• bohem hayatın kadınlar için ne kadar çekici olabildiğini anlatmış bir filmdir.

    --- spoiler ---

    mühendis olduğum için mi bilmiyorum, ilişkiler konusunda en korktuğum şeylerden biri doug adlı bahtsız 8-5 çalışan arkadaşın başına gelenlerdir.gelsin böyle apaçi bi karakter,ressam mı neyse işte senin kızı 2 cesur laf,2 sağdan gösterip soldan çakma,2 kadeh şarapla götürsün.tabii doug abimizin yere basan, aksiyonsuz hayatı ablamızı gerdi.hayatına renk katmak istiyor.peki biz dünya endüstrisinin sessiz sedasız çalışan insanları napalım.sevgilimiz için kompressor mü icat edelim nedir yani.nedir bu bohem hayatın çekiciliği?çizdikleri de bişeye benzese bari.hele bu christina karakterine ne demeli?aradığını bulamamış efendim.sanırım tek eksiğin...neyse.

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---
    juan antonio: american?

    bu sözü biz türk erkekleri söylesek, tüm zamanların en basarısız kız düşürme repliği olarak adlandırılırdı...
    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    "sen dizime yattın, o da dizime yattı, öbürüne yer kalmadı ondan kucağıma oturttum bebeğim, oh."

    --- spoiler ---
  • roman holidayden sonra bir sehrin turistik degerini artirmakta en basarili buldugum filmdir. enfes goruntulerle barcelona baharini turladik film boyunca; goruntulere eslik eden gaudi mimarisi ve sasirtici modern sanat eserleri ve iki cilgin ressamin gundelik yasami derken vs. vs. ama asil ilginc olan ask ve iliskiler uzerine soyledikleriydi benim icin.

    --- spoiler ---
    soru 1. bir zamanlarimin butun kadinlarin kafasi karisiktir baslikli kitabinin basligina namzet sekilde filmdeki tum kadinlari kafasi son derece karisikti. en ne istedigini bilen vicky bile mustakbel kocasiyla huzurlu bir yasami cocuklugundan beri idealize eden vicky bile bir gecelik askinin pesinden herseyi yakabilecekken atesli silahin azizligiyle evliligini ve iliskisini kurtardiysa asil soru su mudur: filmde gecen "unfullfilled love is the only true love" (gerceklesmemis ask tek gercek asktir) onermesi dogru mudur ? film boyunca duygular rayina oturdukca iliskiler bozuluyordu. o kadar alti cizilip sanatcinin yasam amaci gibi gosterilen ask duygusunu "transient" olmayan hali mumkun degil miydi ?

    soru 2. cristina ne aradigini bilmiyor ama ne aramadigini daha iyi biliyor artik. "identification with exclusion" (olasiliklari eleyerek karar vermek) ne kadar pratik bir cozum askta. yoksa soru 1'in isiginda bu umutsuz bir caba mi ?

    soru 3. doug filmdeki saf-salak kisiydi, cevresinde olanlari bir turlu fark edemeyen. doug saf ve salak miydi ? yoksa sadece guvenen bir kisi miydi ? yoksa problem cikacak yonlere bakmamayi ogrenen hepimizin (yani erkeklerin) adim adim gittigi uber-erkek miydi ? modern nasrettin miydi, hanima bana gorunme de kime gorunursen gorun diyen.

    soru 4. cok eslilik ne kadar mumkun ? evet ani oldu. onceki sorularimizin izleginde bir iliskiyle basa cikamadigimizi dusundugumuz su dunyada; cok eslilik cozum mudur ? javier bardem-penelope cruz icin tek cikar yol buydu. iliskide yurumeyen bir sey varsa; bir tamamlanmamis eksiklik (missing element) varsa ve bu durum iliskiyi surukleyebiliyorsa (bakiniz soru 1) ama ote yandan bu durum cozume kavusmadikca ve cozume kavusmayacaksa ne yapmalidir ? bahsi gecen filmimiz bu soruya threesome yanitini mi verdi yoksa ? gercek dunyamizda (non-fiction) threesome olmasa da evlilik danismanligi altindan ciftlerin ozellerini bir baskasina anlattigi ve bir tur yabanci bir adami (psikiyatrist / psikolog) hayatlarini soktugu ve bu adamin mediatorlugunde (omdusman diyecektim ama demirel'le yataga girmek fikrinin cazibesi korkuttu) yuruyen iliskiler threesome kategorisinde degerlendirilebilir mi ?

