• konu üzerine "belkis diligil as a wholesaler; belmondo engin as a retailer: a circular model" adı altında post doctoral tez vermiş arbalest üstadın üzerine laf söylemek haddimiz olmasa da 1984 yılına damgasını vurup türk sinema tarihine altın harflerle geçen bu nacizane masterpiece hakkında bir kac kelamı şöylece edebiliriz sanıyorum:

    filmin unutulmaz anlarından biri de körpecik minimini genc kızlarımızın; silah zoruyla kavanozlarca merkez efendi mesir macunu ve üzerine hafize sultan cezerye/ cevizli sucukları yedirilmiş gercek hayatlarında erektil disfonksiyon şikayetlerinden muzdarip; 60 - 70 yaşlarındaki emekli iş adamı tipli yaşlı amcalara raici üzerinden pazarlandıkları sahneler olup; yaşı kemale ermiş azgın amcaların "digel digel gınalım guzummm" şeklinde kızlarımızın üzerine atlamaları akabinde (wholesaler) belkis dilligil in "o-ha.! yavaş ol beyamca hahahaha" nidaları ile sümerbank pazen donları eşliğinde "nilgün saraylı" ve arkadaşlarının üzerine depar attıkları sahneler de mutlaka izlenmelidir; filmin üzerine başlık açılması gereken muhim bir karakteri olan yakışıklı ama embesil kötü adam belmondo engin ise bu dikey pazarlama sistemi içinde "distribution channel" (ya da yükleme boşaltma parkı) olarak görevini ifa etmekte amma velakin işini görürken sürekli huzursuz huzursuz hareketler yapması nedeni ile "gel sana bursa da bir badem şekeri yedirelim" diye kandırılıp uludag yolunda tabiata gübre olarak sunulmaktadır; bize çok ama çok şey öğreten bu filme bir kuşak olarak çok şey borçluyuz ve her fırsatta "yaşasın belmondo engin yaşasın ahu tuba" diyor yine de bu filmin hakkını ödeyemiyoruz
  • filmde nuri alço ahu tuğbaya "seni kendime ayırdım yavrum" diyerek yarar.
  • aylin aslim vokalinin en belirgin olduğu, gayet berrak bir ses tonuyla, ince göndermelerle dolu sözlerle yapılmış, melodisiyle de bağıra bağıra söyleme isteği uyandıran tam kıvamında şarkı.

    herkes derin uykudayken alırlar götürürler
    kimsenin ruhu duymaz, kaybolur küçük kızlar

    nakarat kısmı ve tam o anda müziğin sertleşmesi şarkıyı müthiş yapan diğer bir etken.
  • merhum cem erman da filmin başında ufak bir rolde gözükmektedir.

    işte muhteşem kare as:

    (bkz: nuri alço)

    (bkz: eray özbal)

    (bkz: coşkun göğen)

    (bkz: cem erman)
  • bu filmin çekimleri öncesinde, türker inanoğlu ve nuri alço arasında şöyle bir diyalog geçtiği rivayet edilir :

    türker inanoğlu: "kayıp kızlar" diye bir film var, başrol oynayacaksın.
    nuri alço: ne oynayacağım? senaryoya bir bakayım.
    türker inanoğlu: senaryoyu ne yapacaksın? her zamanki gibi, karı pazarlayan, uyuşturucu satan, pezevenk bir adamı oynayacaksın.
    nuri alço : tamam, o zaman. çekimler ne zaman?
    ...

    ve film çekilir.

    nuri alço'ya çekimler öncesi klişe bir film çekileceği söylense de, bu film şu an nuri alço'nun en unutulmaz, en bilindik filmlerinden biri. hatta bana göre en iyisi.

