• milongalarda dans tanda denilen müzikal bölümlere ayrılır. her bir tanda genelde aynı temadaki 4 veya 5 parçadan oluşur ve cortina* adı verilen parçalarla ayrılırlar *.
    dansa kaldırmada ise, türkiye'de oturmamış bir kural olmakla birlikte, bir arjantin geleneği olan cabeceo kullanılır.
    bütün bir tanda boyunca aynı kişiyle dansetmek gerekir. dans sırasında herhangi bir taraf teşekkür ettiği taktirde, tanda bitmemiş olsa bile dans bitmiştir. dans sırasında konuşmamak da ayrıca önemli bir noktadır, zira parçalar arasındaki aralıklarda* dans ettiğimiz kişiyle* konuşma fırsatımız olmaktadır.
    yine türkiye'de uygulanmamakla beraber, kadınlar ve erkekler milongalarda ayrı otururlar. eğer kadın milongaya bir erkekle beraber gelmişse, birlikte gittiği erkekten başka kimse onu dansa kaldırmaz.
    milonga kuralları her ülkenin yapısına göre şekillenmiş olmakla beraber, cabeceo geleneği keşke burda da geçerli olsa diye düşünmekten alamamaktayım kendimi. zira insanoğlu, milonga'ya katılan herkesi tanımak, veya herkesle dans etmek mecburiyetinde değildir. hatta, zaman zaman karşı tarafı rencide etmemek gibi duygular insanın içini kaplamakta ve şahsı germektedir. halbuki herkesin maçı bakışlarla idare etmesi** sosyal açıdan rahatlık getirebilirdi diye düşünüyor insan.
  • aslinda bir tango dans turu olan milonga, turkiye’de sadece tango sarkilarinin calindigi ve tango dansinin yapildigi ozel gun ve geceler icin kullanilmaktadir. milongalarda en onemli kural pistteki donusun, saat yonunun tersine * yapiliyor olmasidir. bu sekilde kimse kimseye carpmamis olur. kalabalik milongalarda gancho turu, dar alanda icra edilmesi tehlikeli olan, gosteriye yonelik hareketler yapilmamasi tavsiye edilir.

    bir de “milongalarimizda gormek istemedigimiz hareketler” vardir. bunlar arasinda; kazara carpan birisine “bilmiyorsan cikma piste” tandansli bakis atmak, partnerin yapamadigi hareketi, dansi kesip ogretmeye calismak vardir. yanlis olur, yapilmamalidir.
  • milongalarda göz teması dansa kaldırmak için önemlidir. erkek kadının gözlerine bakar, bunu dansa davet olarak algılayan kadın dansa kalkmak istiyorsa başını hafifçe öne eğer, çift pistte buluşur. kadın eğer dans etmek istemiyorsa bir işarette bulunmaz, erkek de bu durumda rencide olmadan reddedilmiş olur.

    bu genelde arjantin'deki milonlarda yapılan bir uygulama imiş. burada öyle bir uygulama ile karşılaşmadım, en azından birbirini daha önceden tanımayan kişiler için.
  • - milongalar saatin ters yönünde bir seyir izler. dolayısıyla saat yönünde dans edilmez.
    - bir kural sayılmamakla birlikte adap olarak sigara içilmez.
    - dans dışında (tuvalete gidecekken, bardan içki alacakken) pist kullanılmak durumundaysa pistin dışından, dans edenleri rahatsız etmeyecek şekilde geçilir. öküz gibi pistin ortasından geçilmez.
    - pistin ortasında dans edilmez. şov amaçlı bir dans yoksa eğer...
    - dans eden çiftler sollanmaz. dans pistinin bir trafik anlayışı vardır. ancak çok kalabalık bir milongada ikinci bir şerit olabilir, ama orada da sollama yapılmaz.
    - (sollama yapılmadığı için) mümkün mertebe dans trafiğine uygun olarak öndeki çifte en yakın mesafede dans edilir.
  • - herhangi bir carpi$mada kar$iki ciftten ozur dilemesi gereken erkektir. dansi bolmeden gozunuzle ozur dileyebilirsiniz, suclu olmadiginizi du$unseniz bile ozur dileyin abicim bi$ey kaybetmezsiniz

    - partnerinizin yapamadiklarini ona ogretmeyin, dans edin rahatlayin ogrenmeyi derse birakin