    soru 5. penelope cruzun scarlet johansson'un yeni arayislara yelken acacagini soyledigi sahnede gecirdigi sinir krizi javier bardem ile iliskisinin scarlet johansson olmadan yuruyemeyecegi ve bu nedenle iliskinin sonu oldugunu ve javier bardem'den eninde sonunda ayrilacagi bildigi icin gosterdigi bir tepkiyse sevdigi adami paylasmaktan cekinmeyen ve diger kadindan kiskanmayan kadin gercek midir ? tekrar soralim soru 4 ne kadar mumkun ?

    bonus soru. doktor jivago'daki hanimlarimizla javier bardem'in hanimlarini karsilastirabilir miyiz ? pasternak'in eksikligi var midir, farkliliklar nerededir ?

    soru 6. evlilik curumus bir kurum mudur ? ayni yastiga bas koydugunuz kisinin ne dusundugu sizin icin ne kadar onemli olmalidir ? soru 3'deki uber-nasrettin-erkegin evlilik kurumundaki yeri nedir ?

    soru 7. arayis hic bitmeyecekse ve arayisti bitti, buldum diye evlenmek ne kadar kendinizi aldatmaktir ? (yeniden bakiniz soru 6)
    --- spoiler ---
  • juan antonio denen adam çakallık tarihi adına ders niteliğinde okutulması gereken bir oyun sergiliyor. sanat manat ayaklarıyla entel kızlar nasıl baştan çıkarılır, bunun en güzel örneğini görüyoruz. kelim kelime çalışılması gereken bir film. bravo juan antonio, bravo woody allen.

    sinemaya seviyesiz bakışı izlediniz...
  • woody allen'a ayrı hayranım, vicky cristina barcelona'yı ayrı sevdim.

    sonra tabii kendimce filmi bir anlama oturttum ama eksiklerimi tamamlamak için bir de sözlüğe bakayım dedim. hani eğitimini almış bazı insanlar vardır, film teorisi okumuşu vardır, bir iki şey söyler zihnimizi açarlar maksat.

    lakin rastgeldiğim onca entry'de gördüğüm şeyler beni sarstı. özeti şöyle:
    - vasat film
    - barcelona bu değil.
    - barcelona demek ki bu.
    - barcelona böyleyse ohooo.
    - barcelona'da aşık olmak isterdim.
    - meme göremedim
    - öpüşme iyiydi.
    - aşk çok güzel
    - javier bardem çirkin ben yakışıklıyım.
    - javier bardem bu değil
    - penelope taş gibi.
    - penelope taş gibi
    - penelope taş gibi.
    - vakit kaybı
    - threesome süper oh.
    - threesome bana ters
    - aşk threesome kaldırmaz
    - thresome kaldırdı be!
    - thresome bu değil.
    - bi ispanyolca konuşuyolar bi ingilizce mantık hatası var.yaaa!
    - kadınlar kolaydır
    - kadınlar basittir.
    - kadınlar tatmin olmazlar
    - kadınlara çakmak lazım
    - kadınlar bu değil.
    - erkekler (pardon. erkek konusunda bir şey denmemiş pek. filmde erkekler pek edilgen ya ondan olsa gerek)

    tabii birkaç tane, bana görmediğim bir şey gösteren entry var ama yüzde 2 gibi bir oran.

    sonra kızdım kendime, dedim ki "nerede ne arıyorsun?" "woody allen'ı anlayan çözen adamın ne işi var burda?" gider makalesini yazar, filmini çeker, sözlüğe ne gagalayacak? ama hani bu kafayla film izliyorsak; woody allen'a "o nasıl komedyen lan hiç gülmedik" diyorsak ve ben woody allen'ı anlamama yardımcı olsun diye halen ekşi sözlük'e bakıyorsam vah bana. toptan tükenik.

