7 entry daha
  • türk sinemasının en underrated yönetmenidir, lütfi ömer akad ile ertem eğilmez arası bir stili olup, en zarif,en samimi ve en "toplumsal" yeşilçam filmlerini çekmiştir, burada yeşilçam'dan bahsedişim sonsuz olumlu anlamda bir aidiyet, coğrafi bir sinematografik kimliktir. düşman ve sürü gibi senaryoları yılmaz güney'e ait olan mühim politik filmler, bir demet menekşe gibi yeşilçamın en nevi şahsına münhasır melodramlarından biri, tarık akan'ın olgunluk döneminin belki de en iyi filmi olan pehlivan, şaşkın damat, kapıcılar kralı ve çöpçüler kralı gibi kemal sunal'ın en sıkı filmleri ve (ve...ve...) estetik,sinema dili ve senaryo bakımından sadece "muazzam bir film" olarak tanımlanabilecek askerin dönüşü -ki bu satırların yazarına göre türk sinema tarihinin en iyi bir kaç filminden biridir- hep zeki ökten üstadımız tarafından yönetilmiştir.

    didaktik olmayan politiklik, toplumsalı ıskalamayan komedi zeki ökten'in alamet-i farikasıdır, kendisinden daha nice şaheserler bekliyoruz.
28 entry daha
hesabın var mı? giriş yap