• şarkının tamamına bakarsak :
    severek ayrılalım
    aşka hasret kalalım
    eğer mutlu olursak, aaaah
    yeniden barışalım

    ayrıyken mutlu iseniz niye barışıyonuz lan
  • cuneyt arkin, hulya kocyigit, semra sar gibi isimlerin rol aldigi turk filmi. agir konusacagim tutmayin beni, spoiler olabilir diyeyim de basim derde girmesin;

    bir kere bu filmdeki tek normal karakter semra sar'in canlandirdigi selma karakteridir. ama onun iq seviyesi de eksi ikiyuzlere vurmustur. izah edeyim; kucuklukten beri kardesi gibi gordugu meral (hulya kocyigit) kultur atesesi bir adamla evlenip (yalcin gulhan) yurtdisina gider kocasi orada rahmete yelken acar. meral geri dondugunde selma yakisikli avukat omer (cuneyt arkin) ile evlenmis bir de utanmadan cocuk yapmistir. bu omer denen sahsiyetsiz karaktersiz kisi hemen meral'e yanasir. meral denen sirfinti da tepki koymaz bon bon bakar. aralarinda yakinlasma baslar. bu sirada selma ise gozu onunde cereyan eden butun olaylara ragmen zeka seviyesini korur. surekli "meral kocamla baloya git", "meral kocama iki kese at", "meral kocamin pipisini yilan isirmis em de gecsin", "meral sen cok iyisin kocamla kuytu ormana piknige gitsene" diyerek zekasini konusturur.

    namissiz omer ise meral'i kafaya almak icin butun numaralarini sergiler. meral zonguldak'a gider o da pesinden, atina'ya gider o da pesinden, paris'e gider o da pesinden. selma ise bu sirada hala keskin zekasini kullanarak "meralcim bizim herifin sirtina masaj yapsana" gibi isteklerde bulunur. sonunda yelkenleri suya inen meral omer'in metresi olur.

    serrefsiz omer bununla da yetinmeyip karisini surekli ihmal eder, azarlar, asagilar hatta ayrilmaya karar verir. bu noktada ahlakli olacagi tutan kahpe meral kabul etmez, arkadasini mutsuz ederse onu affetmeyecegini beyan eder. sonunda selma'nin butun gerizekaliligina ragmen olaylar ortaya cikar.

    filmin sonu cogu diger turk filminin aksine bayagi sert ve acimasizdir (izleyin gorun). ama filmin tamami bir sinir harbidir. kaltak meral, haysiyetsiz omer ve dangalak selma arasindaki anlamsiz bir savastir.

    isin en komik tarafi bu ozensiz film icin ekibin ciddi ciddi yunanistan ve fransa'ya gidip cekimler yapmis olmasidir. evet cuneyt arkin ve hulya kocyigit paris sokaklarinda cirit atar. hulya kocyigit yine tek damla yas cikarmadan film boyunca honkure honkure aglar, cuneyt arkin donuk bakislarini defalarca sergiler. semra sar ise her zamanki gibi muhtesem guzeldir ama neye yarar.

    not: yaslilarin film izlerken kavga etmesine gulerdik ama haklari varmis yahu, sinir oldum sinir. ay ay ay bak romatizmalarim azdi yine.
  • severek ayrılalım bi tür "açık kapı" bırakma deyimidir. had safhada yersiz bişidir; madem seviosunuz nie ayrılıosunuz olm. alternatif olarak şuna "arada bi verir misin" ya da "çok arzularsam gelebilir miyim" de denilebilir pekala. camia olarak orhan gencebay'ı sever, hoşgörürüz ayrıetten.
  • cüneyt arkın olcak adamın eve teselli edilme umuduylan gelen hülya koçyigit hanfendiye direkman yazması ve buna mütakip taze dul hülya hanımın da bu punduna düşmesi ile ;birinin* en sevdiği arkadaşına, bir diğerinin* de en sevdiği karısına * yaptığı müşterek ihaneti anlatan film tamamen bir gerilim filmidir, insanın* içi daralır, film bitiminde bilekler size destek olmak amaçlı yakın bir arkadaşınız tarafından kolonyayla ovulmalıdır.
  • hülya koçyiğit ve cüneyt arkın'ın başrollerini paylaştığı filmde hülya kızımız kocası ölünce kendini şaşırır ve beraber büyüdüğü kuzeni selma'nın kocası cüneyt beyle aşk yaşamaya başlar, olaylar gelişir...
  • hayatımdaki en güzel şarkılardan biridir. der ki;

