hesabın var mı? giriş yap

  • sergio leone'nin "a fistful of dollars", "for a few dollars more" ve "the good the bad and the ugly"den olusan spaghetti western uclemesinin ilk ayagi. clint eastwood'u sinemaya kazandiran film olarak da bilinir. cagdasi olan italyan western yonetmenleri hollywood'u kopyalarken her zaman ilginc fikirleri olan leone uzakdoguya yonelmis ve hikaye olarak akira kurosawa'nin "yojimbo"sunu yeniden yorumlamistir uclemenin bu ilk filminde. basrol clint eastwood'dan once henry fonda, james coburn, charles bronson (ki kendisi filmi daha sonra "gordugum en boktan senaryoydu ama o zaman onemli olanin senaryo degil, filmi leone'nin yonetmesi oldugunu anlamamistim" demistir) ve richard harrison gibi aktorlere teklif edildiyse de eastwood leone'nin icine cok sinmis, nedenini sorduklarinda da bir anektodla "michaelangelo'ya yuzlerce mermer blok arasindan sadece bir tanesini nasil sectigini sorduklarinda onun icinde musa'yi gordugunu soylemis. benim de clint'te gordugum sey bir mermer blok. clint patlamalar ve kursunlar arasinda bir uyurgezer gibi dolasiyor, hic degismiyor, ayni mermer blok" seklinde yanit vermistir.
    filmin bir baska ozelligi yapimcilarinin bile montaj bittikten sonra gormeyi reddettigi, kimsenin umitli olmadigi bir film olmasidir. piyasaya ciktiginda kendine sadece floransa'da bir istasyon kenarindaki sinema salonunda yer bulabilen bu filmin ingilizce konusulan dunyayla tanismasi 3 sene sonra kurosawa'nin filmi fikir hirsizligi sebebiyle dava etmesi sayesinde olmus, sonra onu alinamamistir.
    sinemanin ilk anti-kahramanlarindan birini de yine bu filmle goruruz karsimizda, clint eastwood'un oynadigi ismi olmayan* bu karakterin (gercekten de film boyunca gringo, amigo, americano disinda baska sekilde cagirilmaz) ne kadar "kahraman" oldugu tartismalidir zira film boyunca ikili oynar, yanlislikla da olsa bir kadina yumruk atar (hollywood'daki gibi tam atacakken farkedip durduramaz) ayrica olduresiye dayak yemisligi de vakidir. (ki bu "esas oglanin bir ara ami gotu dagitmasi" temasi muteakip iki filmde de baska formlarda karsimiza cikacaktir.)
    velhasil konusunun ozgunlugu, uclemenin ilk filmi olmasi ve clint'i bize kazandirmasiyla "a fistful of dollars"in ya da " bir avuc dolar"in gonlumuzde ayri bir yeri vardir.

  • bu nasıl bir terbiyesizliktir. böyle şeyin mizahı dahi olmaz. bu habere seyircinin önünde özür dileyerek ceketini çıkartartan neşet ertaş'ı dinlerken denk gelmem de ayrı bir ironi. buyrun sayın cumhur başkanımız biz millete hizmetkar olmaya geldik diyordunuz, partinizin vekilleri ortaçağın arap emirleri gibi saltanat sürüyor.

  • zafer ergin tarafından hayat verilen, hikayesinin gelişimiyle, oyunculukla, çekimleriyle bile fark yaratan, türk dizi tarihinin en iyi ekrana yansıtılmış karakterlerinden birisidir. kendisine düzenlenen suikastler ile kendisini anlatmaya çalışayım...

    kurtlar vadisi içerisinde iki kez suikast girişiminden kurtulmuş, iki başarısız sehemin sıkıntıları yüzünden üç konsey üyesini kaybetmiştir. dönemin büyük siyasileriyle telefonda istişare yapabilecek kadar nüfuzlu, büyük ortadoğu projesinin başkanı olacak kadar güçlüydü.

    * karahanlı'ya ilk suikast girişimi, ruslar tarafından gerçekleştirildi. islami bir terör örgütüne taşere edilen canlı bomba eylemi, 30 yıldır izlendiği aslan akbey tarafından engellenmişti. suikastın sebebi olarak, mehmet karahanlı'nın kendi ve hizmet ettiği amaçlar için çalışması gereken gürcistan/acaristan bölgesine gönderdiği tombalacı mehmet'in ruslara yanaştığını fark edip ortadan kaldırması ve rusların planlarını dağıtması söylenebilir. karahanlı, bu engellenen suikast sonucunda, kendisini kurtaran kgt'nin s2 kod adlı elemanı ile testere necmi sayesinde dolaylı bir bağ kurdu. bu bağ ile devletin operasyonu önceden haber alındı ve sehem ilk operasyondan kurtuldu.

    bahsi geçen olaylar için: (bkz: gül devrimi)

    * ikinci suikast, evinde hizmetçi kılığındaki bir suikastçi tarafından gerçekleştirilmek üzere iken eşi nergiz karahanlı tarafından engellenmişti. aslında pala ve ekibi tarafından yapılacaktı ama o onlara aslan akbey verilmişti. ikinci suikast, dizide hiç bir araya gelmeyen samuel vanunu-mito-kirve konsorsiyumunun işiydi. şanslı s ve nasibim 1 operasyonları yüzünden devlet içerisindeki bazı isimler aslan akbey'i yok etti. aynı başarısız operasyon yüzünden de samuel vanunu baronluk sevdası yüzünden karahanlı'yı kaldırma planlarına başladı. diğer taraftan da kirve'nin de hüsrev ağa'nın öldürülmesi ile karahanlı düşmanlığı başlamıştı. ikisinin ve mito'nun ortak hareketi ile suikast düşünüldü ama başarısız oldular.

    bahsi geçen olaylar için: (bkz: kısmetim 1) (bkz: lucky s) (bkz: hiram abas)

    * neticesinde ırak tezkeresinin geçmemesi, karahanlı'nın direktifinin olmadığı ve kendisinden gizli yapılan uçaksavar sehemi başarısızlığı ve uyuşturucu sehemindeki büyük başarısızlığı yüzünden güçsüzleşmesi, konseyinin sürekli kavgalara gebe olup, üyelerinin birbirini yemesi, özetle güçsüz konseye sahip olması kendisini baron yapanlar tarafından ortadan kaldırılmasına sebep olmuştur. ölümünden sonra "yardımsever bir kişiydi, yardım etmeye gidiyordu" lafları ile geçiştirilen suikastinden sonra evine ilk giden de o gün o tapınakta bulunan nizamettin güvenç olmuştu. üzeyir garih için de dul bir kadına yardım edecekti lafı söylenmişti.

    (bkz: üzeyir garih cinayeti)

    * karahanlı'nın ilk 2 sezon çekimleri çoğunlukla uzaktan, alttan veya başının biraz alt hizasında yapılan planlarla gerçekleşmiştir. bunun sebebi ise karahanlı'nın büyüklüğünü, ulaşılmazlığını vurgulamak içindir. 3.sezonunun ilk sahnelerinde polat alemdar ile tanıştıktan sonra barona karşı çekimler artık üst kısımdan ve aynı hizadan yapılmaya başlamıştır. en son sahnelerinde ise tepeden yapılarak tamamen küçültülmüş güçsüzlüğü vurgulanmıştır.

    her yönüyle harika bir karakter portresi idi. uzun süre de benzeri gelmeyecektir.

    (bkz: zafer ergin)

  • kadına laf edip karışacağına kendini tesettüre sokmuş sporcudur. inancınızı böyle yaşayın canımı yiyin.