikaye: story mode mk gibi bir dövüş oyununa mükemmel adapte edilmiş. oynarken bir dövüş oyunu havasından çıkabiliyorsunuz. hikaye çok güzel ,çekici ama bazı tutarsız kısımları da yok değil. daha story'nin başında sonya'nın yıldırım tanrısı(dikkat tanrısı) raiden'ı patlatması çok mantıklı olmuş:)

    4-dövüş sistemi: mk3 den beri combo'lar artık mk'nin bir parçası. mk9 combolar çok estetik fakat bir o kadarda abartılı ve karakterler bazında dengesiz. 15-20 hitli comboları yapmak zevk verebiliyor ama karşı tarafı inanılmaz kıllandırıyor. bir karakter 15 lik bir comboya başladığında guard aldıgınız zaman 15 lik combonun bitmesini beklemek zorunda olmanız tam bir fiyasko. street fighter daki gibi itme seçeneğinin olmaması büyük bir eksi. 15lik comboya guard alsanız bile neredeyse %15-20 lik can gidiyor. ayrıca karşınızdaki çok iyi bir oyuncuysa siz daha yerden kalkmadan yeni komboya başlayıp size kumandayı kırdırtabiliyor. kung lao,quan chi ve scorpion bitmek bilmeyen comboları ile bu konuda torpilli karakterler.

    5-fatalityler:oyunun en fiyasko kısmı. mk'yi mk yapan fatalityleriydi.ama böyle bir oyunda insan daha yaratıcı fatalityler beklerken resmen baştan savma yapılmış. hakkını yemeyelim quan chinin bacak koparıp dadanması, kano'nun kalbi ve kafayı sokup yerleri değiştirmesi,kung lao'nun testeresi gayet güzel ve yaratıcı ama genele vurursak hep kendini tekrar eden sıradan fatalityler.

    king of the hill: harika düşünülmüş bir olay. başta kolay geliyor ama bazen inanılmaz kasıyor. bitirince çıplak mileena kazanıyorsunuz..

    bayan karakterler: sexy'ler. evet çoook sexyler. abazan gençliği oyuna çekmek yapılmış belli ki. hatta iddiaya bile girerim sonya ve jade kesin bazılarının masturbasyonlarında başrol oynamıştır. sheva'nın bile gideri olduğunu düşünen var önceki entrylerde varın siz düşünün gerisini:)

    6-karakterker:

    scorpion: kung lao ile açık ara oyunun en torpilli karakteri. hasmı olan sub-zero ile karşılaştırıldığında ve genel olarak hareket sayısı ,kombo çeşitliliği ile oyunun en iyi karakterlerinden biri. iyi bir oyuncunun elinde bir ölüm makinesine dönüşebilir.

    lui kang: hiç sevmem bu pezenvengi. her zaman mortal kombat'ın formatına uymadıgını savunurum ama malesef her zamanki gibi hikayenin baş kahramanı. klasik kitanay'a yazıyor yine yavşak. karşı tarafı kıl eden sapık bir kombosuda mevcut. allahtan sonunda tarumar oluyor.

    kung lao: tartışmasız oyunun en torpilli karakteri. iyi bir oyuncu yerden kaldırmıyor rakibi. testere fatalitysi oyunun en psyco fatalitysi. fakat eski mk serilerindeki gibi karizması sıfır. üvey evlat muamelesi görüyor. raiden'ın yancısı gibi duruyor

    subzero: mk diyince insaların aklına genelde subzero gelir. karşı tarafı dondurup aparkat atmak en başında beri bu oyunun en bilinen hareketidir. ama bu oyunda hem comboları zayıf hem hasmı scorpiona kıyasla hareketleri oldukça kısıtlı. scorpion kadar para yedirememiş anlaşılan yönetime

    sindel: story mode da birden ortaya çıkıp ortalığın ortalığın damına koyuyor seda sayan çakması ablamız. mk3 ultimate deki havası yok malesef

    ermac: hakettiği kudreti sonunda buldu diyebiliriz. eski mkler'de ismi bir kod hatasından(error-mac) doğmuş ninja dışında bir şey değildi. ama mk9 da karizması tavan yapmış durumda. combolarıda çok sağlam. ama ben en çok kıyafetlerini beğendim.