    -ayrılalım ve ayrıyken mutlu olmayı başarabiliyorsak barışalım. çünkü ayrıyken mutlu olabiliyorsak eğer, gerçekten seviyoruzdur birbirimizi. işte ancak o zaman birbirimiz için ihtiyaç olmaktan çıkmışızdır ve birlikte yaşamayı hak ediyoruzdur.

    vay orhan baba vay...
  • kafalarda soru işareti bırakan bir parçadır. neden sevdikleri halde ayrılırlar? hadi problemlerini aşamayıp sevdikleri halde ayrılıyorlar diyelim, o kısım tamam ama sonrası hep "niye ya?" dedirtmiştir. neden ayrıyken mutlu olurlarsa gene barışıyorlar? mutlusunuz madem bırakın öyle kalsın; dertsiz başınıza dert aramaya mı gene barışıyorsunuz? dengesiz mi desem masoşist mi desem bilemedim...
  • sıkeyım boyle askın ızdırabını soylemıyle bılıncaltında yer etmıs zorunlu hal. kilometreler telefon konusmalarına sıgdırılamıyorsa, bır taraf dıyorsa ki katlanamıyorum yokluguna ve sevmek, cok sevmek bu caglarda yetmıyorsa daha fazla hayal kurmaya, uykusuz gecelerde bunyede biriktirilmiş depresifliğe eklenen bes karıs suratla sevdicek ağırlanmıyorsa yureklerde, temelli yokluk ınsana koysa da kacınılmaz olan.
  • 1971 yapimi bir orhan aksoy filmi.

    --- spoiler ---
    selma*’nin babasi, yegeni meral* ailesini kaybettikten onu yanina alir. semra ve meral’i kardes gibi buyutur. ikisi de amerikan koleji`nde okuduktan sonra birlikte mezun olur ve buyudukleri yere, antalya’ya, yerlesirler. meral bir gun atina atesesi ferdi*’nin uzerine punch kasesini bosaltinca tanisir ve evlenmeye karar verirler. omer* ise selma’yi klupte gormustur. selma kendisine talip olan beyfendinin uzerine garsona celme takmak vasitasiyla cay dokturur. durumdan cok hoslanan omer tanismak icin aynen soyle der:

    - bir adamin uzerine cay tepsisi devirmenin cezasi 5 lira ile 10 lira arasinda degisir. o da cayin sicakligina gore.

    aslinda cuneyt arkin bu filmde sicak kahve yuzunden mcdonald’s’a acilan davanin habercisi gibidir. (bkz: bir kahin olarak cuneyt arkin) sonra olaylar gelisir, meral ve omer selma’ya (ve oglu cem’e) ihanet ederler. meral omer’in metresi olmus izdirap denizlerinde yuzerken omer hadiseyi dogal karsilamaktadir. filmin enteresan yani evlilik disi iliski yasayanlarin (bkz: metres) toplumda cemiyet dusmani* olarak gorulmesine ragmen filmde bakis acisinin cemiyet dusmanlarinca olusturulmasi ve onlarin icinde bulundugu ruh halinin anlasilmaya calisilmasidir. filmin uzerine kurulu oldugu “askin aileye karsi olan savasi”nda galip gelenin ask olmasini istemeye yonlendirilen seyirci kendini bir anda ahlak sorgulamasiyla yuzlestigi bir gerilim filmi izler halde bulmakta. yonetmenin istediginin de bu oldugu konusunda suphe yok, cunku omer ve selma’nin birlikte goruldugu sahnelerde gerilimi korukleyen ve ancak bir korku filminde duyulabilecek muzikler duyulabilir. "cemiyet dusmanlari"nin cuneyt arkin ve hulya kocyigit gibi "iyilik timsali" rollerin oyunculari tarafindan canlandirilmasi seyircinin kliselerine ters duserek gerilimi arttirmakta.
    --- spoiler ---

    evet evet gerilim filmi olarak gayet basarili bir yapit.
  • yıldız tilbe tarafından ta 1990'lı yıllarda cem özer'in laf lafı açıyor programında canlı olarak söylenmiş.

    bir insanın sesi 20 yıl geçer de zerre kadar değişmez mi, zayıflamaz mı yahu...

    http://www.youtube.com/watch?v=gzzvngbqjn0
hesabın var mı? giriş yap