    ha sonra bir de internet'te türkçe arama yaptım. bırak bir makaleyi, bir çözümlemeyi, divx'ten başka bir şey gelmedi. başka filmler aradım, benim yazdığım saçma sapan film yorumları geldi. haddimi bildim. vcb ile ilgili bir fatih özgüven yazmış, o da egosuyla boğuşmuş. bir de blog'un birinde ilginç bir değini var hepsi bu. görev woody allen, vizyon uzay. yürü.

    gün ertesi edit: tepkiler geldi. "beni anlamamışsın" diyenler oldu, "beni anlamamışsın" diyebilecekler olacağını bilen ve bunu dalgaya alanlar oldu. coolblue isimli yazarımız da birkaç eleştiri bulup göndermişti açıkçası. benim yapamadığımı yapmıştı.

    hepsini okudum. evet ben bulamamışım. radikal'de vicky cristina barcelona ile ilgili eleştiriler yayımlanmış. efsanevi sinema eleştirmeni uğur vardan yabancı dil yardımıyla birkaç internet sitesinden yorum yakalayıp bunları aktarmış bize ve eleştiri tercihini bu şekilde kullanmış. beni acayip şaşırtan sevin okyay ise vicky cristina barcelona'ya "romantik komedi" deyivermiş. oha falan olasım geldi. coolblue'nun gönderdikleri arasında bir de beyazperde'de yazarının ismini bulamadığım bir kritik var. (http://beyazperde.mynet.com/…ritikdetay.asp?id=1865). bu arkadaş "yeni dönem woody allen filmleri" olarak tanımladığı bu woody allen değişimini en iyi gören kişi hepsinin arasında. düşüncem aynı.
  • woody allen'in tüm avrupali, ispanyol ressamlari, sanatkarlari boyle threesome yapan, grup seksten cikmayan insanlar olarak tasvir ettigi bir filmdir bu.. tamam javier bardem mükemmel bi insan, penelope da apayri ama yahu bu ne genişlik.. orada amerikali izlicek bunu "ooo avrupada paso sikiş var" diye gelecek buraya.. oysa abazanliktan kiriliyoruz.. ne farkin kaldi woody senin "ispanyada kizlar kendisi teklif ediyormus" diyen amca oğlundan? boyle bir bohemlik böyle bir delilik..

    kaldi mi ülen öyle bohemlik? kaldi mi öyle threesome.. film boyunca bir kere bile javier'in tablo sattigini gormedik bir de.. nereden geliyor o şarapların parası? bilakis gösterdi depoyu ağzına kadar resim dolu.. "bu resmi 92 yilinda yapmistim" gibi bişiler dedi hatta. 92 yilinda yapilan resim oradaysa," pardon javier sen karı mı satiosun da para kazanıyosun?" demezler mi adama? bilemiyorum.. bireysel hayrani oldugum, hayat hakkinda onlarca şey ogrendigim woody allen acaip senaryo deliklerine sahip bu filmi sanirim ki yeni porselen dişlerini karşılayabilmek için çekmiş.. başka türlüsünü soylemeye vicdanim el vermiyor..
  • bir film bir insanın hayatını bu kadar mı hatırlatır, anlatır. gözümün önünde barselona'daki 2 senem, girdiğim fırtınalı ilişkiler geldi. iyi ki yaşamışım o trisam'ı dedim, iyi ki bi ona bi buna vurmuşum dedim. vudi bu filmde beni anlatmış diyecem ama güzel filmlerin özelliği budur. izleyen herkes kendinden bir şeyler bulur. ben barselona sayfiyesinde iki tane karıyı çatır çatır siktiğim o iki senenin yazını hatırladım. güzeldi, filmi ben sevdim valla.
  • "avrupa iyiymiş ya"

    -woody allen
  • usta sinema eleştirmeni ömür gedik hanımefendinin "lezbiyen ilişki de var" şeklinde olağanüstü yorumladığı film.
hesabın var mı? giriş yap