    reptile: bildiğimiz çirkin kerkenkele reptile

    kitana: prenses kitana.hep bir ağlama modunda hep bir entrikanın içinde. yelpaze comboları güzel. lui kang götürüyor yine

    johnny cage: star havası ve kibirli tavrı harika yansıltılmış. oscar'lı fatalityside güzel düşünülmüş. bir de ona karşı fatality yapınca "fag" diyor:)) sonya'ya fena yazıyor story mode'da. götürmüştür kesin.

    jade: benim ve bir çok erkeğin favori karakteri:) bildiğin sex abidesi.birde yenince boru dansı yapıyor felan ki:) story mode da onun olduğu sahnelerde zoom yapıyordum.(itiraf mode on)

    mileena: mk2' deki favori karakterimdi bu yaramaz. bayanlar arasındaki en iyi karakter denebilir. şımarık ve seksi tavırları çok iyi yansıtılmış

    night wolf: ülkü ocağı başkanı havasında. story mode da raiden'ın ayak işlerini yapıyor.

    cyrax: benim bu oyundaki favori karakterim. bombolarla yapılan comboları inanılmaz zevkli ve öldürücü. story mode da iyilerin tarafına geçiş yapması artı puan gözümde.

    noob saibot: patron torpili ile işe alınan bu arkadaşla bol bol çamur yollayarak karşı tarafın kumandasını kırdırabilirsiniz.

    smoke: hareketlerine bakarsak düz bir karakter. ama çok fanı ve oynayanı var. anlamadım gitti.

    sektor: cyrax'ın ekürisi.ekonomik kriz etkilemiş,lpg ile dolaşıp ateş saçıyor, füze yolluyor. ama ağır bir karakter.

    sonya: o kıyafet ne ablam? o dekolte ne? karşı tarafı tahrik edip artı puan mı almak istiyorsun? yemin ederim ona karşı dövüşüp kazansam fatality'de direk tecavüz ederim hiç acımam. zaten johnny cage direk götürmüştür bunu arada.

    jax: o amerikan bayrağı ne lan?:) oynamasını bilirsen serideki en güçlü karakterlerden biri. comboları da sağlam. ama o yenince amerikan bayrağını çıkarıp show yapması yok mu. allahtan stroy mode da ermac bütün suriyelerilerin tercümanı oluyor da patlıyor bu misyoner göt

    kano: bildiğin karizmatik redneck. favori karakterlerimden. combo sayısı az ama damage olarak çok etkili. kalbi ve kafayı söküp yerlerini değiştirmesi kung lao'nun testeresinden sonra en iyi fatality bence

    striker: mk3 den beri merak ettim bu odunun mk de ne işi var diye. hele mk3 de bir dönen tekmesi vardı bunun evlere şenlik. neyse biraz düzeltmişler abimizi. gençleştirmişler, fitleştirmişşler ama olmamış abicim senin bu oyunda yerin yok.

    shang tsung: bu dayıya o kadar acıyorum ki. mk1 de kraldı. mk2 de shao khan geldi karizma çizildi.ondan sonra iyice sıradanlaştı. mk9 da da aynı. alev atmaktan başka artısı yok. ayrıca artık sadece oynadığı rakibin kılığına girebiliyor. bööö

    baraka: mk2 de çok severdim barakayı. ama baraka hala aynı baraka. hiç geliştirmedi kendini. zaten seri üretim. ama helikopter fatality si şukela...

    kabal: offf!!eğer online oynarken bu adamı iyi oynayan birine rastladıysanız yeni kol sipariş verin başka bir şey demiyorum.