    "en iyisi" dememde tecavüzcü coşkun'la aynı filmde bulunmalarının da payı var tabii. resmen freddy vs. jason gibi olmuşlar.

    son olarak; dünya'da bu filmden önce ya da sonra seri tecavüzcü kapışması çekilmiş midir, bilmem ama türkiye'de çekildi.
  • filmde komiser rolünü oynayan tarık akanzafer ergin, tecavüzcü coşkun'u da dinçer çekmez seslendirmiştir.
  • afedersiniz aşkından geberen vokallerinin yaptığı baygın, baştan sona kitsch şarkıların yanında, sözüyle olsun, melodisiyle olsun, aylin aslım'ın duru, masum küçük kız sesiyle olsun, meltem gibi, mentol gibi ferahlatıcı bir şarkı. hayatta müziğe konu olabilecek, rock'la pek bi güzel ifade edilebilecek aşktan başka şeylerin de olduğunu keşfettiği için bu hanımefendi'ye helalinden bir şukela'yı basıyorum. ısrarla "bir kadın albümü yapmışsınız ama, aşka pek yer vermemişsiniz" gibi eblek sorulardan başkasını bulup çıkaramayan müzik programı sunucularına verdiği "ilk albümümde yeteri kadar aşk şarkısı yapmadım mı sizce?" yanıtı için de kendisini yürekten kutluyorum.
    beni o bire bin katan, çocukluk sanrılarıyla dolup taşan, uçuk, fantastik kafama döndürdü, karanlık ve dört bir yanımı kuşatan büyük dünyası karşısında o zamanki ezikliğimi kazık kadar kız olduğum şu günde bana yeniden, pek bi derinden anımsattı.
    "büyükler buna inanmaz kiii..."
    inanmazdı ya şerefsizler.
  • 1984 yılında çevrilen, o zamanların kadınları kötü yola düşürme konusunda uzman olmuş kötü adam karakterleri nuri alço ve tecavüzcü coşkun'un en etkili filmlerinden biri. bu filmde üç ayrı genç kızdan yola çıkılarak, geçn kızların farklı yollardan nasıl kötü yola düştükleri ve bunun sonuçları anlatılır. komiser rolündeki tarık akan da, annesinin kendisine göz diken genç üvey kocası yüzünden evden kaçan ancak kötü niyetini anlamadığı eski lise arkadaşı mehtap ar tarafından nuri alço'ya peşkeş çekilmek suretiyle kötü yola düşen ahu tuğba ile yakınlık kurarak sonunda çeteyi çökertir. bu filme özellikle, rol aldığı filmlerdeki rollerinde kadınları sadece kullanmakla kalmayıp onlara şiddeti de esirgemeyen nuri alço replikleri damgasını vurur:

    - seni kendime ayırmıştım, ama şimdi diğerleri gibi köpeğim olacaksın! köpeğim!!
  • hayatımın filmi. efervesan etkili şahane repliklere şahane karakterlere sahip türk filmi. hele hele müzikleri ömre bedel. türk filmi klişelerinin otuziki kısım tekmili birden bu filmde... gel vatandaş geeel! üvey baba tacizi, içkiye atılan ilaç, iffetine halel gelmiş sapkın ailenin namuslu dürüst kızı, köyden artiz olmayan kaçıp kötü yola düşen taze hepsi hepsi hepsi yalnızca bir tık uzağında.

    izlemeyen kalmasın!
  • tecavüzcü coşkun 'du nuri alço'ydu çiğdem tunç'tu, nam-ı diğer kötü adam eray özbal'dı bildiğin yok yok bir kadrosuyla izlenmesi gereken efsane yeşilçam filmlerinden. hala arada videolarını açar izlerim, çoğu sahnede de gülümserim. hele bir sahnesi vardı coşkun ve çiğdem tunç discoda tanışıyor, bilen bilir o dans sahnesini ve diyaloglarını, boşuna aramaya yeşilçam disco yazınca çıkmaz youtubeda orda burda. gerçekten bir şekilde bu filmler izletiyor kendini. aynı filmi şu an çekseler bakmazsın yüzüne ama bunları izliyorsun ya. üstünden yıllar geçmiş ama adını duyduğumda filmin lüks leman abla ve belmondo engin karakterleri anında gelir aklıma mesela. bilmiyorum belki benim anormal yeşilçam tutkumdan da olabilir ama, keşke daha sık rastlasak tv'de diyorum.
hesabın var mı? giriş yap