    - deneyimli bir dansciysaniz deneyimsiz olanlara yer verin

    - dansi bitirmek icin edilen te$ekkurun kar$iligi "ben te$ekkur ederim" dir "bir$ey degil" degil
  • her iki tarafta* asıl öncelikli olan kişisel bakımdır. sarıldığı insanın kötü kokmasını kimse istemez.

    giyim kuşam bakımından özenli giyinmek önemli tabi ama özellikle geç kadınlar, dekolte bakımından bu konuda oldukça saçmalayabiliyorlar. her şeyin bir adabı muaşereti var. tişörtle gelen erkekler de aynı kategoride.

    dans ettiğiniz partneriniz sizin kadar iyi dans etmiyor olabilir. özellikle leaderlar bakımından, hareketleri derinleştirmeden önce basit adımlarla partnerin ne derece dans edebildiğini tartmak önemli. folowerlar bakımından ise, partner sizin kadar iyi dans etmiyorsa kırıcı olmamak gerekiyor. en fazla 6-7 dk adım atar daha sonra da aynı kişinin dans teklifini kibarca reddedersiniz.

    dansa başlarken embrassein kapalı mı açık mı olacağına kadının karar vermesine izin vermek gerekli. yani ilk olarak kadının karşısına geçip duracaksınız. size ne kadar yaklaştığını, elini nereye koyduğunu göreceksiniz. ona göre hareket edeceksiniz. ekstrem durumlar olmadıkça milongaya açık embrassein pek yakışmadığını belirtmek istiyorum nacizane.

    rondo yönü oldukça önemli. rondonun tersine ancak arkanızda kimse olmadığına emin olduğunuz zaman, istisnai zamanlarda adım atabilirsiniz.

    dans bitiminde teşekkürleri unutmuyor ve hayata kaldığımız yerden devam ediyoruz gençler. he bir de bu kurallara istikrarlı bir şekilde uymayan arkadaşlarla mümkün mertebe bir daha dans etmemeye çalışıyoruz.
  • geriye olarak kurgulanan adımlar genelde yerinde es verilerek geçilip sağa ya da sola adıma geçilir ki arkadan gelen çift bir sürprizle karşılaşmasın
  • arjantin tangosu açık ve kapalı olmak üzere iki türde yapılabilir. açık dansta çift aralarından bir tren geçebilecek mesafede dans ederken kapalıda temas daha bir yakındır, başlar ve göğüs kemikleri birbirine değer.

    her nasıl olmuşsa dansa kalkmış ve birbirini daha önceden tanımayan çiftin kadın tarafı bu dansın yakınlık derecesini tayin eder. erkek yakın dans etmek için hamle yapsa bile kadın istemediği anda bunu kollarıyla gösterir, erkeğe de anlamak düşer.
  • arjantin de uygulanan milonga kuralları, diğer ülkelerde ya da farklı mekanlarda değişikik arz edebilir. yani milonga ya geldiği yere yabancı bir insan söz konusuysa, önceden uygulanan kurallar hakkında bilen birilerinden bir kaç bilgi alması uygundur. mesela, heryerde göz teması kuralı uygulanmamaktadır. bu konuda bilgisiz bir insan bakıp bakıp karşılık göremeyince reddedildiğini sanabilir.
  • - cortina'larda pist terkedilir, ve oturulur. partnerinizin dansından çok keyif aldınız ve dansa devam etmek istiyorsanız bile, oturunuz, ve kendisini birkaç tanda sonra tekrar kaldırınız.
    - gancho'lar, yüksek boleo'lar, etraftaki dansçıları rahatsız edecek büyük figürler kullanmayınız.
    - parça sonlarında alkışlamayınız, zira tango izleyenin değil dansedenin dansıdır.
    - çok kalabalık milongalarda rondanın içinde ikinci bir ronda oluşturulabilinir, ve lakin merkezde dansetmek adab-ı muaşerete aykırıdır. yapmayınız ve dahi etmeyiniz.
    - sol yan adıma çıkmak istiyorsanız mutlaka önce ronda dışına doğru dönünüz ki yan adımınızın çizgisi trafiğin aktığı yöne doğru olsun, pistin ortasına dalmamış olun.
hesabın var mı? giriş yap