    raiden: yıldırım tanrısıymış!!! abicim story mode da daha oyunun başında sonya'ya mat oldun ne biçim tanrısın sen? bir de şu madalyonu doğru dürüst görecem diye bütün takımın anasını zigtin. alzheimersın işte geldin kaç yaşına. artık bırak şu işi zirvede bir sonraki oyun kaldırmaz senın bu yanlış visionlarını

    cyber subzero: subzero'nun buzdolabı versiyonu

    sheva: anca random chose'larda alınabılecek bir karakter. o kadar kötü yani

    quan chi: ooooo!!oyunun yıldızlarından. shinnok'un gizli ajanı. en karizmatik karakterlerden. summon combosu ile karşı tarafı çıldırtabilirsiniz.

    kratos: god of war'dan misafir karakter. gow araçlarını bu oyunda kullanması harika olmuş. fakat çook çookk ağır. bence mk'nin orjinal karakterlerini baskılamasın diye yavaş yapılmış. adam aparkat atana kadar çay demliyorum.

    freddy krueger: küçükken çok korkardım bu ibneden. oyunun formatına güzel uydurulmuş. tırnaklarıyla show yapıyor gene. kazağına hasta oldum.

    kenshi: 6 nokta körler derneğinden hallice bu arkadaş da oyunun karizmatik karakterlerinden. kılıç comboları etkileyici

    rain : "on yüzbin baloncuk yuttum " reklamındaki gibi baloncuklar ile rakibi tarumar eden bir arkadaş kendisi. mk ultimate den beri severim bu rain'i

    skarlet: regl dönemine denk gelmemek lazım bu ablanın. kendisi zaten eski savaşcıların kanından yapılma, zaten sizi doğrayıp fışkıran kanlarınızdan duş yapacak kadar psycho. aman aman!!

    sonuç; forever mk2
  • <bu paragraf kişisel, bunu geçin> altı ay önce bana ps3 aldırtan oyundur (god of war 3 ile birlikte). ve altı ay önce elime geçtiği halde ancak bir ay önce ciddi ciddi, sindire sindire oynamaya başladım. 90'lı yıllarda, atari salonlarında başında en çok vakit geçirdiğim oyun mortal kombat'tı. ilk iki oyun, karanlık ve tekinsiz atmosferleriyle dövüş oyunları arasında rakipsizdi gözümde. game gear ve sega mega drive ii alma sebebimdirler. sonra mortal kombat 3 geldi. abidik gubidik tipler varken, scorpion bile yoktu. sevemedim (bkz: #25288622). ultimate ve trilogy ile toparladılar. mortal kombat 4'ü de severek oynadım. sonra mk seriye, ben de oyunlara baya bir süre ara verdim. derken geçen sene rebirth*'ün habercisi olduğu mortal kombat legacy dizisi geldi. arkasından "özüne dönen yeni mortal kombat oyunu" haberleri çıktı. bir sene çabuk geçti ve ben oyunu aldım. ama hiç gerek olmadığı halde, bir kronoloji hastası olarak, "ilk dört oyunu biliyoruz, peki 5-8 arası ne oldu acep?" diyerek, sırasıyla deadly alliance*, deception*, shaolin monks*, armageddon*, vs dc universe* oyunlarını oynadım (shaolin monks dışındakiler tat vermedi). tüm mortal kombat filmlerini** ve dizilerini** izledim. neticede ancak bir ay önce falan mortal kombat 9'a giriştim.

    fight!

    story mode: demiştim ya, ilk iki mortal kombat favorilerimdir, mk 3'ü sevmem*. bu modun senaryosu için de aynı şeyi söyleyebilirim. hikayenin mk1-mk2 kısmı gayet güzel olmuş, ama mk 3 kısmında çok fazla hollywood klişesine boğmuşlar. twist güzel, ama kung lao ve liu kang'in bu kadar dangalakça ölmemeleri gerekiyordu. yetmemiş, diğer kafa dövüşçüleri de bozuk para gibi harcatmışlar. ölmelerinde sıkıntı yok, mortal bir kombat bu sonuçta. ama çok daha epik biçimde, yani hayvanlar gibi vuruşarak ölebilirlerdi hehe. ed boon'a tweet attım bunu. cevap veremedi. mahçup oldu garip. bunun dışında harikulade olmuş story mode. 16 chapter boyunca 16 dövüşçünün ve etrafındakilerin hikayesine tanık oluyoruz. film gibi adeta.

    test your might

    challenge tower: zengin ve güzel bir mode olmuş. 185'ten itibaren yer yer oldukça zorlayan 10-15 tane lanet basamağı var. bunların da ilacını youtube'da bulabiliyorsunuz. sonuçta 3-4 günde bitti ama ed boon'un ve dualshock 3/sixaxis'i yapanların anasına bacısına sövmedik değil hehe.

    tag modu iyi becermişler. bazen o lanet dualshock'un lanet tuşları yüzünden adam değiştiremeyip sap gibi comboyu yiyorsunuz ama geçişler baya dinamik ve çeşitli olmuş. bir türk filmlerindeki gibi ortaya alıp sırayla tokatlama eksik. diğer irili ufaklı modları zaten challenge tower boyunca bol bol oynuyorsunuz. bunlardan test your might'ın geri dönmesi hoş olmuş. test your luck da eğlenceli.

    choose your destiny

    karakter tasarımları harika olmuş.
    mileena, jade, kitana, sonya, sindel, skarlet, sheeva?! hepiniz çok seksi çıkmışsınız canım <3
    özellikle mileena'ya bir parmak atmak istiy.. öhm! parantez açmak istiyorum. çok işveli, cilveli, fettan, vamp bir şey olmuş. morlar içinde alev alev yanıyor. seksiliği ve ağzının yüzünün çirkinliği/korkunçluğu ne kadar çekici bir kontrast yaratıyor yarabbim. entellektüel yorum: mileena karı milletinin o çenesinin, dırdırının metaforu bence monşer.
    scorpion zaten baş aktör, yardırıyor.
    johnny cage esprileri ile güldürüyor.
    sub-zero maalesef kestaneyi çizdiriyor.
    cyber sub-zero'yu beğendim. yakında buzdolapları bunun gibi akıllı ve mobil olacak.
    cyrax yine canavar gibi.
    ermac dönüşü muhteşem.
    kung lao kötü harcandı ama pro-gamer'ların favorisi.
    kitana prenses dediğin böyle olur.
    jade esmer bomba.
    nightwolf reis olduğunu hatırlatıyor.
    sheeva hakettiği kudrete ve saygıya kavuşmuş.
    sonya yine bacaklarını ölümcül kullanıyor.
    jax o amerikan bayrağını çıkarmayacaktın. şurda earthrealm'in kaderi söz konusuyken, sakın dünyayı amerika kurtaracak ayaklarına girme. sikerim tahtanı.
    kano bildiğin redneck, kıro.
    baraka bildiğin baraka.
    sindel uçmuş, 10 seda sayan gücünde.
    liu kang sakin ol şampiyon.
    raiden karizmayı fena dağıtıyor.
    kratos ise guvvatlı ama çok ağır kalıyor.
    stryker ve kabal da figüran işte. ayrıca dlc karakterler, skarlet, kenshi, rain ve freddy krueger, hepsi iyi seçimler ve oynaması zevkli karakterler. öte yandan;

    smoke, tarihin saçları fönlü ilk ninjası olarak göze batıyor.
    reptile iyice çirkin bir şey olmuş. uzaktan kaçak dövüşüyor. yılansı fare gibi bir ninja.
    noob saibot lavuğu ise spamci'nin allahı olmuş. en sevmediğim karakter. kendi gibi dövüş tarzı da çamurdan. hiç zıplamayın, yerden yerden verin bunun sopasını.
    sektor de aynı bokun laciverti. ama teleportu pek yediremiyor.
    quan chi teleportu neredeyse her türlü yedirmesi itibariyle dövüşmesi çok uyuz bir herif.
    shang tsung saçından sakalından utan, bırak bu işleri, hacca git, namazını falan kıl artık. deyyus shao kahn'a bile morph oluyor artık.

    is that your best?

    shao kahn: "it's official, you suck!" o cüsseyle, o hızda dövüşüyor, yeri geliyor aparkatları bile absorbe edip sopana devam ediyorsun ya.. topsun. teleport ya da fireball spam'lemeden, adam gibi, yiğit gibi gögüs göğüse çarpışmak istediğinizde, özellikle bazı dövüşçülerle medium'da bile kök söktürebiliyor . şansa biraz fazla ihtiyacınız oluyor. bir alt zorluk olan easy'ye düşünce ise bu sefer çok kolay dayak yiyor herif, tat vermiyor. balyozu tam yere vurmuşken zıplayıp tekme atıyorsun, yeri öpen sen oluyorsun. aparkatı gömüyorsun, tınmıyor ve tekmeyi basıyor. adamı öyle bir yapmışlar ki, adilce yenmiyor seni, kancıklık yapıyor. senden de aynı şekilde karşılık vermen bekleniyor. ha ben teleport yapa yapa yenerim dersen scorpion, ermac, smoke, sheeva, sektor vs. bir dolu adamla defterini dürebilirsiniz bu kalın dürzünün. "teleport+kombo" veya "yere düşmüşken arkasına zıpla+komboyu ver" en etkili yöntemler. kombo yerine daha kolayı aparkat da vurabilirsiniz. çünkü dualshock 3'e baya küfrettim bu oyun boyunca. 15 sene önceki ps1 joypad'inden bir gıdım farkı yok şu elimizdeki meretin! utan sony utan! o yön tuşları ne öyle ya? 20 sene önceki tetris'imin tuşları bile daha yumuşak ve kullanışlıydı be!

    finish him!

    fatality'ler arada saçma, fantazi şeyler olsa da güzel olmuş. fanların yaptığı çok daha yaratıcı şeyler var mesela youtube'da. favorilerim:

    jade'in kazığa oturtması,
    kano'nun head plant ameliyatı,
    kung lao'nun şapkadan testeresi,
    kratos'un blade of olympus'u (kadın dövüşçüleri fena ciyaklatıyor),
    mileena'nın kelle paça yiyişi,
    quan chi'nin kopardığı bacakla girişmesi,
    ermac'in cüceye çevirip ezmesi,
    kabal'ın kokoreç - şiş kebabı,

    flawless victory
  • hikaye modu gelmiş geçmiş dövüş oyunlarında açık ara en iyisidir.
    resmen film atmosferi yaratmışlar. sizi oyuna çok iyi dahil ediyor, merak ettiriyor ve başından kalkamıyorsunuz.
    challenge tower ağır kasıntı, zor. ama bayağı bi zevkli.

    x-ray olayı aşmış. üstelik yapmak hiç de zor değil.
    fatality'lere gelince... bazıları hakkaten rahatsız edici derecede kanlı ve iğrenç, yani süper olmuş.
    ( noob saibot herifi nasıl ortadan ikiye bölüyor lan öyle, ohannes )

    kısacası ağalar, dövüş oyunları ve kandan hoşlanıyorsanız mutlaka oynamalısınız. benim puanım sana 9.5/10 kanka.
    pc'ye daha çıkmadı ama er geç çıkar merak etmeyin ( sf 4'de de aynı geyik olmuştu )
    zaten pc sahibi iseniz oturun portal 2 kasın. o oyun ayrı bir efsane...
  • tüm karakterlerin her iki fatality hareketlerini de sub-zero üzerinde gerçekleştirdiği video:
    [http://www.youtube.com/watch?v=szynbxdthvu http://www.youtube.com/watch?v=szynbxdthvu]

    bu oyunu mühendislerin ve geek'lerin yapmış olduğuna bir türlü inanamıyorum. ne biriktirmişsiniz içinizde be arkadaş. böyle fantazileri nasıl oluşturabildiniz. hayır izlemesi de çok zevkli; insanı kendinden şüphe ettiriyor.
  • story mod'unu bugün bitirdim. uzun sürdü, nerdeyse bütün pazar günümü yedi. ama hiç de fena değildi. kısa kısa özetlemek gerekirse:

    -sayamadığım kadar çok farklı mekan, daha doğrusu arena vardı. mk1, mk2 ve mk3'te 2 boyutlu olarak gördüğümüz ve çok iyi hatırladığımız yerleri 3 boyutlu ve böyle güzel şekilde tasarlanmış olarak görmek güzeldi. emin değilim ama sanırım müzikler de eski oyunların müzikleriydi.

    - yeni gelen x-ray olayı gayet güzel. yap, yap insan bi türlü sıkılmıyor.

    - fatality'lere bakınca sanırım bu konsol neslinin en kanlı ve en vahşi oyunlarından biri olmuş. bu anlamda mortal kombat adının hakkını vermiş. çoluk-çocuk dövüş oyunlarından sıkılanlara duyrulur.

    - tabii aynı ellerden çıktığı için mortal kombat vs. dc universe'e benzediğini ve o oyunun gelişmiş hali olduğunu söyleyebiliriz. hatta joker'in meşhur sansürlenen fatality'sini shang tsung yaparken görebiliyoruz.

    - biraz baktım, story mode'un yanında challenge tower da oynanabilir gibi geldi. baya değişik oyunlar ve senaryolar var. saçma gelecek ama örneğin johnny cage'in yönetmeniyle falan kapışabiliyoruz.

    -nihayet fatality training eklenmiş. artık süre kısıtlaması olmadan gönlümüzce fatality antrenmanı yapabiliyoruz. bu özellik 9.oyundan önce gelseydi daha iyiydi ama... geç oldu.

    - story mod'da karakterlerin mk1, mk2 ve mk3'teki hikayelerini görmüş olduk. gerçi kaç farklı hikaye var o da belli değil ama bir versiyonunu daha görmüş olduk diyelim. hafif spoiler olacaksa da kung lao ve lui kang gerçekten çok geri zekalı adamlarmış bunu öğrendim. mk evreninde kafasına esenin ölüp, yeniden dirilmesi ise enteresan tabii...

    -komboların, hareketlerin, fatality'lerin yapılışı basit tutulmuş iyi olmuş.

    -quan-chi reis yine hikayeye damgasını vuruyor, çoğu yerde ağırlığını koyuyor ama bu adam mk4'te çok daha karizmatikti. keşke öyle kalsaydı. biz onu o haliyle sevdik, keşke o halini tam olarak muhafaza edebilselerdi. yine de iyi ama...

    --- spoiler ---

    - shinnok'u çok bekledim, sindel dirilirken shinnok çıkıyor sandım ama o oyunun sonunda birkaç saniyeliğine kendini göstermeyi tercih etti ve anladığım kadarıyla hikayeyi mk4'e bağlamış oldular. yalnız shinnok da son dövüşlere girseydi iyiydi. kaç oyundur baş kötü olarak shao kahn baydı artık.

    -sindel ablamız da nerdeyse 10 kişiyi arka arkaya dövüp, acayip karizma yapanlar arasına katıldı. o kadar da olmaması lazım gerçi... figüran döver gibi, mk karakterlerini dövdü kadın.

    - elinin ayarını si..im raiden. sözünü dinlemedi diye koca lui-kang'i yanlışlıkla yıldırımlarınla yaktın 2 saniyede. ayrıca motaro'ya hayvani şekilde dalışın da gözlerden kaçmadı.

    --- spoiler ---

    -iyilerde ne varsa yine raiden'da var, gerisi tırt.

    puanım da budur:

    8,5/10
  • oyunu bu sabah aldım, yaklaşık bir saat önce story modunu bitirdim. olmuş. uzun zamandır böyle tatmin olduğumu hatırlamıyorum bir dövüş oyununda. soul caliburlar, tekkenler, marvel vs capcomlar oynandı bu jenerasyonda çıkan, hiçbiri olmamış derdim ki aralarında en iyisi marvel vs capcom idi, fakat mortal kombat olmuştur. içinde şu ana kadar istediğim herşeyi barındırması beni çok mutlu etmiştir. fatality training modu, onlarca açılabilir içerik (ki bu içerikler içinde yeni fatalityler, arenalar ve kostümler de bulunmakta, tabi sikko konsept çizimler hala daha var). vuruş hissi müthiş, kombolar müthiş, efektler müthiş, sesler müthiş de müthiş. zaten x-ray modunu anlatmamıza gerek yok, oyun ilk duyurulduğundan beri biliyoruz. tek sevmediğim yanı, karakterlerin kaplaması biraz kötü geldi. yani 2011 yılındayız, şurada uçan arabaya 4-5 yıl var, biraz özenin dmi. nasıl insan derisi kaplaması o öyle. karakter modellemelerinden aklımda tek kalan şey raiden'in dudakları oldu, öyle böyle değil, neyse. oyunun hikaye modu da beni baya şaşırttı çünkü baya sağlam bir anlatımı var. çizgi roman tarzı "çizeyim herifi, koyayım yazıyı" yapmamışlar, bildiğiniz ara videolar giriyor. bahsetmek istediğim bir ikinci şey ise shao kahn hayvanoğlu hayvanıdır. baş parmağım hala sızlıyor, o derece. bu terbiyesiz itoğlu it öyle spamliyor ki, hani "abi gel kare kareye, yuvarlak yuvarlağa kozlarımızı paylaşalım" falan derseniz, rööööhh diye omuz atıyor. zıplayayım diyorsunuz, havaya omuz atıyor. dibine gireyim dersiniz balyoz indiriyor. yani bu şerefsizin herşeye bir hareketi var ama taktiği de var. hani bildiğin, harbici, eski "taktikli" mortal kombat olmuş. ha tabi kratos da var oyunda ama kratos bu oyunun miniminnacık bir parçası, zaten hikaye modunda falan yok. sadece "dur lan bir iki ağız kırayım" modunda var. yani güzel oyun. çok güzel. baya bi götürür bu oyunsuzları.
  • mortal kombat 2 ile büyümüş, mortal kombat 1i atari salonlarında oynayıp fatality görmek için saatlerce oynayan abileri izlemiş, annesinden babasından oyunu görünce azar işitmiş yaşta benim gibi oyuncular için inanılmaz bir nostalji yaşatacağa benzer oyun.

    görünüşe göre stagelerden tutun, hareketlere kadar, karakter tasarımlarından oyunun sadece tek düzlemde oynanmasına herşeyde eskiye dönüş yapılmış. heyecanla bekliyoruz.
  • online oyunda daha önce birkac kisiyi paketlemis olsam da, bir oyuncuya karsi karakteriscorpion iken, ben daha elimi kaldirmadan 2 raund üst üste flawless victory yedim. o derece acaip bir karakter olabiliyormus scorpion oyunda.

    ha keza sonya blade bacim da dur durak bilmeden adam dövülebilen karakterlerden.

    bu konudan suraya ulasilabilir ki oyunda söyle bir adaletsizlik var; havada rakibi kapabilen karakterler birkac adim daha sanslilar zira kombolarina yerde-havada-yerde seklinde 3 bölümde yapabiliyorlar. ve hatta scorpion' un havada teleport ozelligi sayesinde havada iki kere kapiliyor ki bu da acacip bir damage demek.

    x-ray' i kesin tutturan oyuncular var. ilk aklima gelen ikisi cage ve scorpion. kano, sub-zero, robot kardesler sık sık x-ray kaciranlardan. az biraz adaletsizlik olmus sanki.

    ama yine de sub-zero ile buzdan bir köprü var aramizda....
  • 40 yıllık mortalcıyım böyle vahşet görmedim dedirten oyun.
    (bkz: 40 yillik yogurtcuyum böyle kase gormedim)
    öyle ki bütün seriyi oynamama rağmen fatalitylerde bazen benim bile midem kalktı yani.artık grafiklerin gerçekçiliğinden mi biz mi yaşlanıyoruz anlamadım.
hesabın var mı? giriş yap